printlogo


کد خبر: 239529تاریخ: 1400/8/5 00:00
اخبار

بازی رو در رو  به جای تفاضل گل
آیین‌نامه لیگ فوتبال ایران رسما تغییر کرد و بازی رو در رو جایگزین تفاضل گل شد. به گزارش مهر، اتفاقاتی که فصل گذشته در لیگ‌های فوتبال ایران رخ داد و گمانه‌زنی‌ها درباره تبانی را بیشتر کرد، فدراسیون فوتبال را واداشت تا آیین‌نامه مسابقات را تغییر دهد. پیش از این، تفاضل گل بعد از امتیاز برای تعیین تیم برتر استفاده می‌شد ولی هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال این قانون را تغییر داد. به گفته حسین شریفی، سخنگوی فدراسیون فوتبال، در نشست روز سه‌شنبه هیات‌رئیسه مصوب شد بازی رو در رو جایگزین تفاضل گل شود. شریفی به خبرنگاران گفت: این مورد در جلسه هیات‌‌رئیسه مصوب شد و در تمام رده‌های سنی اعمال خواهد شد. 
***
کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون فوتبال شد
با تایید اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، حسن کامرانی‌فر به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال انتخاب شد. جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال با حضور اکثریت اعضا برگزار شد و در نهایت حسن کامرانی‌فر با تایید اعضای حاضر در جلسه به عنوان دبیرکل فدراسیون انتخاب شد. پیش از این حسن کامرانی‌فر توسط شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال منصوب شده بود و حالا با پیشنهاد رئیس فدراسیون به هیات‌رئیسه و موافقت رسمی اعضا رسما دبیرکل فدراسیون فوتبال شد. 
***
کالدرون پرسپولیس را به بن‌بست شماره حساب کشاند
سرمربی سابق آرژانتینی پرسپولیس از این باشگاه خواست مطالباتش را به حسابش نزد بانکی در سوییس واریز کند که این موضوع با توجه به محدودیت‌های نقل ‌و انتقالات مشکلاتی را برای سرخ‌ها ایجاد کرده است. به گزارش ایسنا، مدیران باشگاه پرسپولیس در چند روز اخیر مطالبات گابریل کالدرون را فراهم کرده‌اند اما حالا برای پرداخت پول با مشکل مواجه شده‌اند که اگر کالدرون همکاری کند قابل حل است. در یکی، دو روز گذشته باشگاه پرسپولیس از گابریل کالدرون و خواکین خواست شماره حسابی نزد یکی از بانک‌های کشورهای منطقه معرفی کنند تا باشگاه بتواند مطالبات آنها را بپردازد اما این مربی آرژانتینی و دستیارش اعلام کرده‌اند پول باید به حسابی که در حکم فیفا نوشته شده واریز شود. با توجه به اینکه حساب بانکی مذکور نزد بانکی در سوییس است به خاطر محدودیت‌های نقل ‌و انتقالات پول، عملا کار واریز پول را با مشکل مواجه کرده است. باشگاه پرسپولیس بر اساس حکم کمیته وضعیت فیفا باید ۵۸۰ هزار دلار به علاوه ۵ درصد سود سالانه به کالدرون و ۹۵ هزار دلار همراه با ۵ درصد سود سالانه به خواکین بپردازد. 
***
ستاره اسنوکر جهان مقابل ملی‌پوش ایران زانو زد
حسین وفایی، ملی‌پوش اسنوکر ایران در رقابت‌های انتخابی مسترز آلمان نفر سوم جهان را شکست داد. حسین وفایی، ملی‌پوش اسنوکر ایران که در انتخابی مسابقات مسترز آلمان ۲۰۲۲ شرکت کرده است در مهم‌ترین رقابت خود (دوشنبه سوم آبان) به مصاف ستاره اسنوکر جهان یعنی رونی اُ سالیوان رفت و موفق شد با نتیجه قاطع ۵ بر صفر به پیروزی برسد. این پیروزی برای حسین وفایی در حالی به دست آمد که او در رده‌بندی کلی در جایگاه ۶۰ جهان قرار دارد، در حالی که اُ سالیوان در رده‌بندی جهانی در مقام سوم دنیا ایستاده است. حسین وفایی در این بازی عملکرد خوبی داشت و موفق شد قهرمان جهان و یکی از بهترین اسنوکربازان جهان را شکست داده و او را به زانو درآورد. رقابت‌های اسنوکر مسترز آلمان یک رقابت حرفه‌ای است که از ۲۶ تا ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲ در برلین آلمان پیگیری خواهد شد. این مسابقات نهمین رویداد رنکینگ فصل اسنوکر 22-۲۰۲۱ خواهد بود. اسنوکربازان باید در انتخابی این مسابقات که از ۱۸ تا ۲۶ اکتبر ۲۰۲۱ در انگلستان برگزار می‌شد، جواز حضور در رقابت‌های اصلی را کسب می‌کردند. مسابقات مسترز آلمان ۲۰۲۲، ۴۰۰ هزار پوند جایزه دارد که قهرمان این رقابت‌ها می‌تواند ۸۰ هزار پوند به جیب بزند. همچنین نفرات دوم و سوم به ترتیب ۳۵ و ۲۵ هزار پوند را برنده خواهند شد. در این مسابقات اسنوکربازان معروفی مانند جاد ترامپ به عنوان مدافع قهرمانی، رونی اُ سالیوان، مارک آلن و... حضور دارند. 
***
وینگر تیم ‌ملی بهترین بازیکن هفته بلژیک شد
هافبک تیم ‌ملی کشورمان و عضو باشگاه شارلروا به عنوان بهترین بازیکن هفته انتخاب شد. 
سازمان لیگ فوتبال بلژیک با اتمام هفته دوازدهم لیگ به معرفی بهترین بازیکن هفته پرداخت. تیم فوتبال شارلروا هفته گذشته به مصاف سرن رفت و با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید. در این بازی علی قلی‌‌زاده بهترین بازیکن میدان شد. وینگر تیم ‌ملی کشورمان در این بازی گل اول تیمش را ساخت و گل دوم تیمش را به ثمر رساند. به همین خاطر سازمان لیگ فوتبال بلژیک وینگر طراح تیم‌ ملی کشورمان را به عنوان بهترین بازیکن هفته لیگ معرفی کرد. 

Page Generated in 0/0066 sec