printlogo


کد خبر: 239628تاریخ: 1400/8/8 00:00
گفت‌وگوی «وطن‌امروز» با بهزاد داداش‌زاده پس از برد مقابل نساجی
پرسپولیس فصل سختی خواهد داشت

زهره فلاح‌زاده: تیم پرسپولیس در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر، در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۱-۲ برابر نساجی مازندران به پیروزی دست یافت تا با ۶ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به تیم‌های سپاهان و گل‌گهر در رده سوم قرار ‌بگیرد. هر ۲ گل قرمزپوشان را مهدی عبدی، مهاجم جوان این تیم به ثمر رساند. البته پرسپولیسی‌ها در دومین دیدار هم نتوانستند دروازه‌شان را بسته نگه دارند تا مشخص شود نقطه قوت چندین ساله آنها دچار ضعف‌هایی شده است و کادر فنی باید به فکر ترمیم آن باشد. «وطن‌امروز» پس از این دیدار با بهزاد داداش‌زاده، پیشکسوت پرسپولیس گفت‌وگو کرد. داداش‌زاده سال سختی را برای قرمزها پیش‌بینی کرد و معتقد است پرسپولیس نتوانسته بازی خوبی در هفته‌های اخیر به نمایش بگذارد. 
***
* پرسپولیس توانست در دومین دیدار خود هم به برد دست پیدا کند. عملکرد قرمزها مقابل نساجی مازندران چطور بود؟
پرسپولیس این فصل نیمه اول را خوب شروع نمی‌کند و این یعنی شوک باخت به الهلال هنوز روی بازیکنان هست. با اینکه تیم یحیی به ۳ امتیاز بازی در ۲ دیدار اخیر دست یافته اما آرامش نسبی‌ای که در بازی‌های سال گذشته پرسپولیس وجود داشت‌، در این ۲ دیدار وجود نداشت. قبل از شروع بازی‌های لیگ هم گفته بودم سال سختی برای پرسپولیس خواهد بود. حالا داور خواسته یا ناخواسته اشتباه می‌کند اما بازیکن باید بازی‌اش را انجام دهد. این تنش‌ها که در بازی با نساجی شاهد بودیم آرامش را از تیم می‌گیرد. همین تنش‌ها باعث شد خطاهای بی‌مورد ۲ تیم زیاد شود و بازیکنانی مثل ترابی و اسدی آرامش لازم را نداشته باشند. اگر سیدجلال نبود، شاید اتفاقات بدی در بازی با نساجی در زمین می‌افتاد. مدیریت او در زمین و افشین پیروانی کنار زمین خیلی تأثیرگذار بود. ما می‌دانستیم تیم‌های شمالی همیشه مقابل پرسپولیس قد علم می‌کنند و دیدیم که روی یک اشتباه فردی که حامد لک می‌توانست بهتر عمل کند، گل دریافت کردیم. همین گل دریافتی به بازیکنان شوک وارد کرد و پس از تغییراتی که انجام شد، روند بازی عوض شد و تیم از جناح راست خیلی خوب حمله کرد و توانست گل برتری را به ثمر برساند. 
 
* پرسپولیس در این دیدار هم گل دریافت کرد. دفاع این تیم که در چند سال اخیر خیلی منسجم عمل می‌کرد اما نتوانسته در بازی‌های اخیر آن روند خوبش را ادامه دهد. پس از رفتن بازیکنی مثل کنعانی‌زادگان به نظر جانشین خوبی در این پست خریداری نشده است. نظر شما در این رابطه چیست؟
قطعا همین‌طور است. آرامش و نظم دفاعی پرسپولیس بهم خورده است. وحید امیری دفاع چپ نیست ولی چون در تیم ‌ملی در این پست بازی می‌کند، یحیی هم از وی در خط دفاعی استفاده می‌کند. مهدی شیری هم نتوانسته دفاع راست خوبی برای تیم باشد. در دفاع وسط هم فرجی هنوز هماهنگی لازم را با سیدجلال ندارد. اگر پرسپولیس خط دفاعش را با این نفرات نتواند ترمیم کند، نیاز به یک مدافع مطمئن دارد، در غیر این صورت تیم به مشکل خواهد خورد. 
 
