printlogo


کد خبر: 239552تاریخ: 1400/8/5 00:00
اخبار

سرلشکر باقری: 
ارتقای دائمی توان رزمی مطالبه همیشگی فرمانده معظم کل قواست
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آمادگی دائمی و ارتقای دائمی توان رزمی مطالبه همیشگی فرمانده معظم کل قوا از ارتش، سپاه، بسیج و عالی‌ترین سطوح فرماندهی تا پایین‌ترین رده‌هاست که ما نباید لحظه‌ای از وظایف خود در این رابطه غفلت کنیم. سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح روز گذشته در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر نیروهای مسلح با اشاره به افول قدرت آمریکا در منطقه گفت: خدا را شاکریم که بعد از دوران سخت تهدیدات گذشته، امروز شاهد دوران افول و ضعف آمریکای جنایتکار و اذناب منطقه‌ای او هستیم. وی خاطرنشان کرد: آمریکای جنایتکار و صهیونیست‌ها نشان داده‌اند هر چند اقدام نظامی مستقیم برای آنها کار سختی شده است اما هیچ‌گاه دست از توطئه و دشمنی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی برنخواهند داشت و همواره به اشکال مختلف موجبات تهدید و ایجاد مشکل برای ایران اسلامی و همراهان منطقه‌ای کشورمان را فراهم خواهند کرد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه شرایط امروز هوشیاری هر چه بیشتر نیرو‌های مسلح را می‌طلبد، گفت: هنگامی که تهدیدات عیان، مشخص و مستقیم است، روش مقابله با آنها قدری ساده‌تر و روان‌تر است اما هنگامی که تهدیدات با پیچیدگی و لایه‌بندی‌های گوناگون همراه باشد، طبیعتا وظیفه ما در مقابل آن خطیر و سنگین‌تر است؛ لذا وظیفه دائمی ما در قبال تهدیدات رصد اوضاع توسط بخش‌های اطلاعاتی، ارتقای آمادگی و توان عملیاتی در تمام رده‌های فرماندهی و سطوح پایین‌تر و آماده بودن لحظه‌ای برای هر‌ گونه پیشامد است. سرلشکر باقری در پایان تأکید کرد: آمادگی دائمی و ارتقای دائمی توان رزمی مطالبه همیشگی فرمانده معظم کل قوا از ارتش، سپاه، بسیج و عالی‌ترین سطوح فرماندهی تا پایین‌ترین رده‌هاست که ما نباید لحظه‌ای از وظایف خود در این رابطه غفلت کنیم. 
***
سرلشکر سلامی: 
نیروی هوافضای سپاه به شکل شتاب‌داری در حال پیشرفت است
فرمانده کل سپاه گفت: نیروی هوافضای سپاه در عرصه‌های موشکی، پدافند هوایی، پهپاد‌ی، فضایی و همچنین جنگال (جنگ الکترونیک) به شکل متوازن و در عین حال شتاب‌داری در حال پیشرفت است. به گزارش فارس، سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در حاشیه جشنواره مالک اشتر نیرو‌های مسلح اظهار داشت: شاهد رشد و شکوفایی قدرت دفاعی‌مان در همه عرصه‌ها هستیم. وی افزود: نیروی هوافضای سپاه در عرصه‌های موشکی، پدافند هوایی، پهپاد‌ی، فضایی و همچنین جنگال (جنگ الکترونیک) به شکل متوازن و در عین حال شتاب‌داری در حال پیشرفت است که گاهی اوقات مردم ما آزمون‌های عملیاتی این سامانه‌ها را چه در رزمایش‌ها و چه در آزمایش‌ها در میدان می‌بینند. سردار سلامی درباره وضعیت نیروی دریایی سپاه نیز اظهار داشت: به ‌منظور نبرد با قدرت‌های بزرگ که عموما بر دریا متمرکز هستند، ما به شکل بسیار وسیعی در حال گسترش قلمرو قدرت دریایی خود هستیم. 
***
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:
مصلاهای نماز جمعه نباید برای تکمیل شدن معطل اعتبار بمانند
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام مصلا‌های نماز جمعه در برخی استان‌ها گفت: تکمیل و ساخت مصلا‌های نماز جمعه نیازمند مشارکت آحادم مردم است و مصلای نماز جمعه مرکز استان نباید نیمه‌کاره و معطل اعتبار بماند. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری دیروز در گردهمایی ائمه جماعت مساجد و روحانیون مرکز استان خراسان جنوبی بیان کرد: در بسیاری از شهرهای کشور مصلا‌های نماز جمعه هنوز نیمه‌تمام است و در برخی جاها مومنان در همان مصلا‌های نیمه‌تمام نماز می‌خوانند. وی گفت: ما نگاه تشریفاتی نداریم اما معتقدیم در مصلا‌ها باید بخش‌های مختلف از جمله مدرسه علمیه و مراکز فرهنگی وجود داشته باشد و همه رفتارهای مردم بر محور مصلا‌ها باشد. حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه مصلای نماز جمعه مرکز استان نباید نیمه‌کاره و معطل اعتبار بماند، افزود: یکی از نخستین فضاهایی که باید به بهترین شکل طراحی شود، مصلا‌های نماز است. 
***
اسرائیل باید پاسخگو باشد
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد گفت: اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر، سیاست‌ها و اقدامات مخرب و تجاوزکارانه خود علیه مردم فلسطین را تشدید کرده و منجر به تلفات مردم عادی از جمله کودکان شده است. مجید تخت‌روانچی، در نشست شورای امنیت درباره بررسی وضعیت خاورمیانه با موضوع فلسطین سخنرانی کرد. وی در این سخنرانی گفت: وضعیت کنونی در سرزمین اشغالی فلسطین نگران‌کننده است و تداوم این وضعیت موجب نگرانی شدید جامعه بین‌المللی است. مردم فلسطین همچنان از یک اشغال وحشیانه که بیش از 7 دهه به طول انجامیده است، رنج می‌برند. تخت‌روانچی افزود: ادامه محاصره بی‌رحمانه غزه مجازات جمعی انسان‌های بی‌گناه است. این جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود و تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است. وی در ادامه گفت: ما از جامعه بین‌المللی، بویژه شورای امنیت، می‌خواهیم اقدامات لازم را برای پایان دادن فوری به اشغال فلسطین توسط رژیم اسرائیل و حملات مکرر به مردم فلسطین و محاصره ظالمانه غزه، جایی که مردم از شرایط غیرانسانی و غم‌انگیز زندگی رنج می‌برند، اتخاذ کند. نماینده ایران در سازمان ملل همچنین گفت: رژیم اسرائیل باید به خاطر نقض حقوق بشر بین‌المللی و حقوق بشردوستانه در سرزمین اشغالی فلسطین پاسخگو باشد. چنین جنایاتی نباید بدون مجازات بماند.

Page Generated in 0/0047 sec