printlogo


کد خبر: 239499تاریخ: 1400/8/4 00:00
اخبار

دلار وارد کانال ۲۷ هزار تومان شد
نرخ دلار در صرافی‌های بانکی دیروز در مقایسه با روز کاری پیش از آن با ۲۹۵ تومان افزایش، ۲۷ هزار و ۹۴ تومان داد و ستد شد. قیمت فروش یورو نیز دیروز در مقایسه با روز کاری پیش از آن با ۳۰۰ تومان افزایش ۳۱هزار و ۳۱۰ تومان شد. همچنین دیروز قیمت خرید هر دلار ۲۶ هزار و ۵۵۷ تومان و نرخ خرید هر یورو ۳۰ هزار و ۶۹۰ تومان بود. علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۶ هزار و ۳۱۱ تومان و نرخ فروش آن ۲۶ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام شد. نرخ خرید یورو نیز در این بازار ۳۰ هزار و ۶۳۹ تومان و نرخ فروش آن ۳۰ هزار و ۹۱۷ تومان اعلام شد. 
***
رسوب 2249 خودروی خارجی در گمرک
بنا به اظهارات معاون فنی گمرک در حال حاضر 2249 خودروی خارجی در گمرکات سراسر کشور رسوب کرده و در اختیار اموال تملیکی قرار گرفته و احتمال دارد دولت در آینده نزدیک برای تعیین‌تکلیف آنها تصمیماتی بگیرد. مهرداد جمال‌ارونقی درباره 2249 خودروی خارجی در گمرکات و سازمان اموال تملیکی به وزیر اقتصاد نامه نوشت. ادبیات این مکاتبه به ‌گونه‌ای است که محتمل است در آینده نزدیک دولت برای آن تصمیم‌گیری کند، بنابراین تاکید شده این خودروها نیز مدنظر مسؤولان قرار بگیرد. بعد از تحریم‌های ظالمانه سال 97 بیش از 12 هزار خودرو در گمرکات کشور وجود داشت که با بخشنامه‌های دولت ترخیص شده‌اند اما 2249 خودرو در گمرک رسوب کرده که با اعلام متروکه شدن در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته است. 
***
هیچ واحد‌ تولیدی به بهانه «مطالبات بانکی» تعطیل نشود
وزیر اقتصاد در نامه‌ای به وزیر صمت خواستار فعال شدن ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شد و اعلام کرد هیچ واحد تولیدی‌ای نباید به دلیل مطالبات بانکی تعطیل شود و کارگران بیکار شده و تولید آن از دست برود. سیداحسان خاندوزی در نامه‌ای به وزیر صمت درخواست کرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید موضوع واحدهای تولیدی را که به دلیل مطالبات بانکی تعطیل یا نیمه‌تعطیل شده‌اند، حسب قانون رفع موانع تولید دنبال کند. وزیر اقتصاد در مکاتبه با سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت آورده است: با توجه به دستورات اکید مقام معظم رهبری (دامت‌ظله) در سنوات اخیر مبنی بر لزوم حمایت همه‌جانبه از تولید ملی و مانع‌زدایی به عنوان تکلیف شرعی و قانونی و پیرو دستور ریاست محترم جمهوری در سفر اخیر به استان اردبیل مبنی بر اینکه هیچ بانکی در سراسر کشور نباید واحدهای تولیدی را تعطیل یا نیمه تعطیل کند، ضمن تاکید بر الزام شبکه بانکی به وصول مطالبات بدون ورود هرگونه خدشه به روند تولید و اشتغال کارگران واحدهای تولیدی‌، خواهشمند است دستور فرمایید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، با نظارت مستمر بر آخرین وضعیت فعالیت واحدهای تولیدی، در صورت مواجهه با مواردی که وصول مطالبات بانک‌ها منجر به تعطیلی احتمالی واحد تولیدی فعال شده است، علاوه بر عمل به تکالیف قانونی مندرج در مواد ۶۱ و ۶۲ الحاقی به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و آیین‌نامه اجرایی آن، مواردی را که منجر به حصول نتیجه نشده است، به معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی این وزارت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گزارش کنند تا پیگیری‌های لازم حسب مورد صورت پذیرد. 
***
جهش 495 درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی در بهار
در ۳ ماه اول امسال 1396 واحد صنعتی به ارزش 40هزار و 60 میلیارد تومان پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند که این حجم از سرمایه‌گذاری نسبت به بهار سال گذشته 6/494 درصد افزایش داشته است. بر اساس آمارهای نماگر اقتصادی ۳ ماه اول 1400 شاخص کارگاه‌های بزرگ صنعتی با 7/5 درصد افزایش به عدد 6/105 درصد در بهار امسال رسیده است. در دوره بررسی شده، تعداد جواز تاسیس واحدهای صنعتی با 9/20 درصد افزایش به 8958 فقره رسیده که ارزش منابع قابل سرمایه‌گذاری برای بهره‌برداری نهایی از این واحدها رقمی بالغ بر 245 هزار و 180 میلیارد تومان است که این حجم نسبت به ۳ ماه اول سال گذشته 9/160 درصد رشد داشته است. همچنین در ۳ ماه اول امسال 1396 واحد صنعتی پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد رشد نشان می‌دهد. ارزش سرمایه‌گذاری برای این واحدهای صنعتی 40 هزار و 60 میلیارد تومان بوده که نسبت به بهار سال گذشته 6/494 درصد افزایش داشته است. 
***
سهمیه تهران از نهضت مسکن ۱۵ هزار واحد است؛ ثبت‌نامی‌ها ۹۰ هزار نفر
مدیر کل راه‌و‌شهرسازی استان تهران از شرایط ثبت‌نام جدید شهروندان تهرانی در طرح نهضت ملی مسکن در ۵ شهر پرند، پاکدشت، هشتگرد، ایوانکی و رباط‌کریم خبر داد. خلیل محبت‌خواه گفت: بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه‌و‌شهرسازی سهمیه هر استان برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در فاز اول سال ۱۴۰۰ مشخص شده و سهم استان تهران ۱۴ هزار و ۴۸۸ واحد پیش‌بینی شده است. وی افزود: تاکنون که در روز پنجم هستیم بیش از ۸۹ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند. محبت‌خواه گفت: شهروندان تهرانی می‌توانند بر اساس شرایط اعلامی و در صورت واجد شرایط بودن، در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای پرند، هشتگرد، پاکدشت، ایوانکی و رباط‌کریم ثبت‌نام کنند. وی پایان زمان ثبت‌نام‌ها را ۲۸ آبان‌ماه اعلام و اظهار کرد: پس از اتمام ثبت‌نام، پالایش متقاضیان آغاز خواهد شد.

Page Generated in 0/0052 sec