printlogo


کد خبر: 239642تاریخ: 1400/8/8 00:00
اخبار

تغییر ساعات اجرای طرح ترافیک تهران از دوشنبه
معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران از تغییر ساعات اجرای طرح ترافیک از روز دوشنبه ۱۰ آبان خبر داد. مجتبی شفیعی در این باره اظهار کرد: با توجه به افزایش حجم ترافیک معابر در یک ماه و نیم گذشته، بررسی‌هایی که در معاونت حمل‌و‌نقل ترافیک انجام شده بود، نشان داد یکی از عواملی که باعث ازدحام ترافیک در معابر و نارضایتی مردم شده است، بی‌اثر شدن محدودیت‌های طرح ترافیک است. وی ادامه داد: بر همین اساس تصمیم شورای ترافیک شهر تهران این شد که در ۲ گام ساعات محدودیت طرح ترافیک اصلاح شود. بر اساس این مصوبه، قرار شد در گام اول از ۱۰ آبان‌ماه، ساعت شروع طرح ترافیک از ۸:۳۰ به ساعت ۷:۳۰ صبح اصلاح شود و ساعت پایان طرح ترافیک که اکنون ۱۶:۳۰ است به ساعت ۱۷:۳۰ تغییر یابد. این شرایط تا روز اعلام بازگشایی مراکز آموزشی برقرار می‌ماند. معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران، گام دوم تغییر ساعات طرح ترافیک را زمان بازگشایی مراکز آموزشی بیان و اظهار کرد: هر روزی که تصمیم دوستان بر بازگشایی مراکز آموزشی باشد، در همان روز شرایط ترافیکی مجدد اصلاح می‌شود؛ به این صورت که شروع طرح ترافیک به ساعت ۶:۳۰ و پایان آن به ساعت ۱۸ در نیمه دوم سال و به ساعت ۱۹ در نیمه اول سال جا‌به‌جا می‌شود. وی افزود: سایر شرایط و مصوبات اعلامی مربوط به طرح ترافیک تهران، همچنان به قوت خود باقی است. 
***
ترافیک هنوز به پیک قبلی خود بازنگشته است
رئیس پلیس راهور تهران گفت: شرایط ترافیک هنوز به پیک قبلی خود بازنگشته، چرا که هنوز بازگشایی مدارس انجام نشده و بارندگی نداشته‌ایم. سردار محمد‌حسین حمیدی در جلسه شورای عالی ترافیک شهر تهران اظهار کرد: با بازگشایی مشاغل و انجام واکسیناسیون، مسافران زیادی سفرهای غیرضروری انجام می‌دهند، بنابراین توزیع زمان سفر امری ضروری است. حمیدی با بیان اینکه آلودگی هوا به مراتب خطرناک‌تر از کروناست، ادامه داد: سالانه ۴ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم جان خود را به دلیل آلودگی هوا از دست می‌دهند و این نشان می‌دهد باید در این حوزه ورود جدی داشته باشیم. او در بخش دیگری از سخنانش درباره موضوع ساماندهی موتوسیکلت‌ها بیان کرد: کارگروه‌های مشترک بین پلیس راهور و معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک تشکیل شده که از آن جمله می‌توان به کارگروه هویت‌بخشی و اصلاح قوانین درباره موتوسیکلت‌ها اشاره کرد. همچنین کارگروه پلاک دوم در موتوسیکلت‌ها به صورتی که دوربین‌ها بتوانند آن را ثبت کنند نیز مطرح است. رئیس پلیس راهور تهران اضافه کرد: کارگروه حمل بار کمک می‌کند مشکل حمل بار توسط موتوسیکلت‌ها حل شود. علاوه بر این کارگروه استاندارد‌سازی برای رفع آلایندگی موتوسیکلت‌ها و کارگروه فرهنگ‌سازی تشکیل شده تا ساماندهی در این بخش انجام شود. حمیدی عنوان کرد: کارگروه ساماندهی تردد موتوسیکلت‌ها در خطوط ویژه و بزرگراه‌ها تشکیل شده و طرح موتوریار که براساس آن آموزش راکبان متخلف برای تنظیم ترافیک موتوسیکلت‌ها به صورت پایلوت انجام شده، اثربخشی بالایی داشته است. 
***
اجرای متناسب‌سازی حقوق‌ها با وجود همه فشارها
سرپرست سازمان تامین ‌اجتماعی با بیان اینکه موضوع «بازپس‌گیری سهام واگذارشده دولت به سازمان تامین ‌اجتماعی»، یک مشکل قانونی میان ما، مجلس و دولت است که حل خواهد شد، گفت: حتما کسری بودجه و منابع داریم اما متناسب‌سازی را با همه فشارهایی که به ما وارد می‌شود اجرا و ماه به ماه حقوق را بر اساس آن می‌پردازیم. میرهاشم موسوی در واکنش به مباحث مطرح شده اخیر پیرامون احتمال بازپس‌گیری سهام واگذارشده دولت به سازمان تامین‌اجتماعی جهت تهاتر مطالبات بیمه‌‎ای سازمان مزبور از دولت و همچنین اجرای طرح متناسب‌سازی مستمری‎ها که در دولت قبل انجام شده بود، گفت: این یک مشکل قانونی میان ما، مجلس و دولت است که حل خواهد شد و مشکل خاصی در رابطه با این ۶۹ هزار میلیارد تومان نداریم. وی در پاسخ به اینکه آیا در صورت جدی شدن این موضوع، تامین بار مالی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با مشکل مواجه نخواهد شد؟ گفت: متناسب‌سازی را با همه فشارهایی که به ما وارد می‌شود اجرا می‌کنیم و ماه به ماه حقوق را بر اساس متناسب‌سازی می‌پردازیم. سرپرست سازمان تامین‌اجتماعی در پایان بیان کرد: طبق روال ماه‌های گذشته حقوق بازنشستگان را پرداخت کردیم. 
***
احداث آرامستان‌های جدید در شرق و غرب تهران
شهردار تهران از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی آرامستان‌های جدید در شرق و غرب تهران خبر داد و گفت: بهشت‌زهرا در جنوب تهران به مرز فرسودگی رسیده و برای این مساله نیز برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است. علیرضا زاکانی با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری برای راه‌اندازی آرامستان‌های جدید در شرق و غرب تهران گفت: با سازمان اوقاف جلساتی را برگزار کردیم تا بتوانیم از این فضاها برای دفن اموات استفاده کنیم؛ بهشت‌زهرا در جنوب تهران به مرز فرسودگی رسیده و برای این مساله نیز برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است. شهردار تهران به موضوع هویت محلات و بازگشت این هویت تاکید کرد و افزود: باید فضایی فراهم کنیم که گروه‌های فعال در مساجد حضور موثری را در خدمت‌رسانی داشته باشند. زاکانی در خاتمه با اشاره به بازدیدهایی که از منطقه ۲۰ صورت گرفت، گفت: اولویت‌بندی‌هایی برای منطقه ۲۰ در نظر گرفته شد و ۲۲ مصوبه برای شهرری به تصویب رسید.

Page Generated in 0/0045 sec