printlogo


کد خبر: 239617تاریخ: 1400/8/8 00:00
اختتامیه چهارمین رویداد هنری اربعین برگزار شد
مشارکت 150 هنرمند خارجی در رویداد هنری اربعین

چهارمین رویداد هنری اربعین که به همت فرهنگسرای ارسباران و مسجد متقین محله صدر تهران برگزار شده بود، با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از برگزیدگان، به کار خود پایان داد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، در ابتدای مراسم سالار شفائی، دبیر چهارمین رویداد سوگواره هنری اربعین با بیان اینکه در ۲ سال اخیر توانستیم دلتنگی‌های سفر به زیارت اربعین که به دلیل شیوع بیماری کرونا مقدور نبود را در قالب این سوگواره به زبان هنر گره بزنیم، گفت: بیش از ۷۰۰ اثر به دست ما رسید که ۱۵۰ هنرمند خارجی آثارشان را  برای این رویداد ارسال کردند. از آنجا که اربعین نقطه تلاقی فرهنگ‌هاست، تصمیم گرفتیم امسال پوستر رویداد را به زبان عربی ترجمه کنیم تا نقطه آغازی باشد برای ارتباط با کشور‌های منطقه و بین‌المللی شدن این سوگواره. 
شفائی تأکید کرد: با استفاده از ظرفیت مسجد متقین، این پوستر در ابعاد بسیار کوچکی از جمله چند صفحه و سایت در فضای مجازی منتشر شد که با این حال استقبال گسترده‌ای از آن صورت گرفت و ۱۵۰ اثر از کشور‌های عراق، عربستان، روسیه، افغانستان و... به دست ما رسید که به گفته داوران، اکثر این آثار سطح کیفی مطلوبی دارند و می‌توان با نیمی از این آثار یک نمایشگاه برگزار کرد. 
سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: من یک دهه از عمرم را درگیر اتفاقات فرهنگی اربعین حسینی بودم و فکر می‌کردم چقدر خوب است در این فضای تفرقه‌آمیز، یک نقطه اشتراک ظاهرا غیرسیاسی بین فرهنگ‌ها پیدا کرد و از آن در راستای ایجاد اتحاد فرهنگی استفاده کرد تا افراد را از فرهنگ‌های مختلف در کنار هم جمع کند اما یکی از سختی‌های این کار این است که باید همه تلاش‌هایم را برای حفظ این فرهنگ پیاده کنم.

Page Generated in 0/0051 sec