printlogo


کد خبر: 239493تاریخ: 1400/8/4 00:00
اخبار

کشف ۷ هزار میلیارد زمین‌خواری در کشور
رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف بیش از ۲۴۸ هکتار زمین‌خواری در کشور به ارزش بیش از 7 هزار میلیارد ریال در مهرماه امسال خبر داد. سردار محمدرضا مقیمی گفت: در راستای مقابله و مبارزه جدی با جرائم اقتصادی؛ بویژه مقابله با زمین‌خواری، اجرای طرح عملیاتی مبارزه با جرائم اقتصادی با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی توسط افراد سودجو در دستور کار این پلیس قرار گرفت. وی افزود: با بررسی‌ها و استعلام‌های صورت‌گرفته در مهرماه امسال، زمین‌های متصرفه غیرقانونی به میزان بیش از ۲۴۸ هکتار از افراد سودجو و اخلالگر در سطح کشور شناسایی شد. رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به اینکه با هماهنگی مراجع قضایی، اراضی موصوف خلع ید شد، خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش زمین‌های مورد نظر را 7 هزار میلیارد ریال ریال برآورد کرده‌اند. در این رابطه ۱۸ متهم دستگیر و پس از اعتراف به جرم خود با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند. بر اساس گزارش سایت پلیس، مقیمی گفت: پلیس امنیت اقتصادی با آمادگی کامل هیچ گونه اجازه‌ای به سودجویان و اخلالگران و زمین‌خواران برای ادامه جرائم نمی‌دهد و بدون هرگونه مماشاتی با آنان برخورد می‌کند. 
***
تورم، مراجعات به کمیته امداد را افزایش داد
رئیس کمیته امداد با بیان اینکه یتیمی بدون حامی نداریم، افزود: این آغاز کار است به این معنا که هرچه حامی بیشتر داشته باشیم رسیدگی به یتیمان بیشتر خواهد شد. سیدمرتضی بختیاری در حاشیه «همایش ملی ایران مهربان» اظهار کرد: سال قبل با تلاشی که شد و تفاهمنامه‌ای که با سازمان بسیج مستضعفان منعقد شد و همچنین در نشستی که با آیت‌الله صدیقی داشتیم، وعده‌ای به اصحاب رسانه و مطبوعات دادیم و آن جشن پایان وجود مددجوی یتیم بدون حامی در سال ۱۴۰۰ بود که این جشن را برگزار خواهیم گرفت. رئیس کمیته امداد با بیان اینکه امروز جشن ملی ایران مهربان برگزار شد و ما یتیمی بدون حامی نداریم، افزود: این آغاز کار است؛ به این معنا که هرچه حامی بیشتر داشته باشیم، رسیدگی به یتیمان بیشتر خواهد شد. اکنون یتیمانی داریم که ۱۰ حامی دارند، یتیمانی هستند که ۲۰ حامی دارند و آن یتیمانی که دارای ۲۰ حامی هستند، میانگین پرداخت‌شان بیشتر خواهد بود. بختیاری در پاسخ به سوالی درباره پشت نوبتی‌ها اظهار کرد: تورم و مشکلات اقتصادی فشار زیادی بر مردم وارد کرده است و مراجعات زیادی هم داریم. در تلاش هستیم ولو در کوتاه‌مدت افرادی که مراجعه‌کننده و نیازمند کمک موردی هستند، حمایت شوند اما افرادی که انتظار تحت پوشش قرار گرفتن دارند، حتی به صورت موقت، ما بررسی‌هایی در این زمینه انجام می‌دهیم و آنها را به صورت موقت در قالب تبصره ۱۴ تحت پوشش قرار می‌دهیم. 
***
انتصاب ۷۰ درصد مدیران زیر ۴۵ سال در مدیریت شهری
مدیرکل حوزه ریاست شهردار تهران گفت: ۷۰ درصد مدیران زیر ۴۵ سال در دوره جدید مدیریت شهری منصوب شدند. سجاد محمدعلی‌نژاد با تاکید بر جوان‌گرایی در دوره جدید مدیریت شهری تهران اظهار کرد: در این دوره با کمک و همفکری کانون ارزیابی تخصصی مدیران، تمام انتصابات با رویکردهای جدید و در چارچوب انتخاب مدیران ارشد شهری صورت گرفته و بر اساس آمارهای موجود، این رویکردها به نحوی بوده که علاوه بر کاهش سن از افراد‌ دارای تخصص‌های بالاتر استفاده شود. وی با بیان اینکه کاهش سن مدیران یکی از ویژگی‌های انتصابات این دوره است به نحوی که انتصاب 70 درصدی مدیران زیر ۴۵سال را در این دوره شاهدیم، گفت: برابر آمار، انتصاب دهه‌ شصتی‌ها در مقایسه با ادوار پیشین مدیریت شهری افزایش 5/3 برابری داشته است.  مدیرکل حوزه شهرداری تهران تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های شاخص کانون ارزیابان در این دوره، انتصاب ۹۷ درصدی مدیران شهرداری تهران از میان افراد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا به نسبت ادوار گذشته است که بر تخصصی بودن نقش این کانون صحه می‌گذارد. بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر حوزه ریاست شهردار تهران، محمدعلی‌نژاد خاطرنشان کرد: بر اساس آمار و ارقام اعلام‌شده توسط کانون ارزیابی تخصصی مدیران، مدرک، تخصص‌گرایی و جوان‌گرایی از مهم‌ترین دغدغه‌های این کانون به حساب آمده و افراد مورد تأیید این کانون از کارایی‌های لازم برخوردار هستند. 
***
مرگ ۳ نفر طی ۲ حادثه رانندگی در پایتخت
رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از مرگ ۳ نفر در پی وقوع ۲ حادثه رانندگی در تهران خبر داد. سرهنگ احسان مؤمنی در تشریح این حوادث گفت:‌ حدود ساعت یک بامداد روز گذشته یک دستگاه موتوسیکلت در حال حرکت در مسیر شرق به غرب جاده مخصوص بود که ناگهان با قسمت عقب یک دستگاه کامیون میکسر برخورد کرد. وی با اشاره به حضور مأموران پلیس راهور و عوامل امدادی در محل حادثه تصریح کرد:‌ متأسفانه با حضور امدادگران در محل، مرگ راکب ۲۸ ساله موتوسیکلت تأیید شد و مأموران پلیس نیز علت حادثه را عدم توجه به جلو از سوی موتوسیکلت‌سوار اعلام کردند. رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین از مرگ ۲ نفر در تصادف شدید سواری پژو۲۰۶ با گاردریل خبر داد و افزود:‌ این حادثه حوالی ساعت 4 بامداد روز گذشته رخ داد و در پی آن یک دستگاه سواری پژو۲۰۶ که در حال حرکت در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید آبشناسان بود، در محدوده رمپ ورودی به بزرگراه شهید ستاری با جدول و گاردریل رفیوژ میانی برخورد کرد.  مومنی با بیان اینکه در این حادثه راننده و سرنشین سواری پژو ۲۰۶ در دم جان باختند، گفت: علت این تصادف نیز از سوی کارشناسان پلیس راهور ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شد.

Page Generated in 0/0053 sec