printlogo


کد خبر: 239563تاریخ: 1400/8/6 00:00
اخبار

مسعود نقاش‌زاده دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر شد
با حکم محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی مسعود نقاش‌زاده دبیر چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمد خزاعی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور، در حکمی مسعود نقاش‌زاده را به سمت دبیر چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر منصوب کرد. مسعود نقاش‌زاده، کارگردان، استاد دانشگاه و از مدیران فرهنگی و سینمایی کشور است. وی دارای درجه دکترای مطالعات هنر، کارشناسی ارشد سینما و کارشناسی کارگردانی فیلم است و سابقه مدیریت به عنوان معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی، مدیر کل امور برنامه‌ها و مشاور عالی مرکز سیما فیلم، معاون آموزش و پژوهش خانه سینما و معاون تامین و تولید مؤسسه رسانه‌های تصویری را دارد. 
***
محمدرضا داوودنژاد جلوی دوربین «پیرپسر» رفت
 محمدرضا داوودنژاد به جمع بازیگران فیلم سینمایی «پیرپسر» پیوست. به گزارش «وطن‌امروز»، محمدرضا داوودنژاد پس از مدتی دوری از پرده‌ سینما با پیوستن به جمع بازیگران فیلم سینمایی «پیرپسر» جلوی دوربین اکتای براهنی رفت. «پیرپسر» عنوان دومین فیلم سینمایی اکتای براهنی در مقام کارگردان است. وی این اثر را با فیلمنامه‌ای به قلم خود جلوی دوربین برده است. براهنی پس از گذشت ۶ سال از ساخت فیلم سینمایی «پل خواب»، ماه گذشته دومین فیلم خود «پیرپسر» را با تهیه‌کنندگی بابک حمیدیان و سرمایه‌گذاری ارسلان براهنی در تهران کلید‌ زده است. این نویسنده و کارگردان همچنین در این مدت فیلمنامه‌های بسیاری را به نگارش درآورده است که در این میان، ۲ اثر سینمایی «لتیان» و «عنکبوت» تاکنون به نمایش درآمده‌اند. حامد بهداد، لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، محمدرضا داوودنژاد و محمد ولی‌زادگان تاکنون به عنوان بازیگران این فیلم سینمایی جلوی دوربین رفته‌اند. فیلمبرداری «پیرپسر» همچنان در تهران در حال انجام است. 
***
فصل اول «گاندو» از شبکه تماشا پخش می‌شود
فصل اول مجموعه «گاندو» به کارگردانی جواد افشار از امروز ۶ آبان از شبکه تماشا پخش می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، فصل اول از مجموعه «گاندو» به کارگردانی جواد افشار که به موضوعات حساس سیاسی و اجتماعی می‌پردازد از ۶ آبان در شبکه تماشا پخش می‌شود. در این مجموعه بازیگرانی همچون وحید رهبانی، داریوش فرهنگ، کامبیز دیرباز و... به ایفای نقش می‌پردازند. این مجموعه از ششم آبان هر شب ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه تماشا پخش می‌شود و بازپخش آن در ساعت‌های ۳ بامداد، ۹ صبح و ۱۳ روز بعد روی آنتن می‌رود. 
***
حضور ۳ فیلم ایرانی در جشنواره فیلم‌های آسیایی بارسلونا
۳ فیلم «مُرده‌خور»، «مسیر معکوس» و «سینما شهرقصه» در جشنواره فیلم‌های آسیایی بارسلونا به نمایش درمی‌آید. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم‌های «مرده‌خور» به کارگردانی صادق صادق‌دقیقی، «مسیر معکوس» به کارگردانی ابوالفضل جلیلی و «سینما شهرقصه» به کارگردانی کیوان علیمحمدی و علی‌اکبر حیدری در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آسیایی بارسلونای اسپانیا به نمایش درمی‌آید. در این دوره جشنواره، فیلم‌های «مرده‌خور» و «مسیر معکوس» در بخش اصلی و فیلم «سینما شهرقصه» در بخش‌Netpac  (نِت پک) روی پرده می‌روند. جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آسیایی بارسلونا از ۲۷ اکتبر تا ۷ نوامبر ۲۰۲۱ مصادف با ۵ تا ۱۶ آبان ۱۴۰۰ در اسپانیا برگزار می‌شود. 
***
«فرشته‌ها با هم می‌آیند» در ‌آی‌فیلم
فیلم سینمایی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» امروز پنجشنبه ۶ آبان از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود. به ‌گزارش «وطن‌‌امروز»، فیلم سینمایی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» با بازی جواد عزتی و نازنین بیاتی، پنجشنبه میهمان آی‌فیلمی‌ها در سراسر کشور خواهد بود. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی حامد محمدی و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی داستان یک روحانی جوان به نام احمد است که با همسرش لیلا در حالی با تنگدستی روزگار سپری می‌کنند که خداوند به آنها فرزند سه‌قلو می‌دهد. این ۳ فرزند که دختر هم هستند باعث می‌شوند زندگی این زوج جوان دچار تغییراتی شود. این فیلم محصول سال ۱۳۹۳ است و الهام کردا و رضا ناجی دیگر بازیگران آن هستند. «فرشته‌ها با هم می‌آیند» پنجشنبه‌شب ساعت ۲۲:۰۰ راهی آی‌فیلم فارسی می‌شود. بازپخش آن نیز در ساعت‌های ۰۶:۰۰ و ۱۴:۰۰ روز جمعه خواهد بود. 
***
انتصاب مدیرگروه مستند روایت فتح
سیدمحمدیاشار نادری، رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح طی حکمی داوود مرادیان را به سمت مدیرگروه مستند روایت فتح منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، داوود مرادیان پژوهشگر، نویسنده و مستندساز طی حکمی از سوی نادری، رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح به سمت مدیر گروه مستند این بنیاد منصوب شد. داوود مرادیان متولد ۱۳۵۸، پژوهشگر، نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان فعال در عرصه سینمای مستند است. از مهم‌ترین ساخته‌های او می‌توان به مستند «اوین لند»، «گیلن باره»، «کلاشینکف‌های آمریکایی»، «رویاهای آجری» و «بعد حصر» اشاره کرد. تالیف کتاب‌های «لنز بازی»، «دوربین بازی» و «درام بازی» محصول انتشارات ساقی و برگزاری چندین دوره کارگاه‌های آموزشی برای مستندسازان جوان از جمله فعالیت‌های این هنرمند فعال و جوان در حوزه نشر و آموزش است. 

Page Generated in 0/0111 sec