printlogo


کد خبر: 239505تاریخ: 1400/8/4 00:00
اخبار

با وجود فشار مستکبران روز‌به‌روز قوی‌تر شده‌ایم
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز نسبت به گذشته بسیار قوی‌تر هستیم، گفت: با وجود فشارهای مستکبران، نظام اسلامی روز‌به‌روز قوی‌تر شده، پیش رفته و سعی کرده است مشکلاتش را حل کند. سردار سرلشکر محمد باقری در حاشیه بازدید از نمایشگاه کوثر ولایت اظهار داشت: نزدیک به ۴۳ سال از انقلاب اسلامی گذشته و با وجود تمام فشارهایی که دنیای استکبار طی این سال‌ها به کشور ما وارد کرده، بحمدالله نظام اسلامی روز‌به‌روز قوی‌تر شده، پیش رفته و سعی کرده است مشکلاتش را حل کند و امروز نسبت به گذشته بسیار قوی‌تر هستیم. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: این از ابعاد مختلف باید بررسی شود که اندیشه اسلام ناب که از سوی ولی امر مسلمین تبیین می‌شود و «حکم حکومتی» و لازم‌الاجراست، چگونه اجرا شده و ما در اجرا چه نواقصی داشته‌ایم؛ این موضوع ابعاد گوناگونی دارد که در این نمایشگاه به آن پرداخته شده است. وی اظهار داشت: کار علمی بسیار بزرگی که در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع‌مقدس شهید سلیمانی کلید خورده است، در بعد دفاع، امنیت و مقاومت اسلامی است. 
***
مشکلات اجرایی کشور ناشی از حذف مردم است
 رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بی‌بدیل مردم در نهضت امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی، تاکید کرد: ما در اداره کشور مردم را از عرصه‌های مختلف یا حذف کردیم یا دسته‌بندی و گروه‌بندی کردیم و مشکلاتی که امروز در حوزه اجرایی داریم ناشی از حذف مردم است. محمدباقر قالیباف در پنجمین اجلاسیه سراسری اساتید شبکه تربیتی بسیج صالحین گفت: بحث تربیت در این مقطع زمانی که جبهه اصلی حزب خدا و حزب شیطان با تمام قوا در مقابل هم قرار گرفته‌اند، موضوع مهمی است. طرح صالحین از این جهت مهم است که جهاد تبیین مهم است و این دستور مقام معظم رهبری است. رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب تا امروز هم حزب شیطان و استکبار در مقابل انقلاب اسلامی ایستادند و از هیچ اقدامی فروگذار نکردند ولی انقلاب تا به امروز با قدرت به مسیر خود ادامه داده است. قالیباف افزود: قدرت انقلاب در دل ۸۰ میلیون جمعیت است و اگر دل مردم با انقلاب همراه نبود ما دچار مشکل می‌شدیم. ما در اداره کشور مردم را از عرصه‌های مختلف یا حذف کردیم یا دسته‌بندی و گروه‌بندی کردیم و مشکلاتی که امروز در حوزه اجرایی داریم ناشی از حذف مردم است. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن بعد از دفاع‌مقدس فهمید که باید با باورهای ما مبارزه کند و از سوی دیگر وارد جنگ اقتصادی و رسانه‌ای شد و در این مسیر بسیار سازماندهی شده پیش‌ رفته است و باورهای جوانان ما را تغییر داد. در برخی موارد امثال بنده و مدیرانی که در کشور بودیم با تصمیمات اشتباهی که داشتیم هم مردم را از صحنه حذف کرده و هم کشور را بد اداره کردیم. دشمن این مشکلات را بزرگنمایی می‌کند و خوبی‌ها را کنار گذاشته است و این موضوعات را با استفاده از فعالیت رسانه‌ای به مردم ارائه می‌دهد، اینجاست که مجاهدت و جهاد تبیین اهمیتش مشخص می‌شود. وی افزود: در زمان دفاع‌مقدس ما راحت‌تر می‌جنگیدیم تا امروز در حوزه رسانه. عقیده بنده این است که اگر در این دوره با جدیت، هوشمندانه و با اخلاق در این جبهه بجنگیم، اجر و پاداشش بیشتر از کربلای ۵ است. از اینجاست که می‌گویند، جهاد تبیین، صالحین و بسیج مهم است. 
***
آزمایش تسلیحات جدید در رزمایش نیروی هوایی
 معاون هماهنگ‌کننده ارتش از آزمایش تسلیحات جدید و بومی در رزمایش فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی خبر داد و گفت: ویژگی رزمایش اخیر، کنترل پیشرفته و آنلاین رزمایش از پست فرماندهی در تهران بود. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در گفت‌وگو با مهر با اشاره به برگزاری دهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش گفت: این رزمایش دارای مشخصات ویژه‌ای است که مجموع این ویژگی‌ها، قدرت هوایی و قدرت پدافند هوایی جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد. وی درباره وجه تمایز این رزمایش با سایر رزمایش‌های نیروی هوایی در گذشته گفت: یکی از وجوه تمایز این رزمایش با رزمایش‌های پیش از آن، توسعه و پیشرفت شبکه فرماندهی و کنترل است که شما از نزدیک آن را مشاهده کردید حال آنکه در بحث ابتکار، خلاقیت، تاکتیک، تکنیک و تجهیزات جدید و آموزش، تغییرات و تفاوت‌های بسیاری با گذشته داشته است. 
***
دیدار باقری با هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام
معاون سیاسی وزیر امور خارجه روز گذشته در توئیتی اعلام کرد: روز چهارشنبه، هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام (انریکه مورا) را در بروکسل ملاقات خواهم کرد تا گفت‌وگوهای‌مان را درباره مذاکرات نتیجه‌ محور ادامه دهیم. علی باقری در توئیت دیگری افزود:‌ ایران مصمم به انجام مذاکراتی است که تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی را به صورت کامل و موثر لغو کرده، عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران را تضمین و ضمانت‌های معتبری برای عدم بدعهدی بیشتر فراهم کند. باقری اضافه کرد: مساله این است که آیا طرف‌های مقابل از آمادگی واقعی برای انجام تعهدات خود، از جمله فراخواندن یک ناقض غیرعضو به ترک خط‌مشی‌ها و میراث مخرب گذشته برخوردارند؟ معاون سیاسی وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: ادامه سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری قطعا نمی‌تواند موانع پیش‌روی «مذاکرات برای لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه» را بردارد، بلکه بر پیچیدگی‌های فراوان مذاکرات خواهد افزود.

Page Generated in 0/0050 sec