printlogo


کد خبر: 239538تاریخ: 1400/8/5 00:00
اخبار

کمک ۴۱۳ میلیاردی مردم در شور عاطفه‌ها
 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: مردم نیکوکار ایران اسلامی در پویش شور عاطفه‌ها ۴۱۳ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به دانش‌آموزان نیازمند کمک کردند. علیرضا عسکریان با تقدیر از همراهی مردم و خیران در پویش شور عاطفه‌ها که با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند برگزار شد، افزود: شور عاطفه‌ها امسال از ۲۰ شهریورماه تا ۲۰ مهرماه با هدف کمک به تامین مایحتاج تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند برگزار شد. وی از جذب ۴۱۳ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی برای دانش‌آموزان محروم در این پویش خبر داد. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تاکید کرد: میزان کمک‌های نقدی مردم در شور عاطفه‌ها با رشد ۹۰ درصدی نسبت به سال گذشته به حدود ۳۶ میلیارد تومان رسید. عسکریان خاطرنشان کرد: همچنین ۳۷۷ میلیارد تومان کمک غیرنقدی به صورت لوازم‌التحریر و دیگر اقلام ضروری دانش‌آموزان جذب شده که نسبت به سال گذشته رشد ۹۶ درصدی را نشان می‌دهد. 
***
شناسایی نخستین مورد ابتلا به «دلتا پلاس» در تایلند
مقامات تایلند از شناسایی نخستین مورد ابتلای بومی به سویه «دلتا پلاس» در این کشور خبر دادند. وزارت بهداشت عمومی تایلند از شناسایی نخستین مورد از سویه کروناویروس موسوم به دلتا پلاس در این کشور خبر داد. بنا بر اعلام مقامات تایلند، بیمار آلوده به این سویه مردی ۴۹ ساله است که سابقه سفر به مناطق پرخطر یا خارج از کشور را نداشته است. به گزارش ایسنا به نقل از استریت تایمز، مقامات تایلند با بیان اینکه این بیمار تنها مورد بومی شناسایی شده از ابتلا به سویه دلتا پلاس بوده، اظهار داشتند: بیمار به طور کامل بهبود پیدا کرده و موارد جدیدی از ابتلا به این سویه از ویروس تاکنون گزارش نشده است. 
***
۱۰ هزار زوج نابارور تحت پوشش ستاد اجرایی فرمان امام هستند
معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، طرح سه‌گانه این ستاد برای افزایش رشد جمعیت را تشریح کرد. سیدمصطفی سیدهاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌های این ستاد برای افزایش جمعیت گفت: طرح اول در رابطه با کمک به زوج‌های نابارور در مناطق محروم و کم‌برخوردار است که ستاد هزینه درمان آنها را تقبل می‌کند. طرح درمان زوج‌های نابارور چند سالی است که شروع شده و امسال هم ۱۰ هزار زوج نابارور را تحت پوشش قرار داده‌ایم. سیدهاشمی ادامه داد: با تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ جمعیت و افزایش آن، ماموریت‌های جدیدی در بنیاد ۱۵ خرداد تعریف و اعتبارات مالی این حوزه را که یکی از اهداف آن افزایش جمعیت است، بیشتر کردیم. جانشین ریاست ستاد اجرایی فرمان امام گفت: طرح بعدی مربوط به خانواده‌های محروم دارای بیش از ۳ فرزند است. ما برای فرزند سوم مزایایی در نظر گرفته‌ایم و با وام‌های قرض‌الحسنه برای فرزند سوم، پوشاک و خوراک او رایگان می‌شود که طرحی برای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری است. وی تاکید کرد: یک طرحی که بتازگی شروع شده، بحث آموزشی و فرهنگی در بین خانواده‌هاست که امیدواریم نتیجه بدهد. خانواده‌هایی که در سامانه بنیاد ۱۵ خرداد ثبت‌نام کرده و شرایط لازمه را داشته باشند، می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند. 
***
بازگشایی مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان و متوسطه اول از ابتدای آذر
سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اخبار ضدونقیض از بازگشایی مدارس نظیر اظهارات رئیس کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر اختیاری بودن حضور در مدارس اظهار کرد: اگر ما مسؤول بازگشایی هستیم، مردم باید حرف ما را گوش بدهند. علیرضا کاظمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اخبار ضدونقیض از بازگشایی مدارس گفت: الگوی بازگشایی را با هماهنگی ستاد ملی کرونا در شهریورماه تدوین و ابلاغ کردیم و بر اساس همان مصوبه و پیش‌بینی‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا قرار بود مدارس روستایی و عشایری از اول مهرماه باز باشند که ۴۵ درصد مدارس ما باز هستند. وی ادامه داد: برای مابقی مدارس نیز طراحی کردیم که از اول آبان‌ماه فرآیند بازگشایی را آغاز کنند و بین ۱۵ آبان تا اول آذر با توجه به شرایط مدرسه و اقداماتی که باید در مدرسه انجام شود، بازگشایی را انجام دهند. مصوبه ستاد ملی کرونا روشن است. در مصوبه گفته شده که مدارس متوسطه اول از اول آذر و مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان بازگشایی می‌شوند که هیچ منافاتی با الگوی ما ندارد. سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش در پاسخ به اینکه آیا این گفته شما با اظهارات کمرئی (سخنگوی وزارت آموزش‌و‌پرورش) مبنی بر بازگشایی مدارس زیر ۳۰۰ دانش‌آموز از اول آبان منافات ندارد، اظهار کرد: خیر! اینها هیچ تضادی با هم ندارد، فرآیند ارزیابی مدارسی که جمعیت کمتری دارند از اول آبان شروع شده و از نیمه دوم هم آغاز بازگشایی صورت می‌گیرد. واکسیناسیون دانش‌آموزان هم انجام شده است. وی تاکید کرد: قول می‌دهیم مدارس از نیمه آبان تا اول آذر بازگشایی شوند و تفاوت بین ۱۰ روز و ۵ روز و یک هفته مهم نیست و مدیران ما آمادگی بازگشایی مدارس را دارند. وی ادامه داد: اگر ستاد ملی کرونا تشخیص دهد کماکان ابتدایی‌ها باید آموزش را در فضای مجازی ادامه دهند، تابع سیاست‌های ستاد ملی کرونا هستیم. کاظمی در پاسخ به اینکه بنابراین آیا آموزش ابتدایی‌ها مجازی است؟ اظهار کرد: آموزش ابتدایی‌ها فعلا مسکوت است، نه کسی رد و نه تایید کرده‌ است؛ مراعا نگه داشته‌اند که مطرح شود و در حال کار روی آن هستند.

Page Generated in 0/0062 sec