* رضا اسدی با یک مبلغ گزاف به پرسپولیس آمد. آیا این بازیکن توانسته جانشین خوبی برای احمد نوراللهی، ستاره چند سال اخیر تیم باشد؟
هر بازیکنی حتی اگر ستاره تیم سابقش هم باشد، باید بداند ‌حضورش در پرسپولیس فرق می‌کند. رضا اسدی بازیکن قابل و توانمندی است اما باید بازی در تیم‌های سابقش را فراموش کند و حالا در خدمت پرسپولیس باشد. درست است او گل هم برای پرسپولیس ‌زده اما خطاهای بی‌مورد زیادی می‌کند. اسدی هنوز نتوانسته خود را با شرایط تیم وفق دهد و اگر همین روند را ادامه دهد، مطمئن باشید خودش آسیب خواهد دید. او ۴ بازی در این مدت برای پرسپولیس انجام داده اما نتوانسته خیلی خوب ظاهر شود. احمد نوراللهی در میانه میدان بازیکن تأثیرگذاری بود و اسدی هنوز نتوانسته جانشین خوبی برای او باشد. البته نوراللهی هم اوایل حضورش مثل اسدی بود و با حمایت مربیان تیم او ستاره تیم هم شد. رضا باید حاشیه را کنار بگذارد و خطاهای کمتری انجام دهد. خطا کردن اسدی به چشم می‌آید و در حال حاضر هم آمار نشان می‌دهد بیش از بازیکنان دیگر خطا انجام داده است. 
 
* مهدی عبدی، مهاجم جوان پرسپولیس در بازی با نساجی هر ۲ گل تیمش را به ثمر رساند و ستاره زمین هم لقب گرفت. 
عبدی مشخص است که زندگی سالمی دارد. او بازیکن قابلی است و آینده بی‌نظیری دارد و اگر همین روند را ادامه دهد، یکی از بهترین بازیکنان ایران خواهد شد. مهم این است که مغرور نشود. هر موقع عبدی به زمین آمده، در خدمت تیم و مثمر ثمر بوده است. این بازیکنان قابل ستایش است و کم‌کم می‌تواند به مهاجم ششدانگ و بازیکن تاریخ‌ساز پرسپولیس تبدیل شود. 
 
* درست است که پرسپولیس باید بدهی خود به کالدرون، سرمربی سابقش را پرداخت کند تا پنجره‌اش باز شود اما به نظر می‌رسد تاکنون فکری برای باز شدن پنجره و خرید بازیکن خارجی برای تیم نشده است. این در حالی است که رقبا با خرید بازیکن خارجی به فکر ترمیم تیم‌شان هستند.
تا جایی که من خبر دارم، از اول فصل و پیش از بازی با استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا به دنبال دفاع وسط، دفاع راست و مهاجم، چه داخلی و چه خارجی برای تیم بودند اما متأسفانه باشگاه قبل از شروع فصل جدید کوتاهی کرد. آنقدر پشت گوش انداختند و بی‌تفاوت عمل کردند که پنجره تیم بسته شد. یحیی گل‌محمدی هم در حال حاضر برای اینکه آرامش تیمش بهم نخورد و پنجره نقل و انتقالاتش هم بسته است، به فکر بازیکن جدید نیست. قطعا او برنامه داده اما الان پول نیست. متأسفانه معلوم نیست درآمدی که پرسپولیس در این ۳ سال حضورش در آسیا کسب کرده، کجاست؟ اگر این پول را به پرسپولیس می‌دادند، هم پنجره‌اش باز می‌شد و هم بازیکنان جدید خارجی می‌خرید. استقلال و پرسپولیس برای دولت و وزارتخانه است. دولت خوب می‌داند پرسپولیس میلیاردها تومان در این سال‌ها به فوتبال آورده است. باید حق این تیم را بدهند. حداقل ۵۰ درصدش را بدهند تا پنجره نقل و انتقالاتش را باز کند. دولت دارد به پرسپولیس و هوادارانش ظلم می‌کند و آرامش را از این تیم می‌گیرد. اگر کمکی نکنند، قطعا پرسپولیس این فصل به مشکل خواهد خورد. در نتیجه تیم نتیجه نمی‌گیرد و هر خوشی‌ای که در این ۵ سال اخیر داشته، از دماغ‌ هوادارانش درمی‌آید. 
 
* امیدی به بهتر شدن شرایط تیم دارید؟
پرسپولیس باید به فکر آینده باشد. به هرحال کیفیت و نوع بازی تیم پرسپولیس نسبت به فصل گذشته تغییر کرده است. مدیران باشگاه باید هر چه زودتر تدابیری بیندیشند تا تیم را جمع کنند، در غیر این صورت پرسپولیس هم در لیگ و هم در آسیا به مشکل خواهد خورد. باید مسائل مالی را حل کنند. پول زیادی این چند سال اخیر به وزارتخانه آمد اما متأسفانه جای دیگر خرج شد. باید هر کسی یک گوشه کار را بگیرد تا پرسپولیس به جایگاه اصلی خود بازگردد. 
 
*   مدیریت مجید صدری را در این مدت چطور دیدید؟
آقای صدری اختیاراتش دست خودش نبوده است. آرامش تیم اعم از مدیر و کادر و بازیکن بهم خورده است اما به هر حال هر کسی که مدیر می‌شود باید تصمیم نهایی را بگیرد. اگر قرار است صدری پول نداشته باشد، برود بهتر است تا اینکه آبرویش را بگذارد و برود.

Page Generated in 0/0056 sec