printlogo


کد خبر: 239414تاریخ: 1400/7/29 00:00
اخبار

اعتلای ارزش‌های فرهنگی و دینی را با جدیت پیگیری می‌‌کنیم
رئیس‌جمهور تأکید کرد: دولت در کنار مقابله با کرونا و تلاش برای رفع مشکلات معیشتی مردم، اعتلای ارزش‌های فرهنگی و دینی جامعه را با جدیت پیگیری می‌‌کند. 
 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در دیدار رئیس و اعضای جامعه روحانیت، با تاکید بر اهتمام دولت برای ارتباط نزدیک و صمیمانه با علما و فرهیختگان حوزه و دانشگاه، گفت: دولت مصمم است از دیدگاه‌ها و نظرات دلسوزانه همه قشرها بویژه روحانیون در پیشبرد امور کشور و رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم استفاده کند. رئیس‌جمهور تأکید کرد: دولت در کنار مقابله با کرونا و تلاش برای رفع مشکلات معیشتی مردم، اعتلای ارزش‌های فرهنگی و دینی جامعه را با جدیت پیگیری می‌‌کند. رئیسی افزود: روحانیت همواره مورد اعتماد بوده و مردم همچنان برای رفع مشکلات خود به این جریان اعتماد دارند و باید از این اعتماد برای رفع دغدغه‌های مردم در بخش‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی استفاده کنیم. رئیس‌جمهور گفت: مصمم هستیم بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، در مسیر ایجاد تحول و شتاب در روند پیشرفت کشور حرکت کنیم. وی افزود: به‌رغم همه مشکلات، آینده را بسیار امیدبخش می‌بینم و مصمم هستیم با ایجاد گشایش‌های مختلف، شرایط مناسبی در وضع زندگی مردم ایجاد شود. 
***
امیرعبداللهیان:
فلسطین همچنان مسأله نخست جهان اسلام است
وزیر امور خارجه با بیان اینکه فلسطین همچنان مسأله نخست جهان اسلام است، تأکید کرد: وزارت امور خارجه از تمام ظرفیت‌ها و امکانات خود برای حمایت همه‌جانبه از آرمان فلسطین بهره خواهد برد.
به گزارش  مهر، همزمان با هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام، عصر روز گذشته جمعی از فعالان و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد حامی فلسطین با حضور در محل وزارت امور خارجه، با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند. در این جلسه که در فضایی گرم و صمیمی برگزار شد، اعضای مجمع سازمان‌های غیردولتی و فعالان حامی آزادی قدس شریف نظرات و پیشنهادات خود را درباره حمایت عملی و رسانه‌ای از فلسطین مطرح کردند. حاضران همچنین بر لزوم هم‌افزایی نهادها و دستگاه‌ها برای زنده نگه داشتن آرمان فلسطین و مقابله با اشغالگران تأکید کردند. امیرعبداللهیان در این نشست ضمن گرامیداشت یاد سردار شهید قاسم سلیمانی، مرحوم شیخ‌الاسلام و مرحوم محتشمی‌پور، از تلاش‌های مجمع سازمان‌های غیردولتی و فعالان حامی فلسطین در پشتیبانی از مقاومت و حقوق مردم فلسطین تمجید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه فلسطین همچنان مسأله نخست جهان اسلام است، تأکید کرد: وزارت امور خارجه از تمام ظرفیت‌ها و امکانات خود برای حمایت همه‌جانبه از آرمان فلسطین بهره خواهد برد و در این زمینه با سازمان‌های مردم‌نهاد حامی فلسطین همکاری کامل خواهد داشت.
 
*بازدید امیرعبداللهیان از اداره تأیید اسناد و میز خدمات کنسولی
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان به صورت سرزده از اداره تایید اسناد و میز خدمات کنسولی وزارت امور خارجه بازدید کرد. در حاشیه این بازدید کارشناسان مربوط ضمن بیان مشکلات و مسائل مورد نظر، پیشنهادات و راهکارهایی برای ارتقای خدمت‌رسانی به مراجعان بیان کردند. وزیر امور خارجه نیز ضمن ابراز خشنودی از اقدامات جدید به عمل آمده در نحوه خدمات‌رسانی و تسهیل امور ارباب رجوع، موارد لازم جهت تقویت و ارتقای خدمت‌رسانی را بیان و از کارشناسان خدوم کنسولی تقدیر کرد. 
***
در ادامه سفر سرلشکر باقری به روسیه انجام شد
بازدید از امکانات رزم دریایی جزیره «کرونشتات» در خلیج فنلاند
سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان که به روسیه سفر کرده است، در ادامه بازدید از امکانات نظامی این کشور، از امکانات رزم دریایی جزیره راهبردی کرونشتات در خلیج فنلاند بازدید کرد. بنا بر این گزارش، سرلشکر باقری به دعوت رسمی ارتشبد «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه عازم روسیه شده تا درباره توسعه همکاری‌ها و مناسبات مشترک دفاعی و نظامی، مبارزه با تروریسم و بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی با مقامات بلندپایه روس گفت‌وگو و تبادل نظر کند. 
***
اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره خبر منتسب به اتباع افغانستانی
وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد انتشار برخی مطالب و شایعات علیه اتباع افغانستانی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از سوی این وزارتخانه صحت ندارد. 
متن این اطلاعیه به شرح زیر است: «نظر به انتشار برخی مطالب و شایعات علیه اتباع افغانستانی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر هشدار و ایجاد ترس و وحشت نسبت به اتباع مذکور در جامعه، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات اعلام می‌نماید انتشار چنین مطالبی از سوی وزارت اطلاعات صحت ندارد و تاکید می‌گردد تنها مرجع اطلاع‌‌رسانی اخبار این وزارتخانه، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی است و هر گونه اخبار، اطلاعیه، هشدار و... از طریق سایت واجا منتشر می‌گردد».

Page Generated in 0/0066 sec