printlogo


کد خبر: 239467تاریخ: 1400/8/4 00:00
اخبار

«نون خ 2» در‌ آی‌فیلم
در پایان پخش فصل اول سریال طنز «نون خ»، فصل دوم این سریال از پنجشنبه روی آنتن شبکه آی‌فیلم می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، فصل دوم سریال «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی از پنجشنبه 6 آبان هر شب ساعت 21 از این شبکه پخش خواهد شد. در این مجموعه که سال 99 پخش و با استقبال بالای مخاطبان رو‌به‌رو شد، سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، میرطاهر مظلومی، شقایق دهقان، حمید لولایی، سیروس میمنت، پاشا جمالی، مجید یاسر، سیدعلی صالحی، هدیه بازوند، ندا قاسمی، نسرین مرادی و ماشاءالله وروائی ایفای نقش کرده‌اند. «نون خ» در فصل جدید خود حاوی یک اتفاق تازه در تیتراژ سریال بود. در تیتراژ و در انتهای قسمت پایانی این سریال از موسیقی‌های کردزبان‌ها استفاده شده ‌است. تیتراژ سریال «نون خ» را در فصل اول حسین صفامنش خواند اما در فصل دوم این سریال، بخش فارسی هم به تیتراژ اضافه شد تا حسین صفامنش بخش کردی و صادق آزمند هم بخش فارسی آن را بخوانند. فصل دوم «نون خ» از 6 آبان هر شب ساعت ۲۱ از آی‌فیلم فارسی پخش می‌شود و تکرار آن، روز بعد در ساعت‌های ۵ صبح و ۱۳ روی آنتن می‌رود. 
***
تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰»
مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰» تمدید شد. به گزارش «وطن‌امروز» بر اساس اعلام دبیرخانه این رویداد، مهلت ارسال آثار به دومین دوره این جشنواره که پیش‌تر ۲۰ آبان‌ماه اعلام شده بود، تا ۳۰ آبان‌ماه تمدید شد. این تمدید به دلیل تماس‌های متقاضیان شرکت در این دوره از جشنواره «سلفی ۲۰» جهت فرصت بیشتر برای ساخت آثاری مرتبط با موضوعات و بخش‌های جشنواره است. علاقه‌مندان و متقاضیان شرکت در این رویداد هنری می‌توانند فیلمنامه‌ها و فیلم‌های کوتاه خود را در قالب داستانی، پویانمایی و مستند، مطابق فراخوان و قوانین و مقررات وضع شده در آن تا تاریخ ۳۰ آبان‌ماه به دبیرخانه مجازی جشنواره ارسال کنند. دومین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰»، آذرماه ۱۴۰۰ به دبیری مریم دوستی به صورت مجازی و برخط برگزار می‌شود. 
***
ویترین اکران شلوغ می‌شود
با تصمیم شورای صنفی نمایش، فیلم سینمایی «بی‌همه چیز» ساخته محسن قرایی‌مقدم به همراه ۹ فیلم دیگر تا پایان فصل پاییز روانه پرده سینماها می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، جلسه شورای صنفی نمایش با حضور اعضا در محل اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران تشکیل و در ابتدای این جلسه از یک عمر تلاش غلامرضا فرجی در دوران عضویتش در شورای صنفی نمایش قدردانی شد. در این جلسه با درخواست اکران فیلم سینمایی «تومان» ساخته مرتضی فرشباف از ۱۲ آبان‌ماه، فیلم سینمایی «آپاچی» ساخته آرش معیریان از ۲۶ آبان‌ماه، «شهر گربه‌ها» ساخته سیدجواد هاشمی و «آتابای» ساخته نیکی کریمی از ۳ آذرماه، «ملاقات با جادوگر» به کارگردانی جمشید بهرامیان و «جوجه تیغی» ساخته مستانه مهاجر از ۱۰ آذرماه، «بندر بند» ساخته منیژه حکمت از ۱۲ آذرماه، «بی‌همه چیز» ساخته محسن قرایی‌مقدم از ۱۷ آذرماه، «تی تی» ساخته آیدا پناهنده از ۲۴ آذر و «عروس مردم» به کارگردانی مجید توکلی از اول دی‌ماه موافقت شد. 
***
«قطع فوری» در تدارک اکران عمومی
با صدور پروانه نمایش فیلم «قطع فوری» ساخته مریم بحرالعلومی، این فیلم در تدارک برنامه‌ریزی برای اکران است. به گزارش «وطن‌امروز»، پروانه نمایش فیلم «قطع فوری» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مریم بحرالعلومی صادر شده و این فیلم در تدارک برنامه‌ریزی برای اکران است. «قطع فوری» که زمستان سال گذشته مقابل دوربین رفت، روایتگر قصه‌ای در یک شب کرونایی است که زمین‌لرزه‌ای تهران را می‌لرزاند و بازیگران آن عبارتند از سامان صفاری، افسانه کمالی، غزال نظر، علی کیان‌ارثی، محمدرسول صفری، یاسمن ترابی، سادیا جلالی‌پور، سیاوش چراغی‌پور، سوگل طهماسبی، شقایق فراهانی، روشنک عجمیان، الهه منصوریان، سیداحمد حسینی، ساسان کریمی و زنده‌یاد علی انصاریان.
***
اعلام آمادگی بیش از ۱۰۰ کشور برای حضور در جشنواره «پرواز»
دبیر اجرایی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «پرواز» توضیحاتی درباره تعداد آثار راه‌یافته به این جشنواره ارائه کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، محمدعلی خبیر، دبیر اجرایی جشنواره فیلم «پرواز» درباره آثار ارسال شده به این جشنواره گفت: با اتمام مهلت ارسال آثار، بالغ بر ۱۷۰۰ فیلم و فیلمنامه از ایران و کشورهای مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است. 
وی همچنین درباره کشورهای متقاضی و بیشترین آثار ارسال شده از کشورهای مختلف برای حضور در دوره پنجم جشنواره فیلم «پرواز» گفت: به ترتیب کشورهای ایران، هند، برزیل، فرانسه، ترکیه، اسپانیا، آمریکا، انگلیس، روسیه، ایتالیا و مصر بالاترین میزان مشارکت را در میان سایر کشورها داشته‌اند. 
پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «پرواز» به دبیری محمدرضا شرف‌الدین با محوریت توانمندی‌های افراد دچار معلولیت‌های گوناگون آذر امسال در تهران برگزار خواهد شد. 

Page Generated in 0/0056 sec