printlogo


کد خبر: 239515تاریخ: 1400/8/5 00:00
اخبار

کنگره شعر فاطمی «هجده سال نوری» فراخوان داد
نهمین کنگره سراسری شعر فاطمی «هجده سال نوری» که به همت مجمع شاعران اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود، فراخوان داد. به گزارش «وطن‌امروز»، نهمین کنگره سراسری شعر فاطمی «هجده سال نوری» که به همت مجمع شاعران اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود، در حوزه‌های شعر فارسی (کلاسیک و سنتی)، شعر عربی (فصیح و محلی) و شعر آذری فراخوان داد. بخش اصلی این کنگره شامل شعر فاطمی (مدح، مرثیه، فضایل، مناقب، زندگانی و ابعاد وجودی حضرت زهرا(س)) و موضوع ویژه کنگره نیز معرفی علیا مخدره فاطمه بنت‌الحسن سلام‌الله علیها، همسر امام سجاد و مادر امام باقر علیهما السلام با زبان شعر است. علاقه‌مندان تا 10 آذرماه فرصت دارند آثار خود را از طریق آدرس الکترونیکی 18salenoori@gmail.com ارسال کنند. طبق نظر هیأت داوران به شاعران برگزیده در بخش شعر فارسی و آذری ۵۰ میلیون ریال و شاعران تقدیری ۳۰ میلیون ریال به همراه تندیس کنگره و لوح تقدیر اهدا خواهد شد. در بخش شعر عربی نیز ۸ جایزه ۱۵ میلیون ریالی به همراه تندیس و لوح تقدیر به نفرات برگزیده ارائه خواهد شد. شرکت‌کنندگان مجاز هستند در هر بخش حداکثر ۵ اثر به دبیرخانه ارسال کنند. 
***
ادامه تصویربرداری سریال «پلاک ۱۳»
تصویربرداری سریال «پلاک ۱۳» که قرار است بزودی به کارگردانی آرش معیریان از شبکه ۳ سیما پخش شود، همچنان ادامه دارد. به گزارش «وطن‌امروز»، با نهایی شدن ترکیب بازیگران، تصویربرداری سریال تلویزیونی «پلاک ۱۳» به کارگردانی آرش معیریان و تهیه‌کنندگی سلیم ثنایی ادامه دارد. سریال تلویزیونی «پلاک ۱۳» که مضمونی طنز و خانوادگی دارد با حضور بازیگرانی نظیر علی صادقی، شهره سلطانی، امیرحسین صدیق، اردلان شجاع‌کاوه، نگار عابدی، حسین رفیعی، محمود جعفری، مهران ضیغمی، سامان دارابی، فرزانه سهیلی، ستاره حسینی و... جلوی دوربین رفته‌ است. نگارش این سریال را که محصول گروه اجتماعی شبکه ۳ سیماست امیر ابیلی به همراه محمدحسن رعیت‌پور، حامد آبکنار و مسعود غزنچایی بر عهده‌ دارند و قرار است بزودی به ‌صورت شبانه از شبکه ۳ سیما پخش شود. شبکه ۳ سیما پیش ‌از این نیز در سریال‌های طنز شبانه تجربیاتی مانند «زیر آسمان شهر»، «شب‌های برره» و... را داشته و حالا هم قرار است با سریال «پلاک ۱۳» تولید و پخش سریال شبانه را از سر بگیرد. 
***
تبلیغات با محتوای «تشویق به خروج ارز از کشور» ممنوع شد
ساترا با ارسال تذکر کتبی، ممنوعیت نمایش تبلیغاتی را که مشوق خروج سرمایه انسانی، فکری و مالی از کشور باشد، به رسانه‌های متخلف ابلاغ کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، در پی تبلیغات بنگاه‌های خرید ملک در خارج از کشور در برخی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، ساترا با ارسال تذکر کتبی، ممنوعیت نمایش تبلیغاتی را که مشوق خروج سرمایه انسانی، فکری و مالی از کشور باشد، به رسانه‌های متخلف ابلاغ کرد. پیش از این ساترا پیش‌نویس دستورالعمل تبلیغاتی‌اش را جهت نظرخواهی عمومی روی سایت خود منتشر کرده بود. پس از نظرخواهی از متخصصان و جمع‌بندی نظرات، این دستورالعمل نهایی و به رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ابلاغ خواهد شد. 
***
نمایش عکس‌های ۵۰ ساله احصایی از موزه‌های جهان
نمایشگاه عکس‌های ۵۰ ساله سیدمحمد احصایی، خوشنویس و نقاش مطرح از موزه‌های دنیا، جمعه ۷ آبان در گالری گلستان افتتاح می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، نمایشگاه عکس‌های ۵۰ ساله سیدمحمد احصایی خوشنویس و نقاش مطرح کشورمان از موزه‌های دنیا، عصر جمعه ۷ آبان در گالری گلستان افتتاح می‌شود. «گنج بازیافته» عنوان این نمایشگاه است که همزمان کتاب این مجموعه نیز رونمایی می‌شود. اسلایدهای رنگی که استاد احصایی در دهه‌های ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰، در روزگار دانشجویی خود گرفته است سرانجام روی دیوار گالری می‌رود که بخش بزرگی از این عکس‌ها، نماهایی از موزه‌های جهان را به ثبت رسانده است. شماری از این عکس‌ها از جمعه هفتم آبان در گالری گلستان به نمایش درمی‌آید و همان جا کتابی با تعداد بسیار بیشتری از عکس‌ها رونمایی می‌شود. نمایشگاه و کتاب گنج بازیافته، سومین نمایش و کتاب از رشته دیدار هنرمند از بهزاد حاتم است. در این کتاب در کنار بعضی عکس‌ها، یادداشتی هم درباره آن به خط احصایی آمده است که خواندنی و شیرین است و به ارزش کتاب می‌افزاید. کتاب «گنج بازیافته» را مانند ۲ کتاب پیشین دیدار هنرمند، نشر نظر در همکاری با گالری ۱۰ منتشر کرده است. همه کتاب‌های این رشته ۲ زبانه است و متن انگلیسی آن ترجمه متن فارسی نیست و نویسنده آن را برای خواننده غیرایرانی نوشته و گاه در آن چیزهایی را توضیح داده که خواننده ایرانی خود بر آن آگاه است. نمایشگاه عکس‌های احصایی، نخستین نمایشگاهی است که گالری گلستان پس از پاندمی کرونا به صورت حضوری برگزار می‌کند و بار دیگر این گالری قدیمی تهران درهای خود را روی مشتاقان هنر می‌گشاید. گالری گلستان در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴، تا دوازدهم آبان عکس‌های گنج بازیافته را به تماشا خواهد گذاشت. 

Page Generated in 0/0059 sec