printlogo


کد خبر: 239572تاریخ: 1400/8/6 00:00
اعلام آمادگی حشدالشعبی برای تأمین امنیت عراق
جنایت وحشیانه داعش در دیالی

منابع امنیتی عراق از کشته شدن دست‌کم 11 و مجروح شدن 15 نفر از اهالی دیالی در حمله داعش خبر دادند. این منابع گفتند روستای «الرشاد» در شهر «المقدادیه» در شمال شرق دیالی هدف حمله گروه تروریستی داعش قرار گرفت. منابع مذکور اعلام کردند پس از حضور نیروهای امنیتی در منطقه، عناصر داعش پا به فرار گذاشتند. واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق اعلام کرد ۲ نفر از عاملان این حمله دستگیر شدند.
 یک منبع عراقی در این باره اعلام کرد: پس از ربودن ۲ غیرنظامی از قبیله «بنی‌تمیم» در روستای «الرشاد» از توابع «المقدادیه» در استان دیالی از سوی داعش و درخواست باج از آنها، هنگام دریافت مبلغ درگیری رخ داد که به کشته و زخمی شدن بیش از 30 نفر منجر شد. «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در واکنش به این حمله تروریستی وعده داد تروریست‌ها را مجازات خواهد کرد.
 از سوی دیگر مقتدا صدر، رهبر جریان صدر نیز در توئیتی، نسبت به نادیده گرفتن تروریسم و جنایات آن هشدار داد. وی اعلام کرد: تروریسم و جنایات آن را نباید نادیده گرفت و ما نباید با درگیری بر سر کرسی‌ها و سیاست منحرف شویم و تروریسم را فراموش کنیم. در همین حال سازمان حشدالشعبی عراق در بیانیه‌ای درباره جنایت «المقدادیه» اعلام کرد: به دنبال جنایت تروریستی در روستای «الرشاد» از توابع المقدادیه در استان دیالی، حشدالشعبی عراق بر آمادگی کامل برای تحرک در هر منطقه تاکید می‌کند. در این بیانیه بر آمادگی نیروهای حشدالشعبی برای حضور در منطقه‌ای که شاهد مشکل امنیتی است، تاکید شده و اینکه همه توان نظامی و امنیتی حشدالشعبی تحت امر فرماندهی عملیات مشترک برای مقابله با هر مشکل امنیتی و حمایت از نیروهای مسلح است. در این بیانیه آمده است: در عین حال که فرماندهی عملیات حشدالشعبی آنچه  را در شبکه‌های اجتماعی عنوان شده مبنی بر اینکه روستای الرشاد در المقدادیه که جنایت در آن رخ داده است، در حوزه مسؤولیت نیروهای حشدالشعبی است رد می‌کند، با این وجود پس از این حادثه نیروهای کمکی از سوی فرمانده عملیات حشدالشعبی دیالی به محل جنایت اعزام شدند. 
 
* بازشماری دستی آرا در عراق
کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق صبح دیروز اعلام کرد روند بازشماری دستی آرا با حضور نمایندگان احزاب سیاسی در بیش از ۲ هزار حوزه اخذ رأی آغاز شد. بر اساس گزارش «سومریه»، انتخابات عراق دهم ماه جاری میلادی (اکتبر) میان ۲۳۴۰ نامزد از جمله ۹۵۰ زن برگزار شد. کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق سه‌شنبه شب خبر داد بررسی شکایت‌ها از نتایج اولیه انتخابات به پایان رسیده است. این نهاد با انتشار بیانیه‌ای خبر داد قصد دارد آرای بیش از ۲ هزار مرکز اخذ رأی را در استان‌های مختلف این کشور بازشماری کند. خبرگزاری رسمی عراق (واع) ضمن نقل این بیانیه گزارش داد همه شکایت‌ها روز دوشنبه ۲۵ اکتبر ۲۰۲۱ بررسی و تمام ابعاد مربوط به آن بررسی شد. کمیساریا همچنین اقدامات لازم را انجام داد. در ادامه بیانیه آمده است: شورای کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق تصمیم دارد صندوق‌های رای برخی حوزه‌هایی را که درباره آن شکایت وجود دارد، باز کند. کمیساریای انتخابات عراق تأکید کرد فرآیند بازشماری آرا از استان نینوا روز چهارشنبه (دیروز) از ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر آغاز شد و پس از آن در استان بابل در روز پنجشنبه و بغداد در روز جمعه بازشماری انجام می‌شود. کمیساریا همچنین اعلام کرد درباره شکایت‌ها، نظرات خود را پس از مشخص شدن نتیجه شمارش دستی آرا به سازمان قضایی انتخابات ارسال خواهد کرد.

Page Generated in 0/0077 sec