printlogo


کد خبر: 239483تاریخ: 1400/8/4 00:00
اخبار

آخرین فرصت کومان در بارسلونا مشخص شد
مدیران باشگاه بارسلونا تا پایان دور گروهی لیگ قهرمانان به سرمربی خود فرصت دادند. رونالد کومان تقریبا از همان روزی که وارد دفتر کار خود در استادیوم نوکمپ شد تحت فشار زیادی قرار داشت و حالا او احتمالا در حال سپری کردن بدترین روزهای دوران مربیگری خود است. پس از شکست ناامید‌کننده در خانه برابر رئال‌مادرید، هواداران بارسلونا خواهان اخراج رونالد کومان شده و حتی هنگام خروج او از استادیوم به سمت این سرمربی هلندی حمله‌ور شدند. اما رادیو کاتالونیا مدعی شد فعلا برنامه‌ای برای اخراج کومان در دستور کار مدیران بارسلونا قرار ندارد. به نظر می‌رسد خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بقیه این سال میلادی را نیز به کومان فرصت داده است تا خودش را ثابت کند. در واقع عملکرد بارسلونا در لیگ قهرمانان تعیین‌کننده سرنوشت کومان خواهد بود و اگر این تیم از مرحله گروهی به عنوان تیم اول یا دوم صعود نکند، این سرمربی باتجربه برکنار خواهد شد. پس از پیروزی هفته گذشته مقابل دیناموکی‌یف، بارسلونا با تنها یک امتیاز اختلاف نسبت به بنفیکا به رده سوم گروه صعود کرد. بایرن‌مونیخ پس از ۳ بازی اول با 9 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و به نظر می‌رسد رتبه اول گروه را از آن خود خواهد کرد. بنابراین بارسا و بنفیکا برای رتبه دوم مبارزه خواهند کرد و نتیجه این نبرد می‌تواند برای آینده کومان بسیار مهم باشد. بارسلونا هفته بعد ابتدا باید خارج از خانه به مصاف دیناموکی‌یف برود، سپس در نوکمپ از بنفیکا میزبانی کند و در خارج از خانه در تاریخ ۸ دسامبر آخرین بازی خود را مقابل بایرن‌مونیخ انجام دهد. اگر بارسلونا موفق به کسب مجوز صعود در دور برگشت شود رونالد کومان بعد از ۸ دسامبر نیز به کار خود ادامه می‌دهد، اگر نه، شاهد برکناری او خواهیم بود. 
***
جلسه فوری هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال با حضور سرپرست‌ها
هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال برای بررسی اتفاقات اخیر رخ داده در امور جاری خود جلسه فوری برگزار می‌کند. فدراسیون فوتبال ایران در حالی امور اجرایی خود را پشت سر می‌گذارد که بسیاری از مدیران این مجموعه به عنوان سرپرست به فعالیت خود ادامه می‌دهند. ضمن اینکه بروز برخی اختلافات در نحوه مدیریت کمیته‌ها باعث شد شهاب‌الدین عزیزی‌خادم خواستار برگزاری جلسه هیأت‌رئیسه شود. از این رو هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال صبح امروز سه‌شنبه نشستی فوق‌العاده درباره امور جاری فدراسیون و گزارشات مالی ۶ ماه اخیر برگزار می‌کند. در این جلسه قرار است درباره حاشیه‌های به وجود آمده درباره VAR و همچنین روند تأیید اساسنامه از سوی هیأت دولت بحث و تبادل نظر شود. به احتمال فراوان در این جلسه سرپرستی حسن کامرانی‌فر در حوزه دبیرکلی و همچنین وضعیت کمیته فوتسال نیز تعیین‌تکلیف می‌شود. 
***
جلسه رئیس فدراسیون فوتبال با نایب‌رئیس مجلس
رئیس و عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال دیروز با نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو کردند. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون و احمدرضا براتی، عضو هیأت‌‌رئیسه و رئیس کمیته تدوین و تطبیق مقررات فدراسیون فوتبال ضمن حضور در خانه ملت با علی نیکزاد، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار که با هدف بررسی روند تصویب لایحه تعیین جایگاه قانونی فدراسیون‌های ورزشی برگزار شد، ابتدا رئیس فدراسیون فوتبال گزارشی اجمالی از وضعیت فدراسیون فوتبال و تیم‌های ملی فوتبال آقایان و بانوان ارائه و ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های مجلس و دولت، وضعیت جاری فدراسیون فوتبال را تشریح کرد. در ادامه این دیدار احمدرضا براتی، عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، ضمن توضیح تعهدات فدراسیون‌های ملی در قبال فیفا، روند اصلاح و تصویب اساسنامه فدراسیون و اخذ تأییدیه فیفا را تبیین کرد و با اشاره به ضرورت اصلاح برخی مقررات داخلی در فرجه تعیین شده توسط فیفا، خواستار مساعدت و همکاری مجلس در جهت انجام این اصلاحات تا اسفندماه ۱۴۰۰ شد. علی نیکزاد، نایب‌رئیس اول مجلس نیز ضمن ابراز خشنودی از نتایج به دست آمده توسط تیم‌ ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران و بیان این نکته که موفقیت‌های تیم‌های ملی موجب شور و نشاط و غرور ملی در بین آحاد جامعه می‌شود، اظهار داشت: امروز حمایت و تقویت تیم ‌ملی فوتبال یک وظیفه همگانی است و هیچ اقدام و اظهاری در جهت تضعیف فوتبال ملی و فدراسیون فوتبال قابل پذیرش نیست و اطمینان داد مجلس شورای اسلامی از تمام ظرفیت‌های قانونی جهت حمایت از فوتبال ملی استفاده خواهد کرد. 

Page Generated in 0/0120 sec