printlogo


کد خبر: 239650تاریخ: 1400/8/8 00:00
مخبر در جلسه کارگروه تنظیم بازار بر توجه جدی تولید‌کنندگان به کیفیت و قیمت کالا تأکید کرد
بازدید سرزده معاون اول رئیس‌جمهور از بازار لوازم خانگی

گروه اقتصادی:  معاون اول رئیس‌جمهور روز پنجشنبه با حضور در بازار «امین حضور» تهران از نزدیک به بررسی وضعیت قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی پرداخت و با کسبه و خریداران به گفت‌وگو نشست. محمد مخبر در این بازدید که ۲ ساعت به طول انجامید، وضعیت تولیدات داخلی و واردات در حوزه لوازم خانگی را در گفت‌وگو با صاحبان مغازه‌ها و عمده و خرده‌فروشان بازار بررسی کرد و گلایه‌های برخی کسبه و همچنین خریداران را درباره افزایش قیمت‌ها و مشکلات عرضه و تقاضا در این بازار شنید. 
وی اظهار امیدواری کرد دولت بتواند با رصد مداوم و با همراهی تولیدکنندگان وضعیت این بازار را نیز ثبات بیشتری بخشیده و در مسیر کنترل قیمت‌ها و حل مشکلات مردم قدم بردارد. 
 معاون اول رئیس‌جمهور همچنین در این راستا در حاشیه بازدید به صورت تلفنی با برخی مدیران عامل کارخانجات بزرگ تولیدی در داخل گفت‌وگو کرد و با بیان مشکلات عنوان شده از سوی مردم، از آنها خواست برنامه‌های خود را برای حل این مسائل ارائه دهند. 
گفتنی است معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه چهارشنبه کارگروه تنظیم بازار، حمایت و پشتیبانی از تولید داخلی را از سیاست‌ها و رویکردهای اصلی دولت برشمرد و در عین حال گفت: «اگرچه دولت حمایت از تولید داخلی را از راهبردهای اصلی خود می‌داند اما در عین حال تولید‌کنندگان باید به ۲ موضوع مهم قیمت و کیفیت کالا توجه جدی داشته باشند، چرا که اگر در این میان منافع مردم نادیده گرفته شود، دولت ناچار است حل مشکلات مردم را در اولویت قرار دهد».
معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه کارگروه تنظیم بازار روز چهارشنبه نیز حمایت و پشتیبانی از تولید داخلی را از سیاست‌ها و رویکردهای اصلی دولت برشمرد و گفت: اگرچه دولت حمایت از تولید داخل را از راهبردهای اصلی خود می‌داند اما در عین حال تولید‌کنندگان باید به ۲ موضوع مهم قیمت و کیفیت کالا توجه جدی داشته باشند. 
محمد مخبر چهارشنبه گذشته در جلسه «کارگروه تنظیم بازار» بر ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق و بموقع به مردم تاکید کرد و افزود: متاسفانه امروز شاهدیم برخی، آسیب رساندن به امنیت روانی جامعه را هدف قرار داده‌اند که لازم است برای آرامش بخشیدن به جامعه، اطلاع‌رسانی شفاف و بموقع در دستور کار تمام بخش‌های دولت قرار گیرد. 
معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه نجابت مردم، مسؤولیت و وظایف ما را بسیار سنگین می‌کند، اظهار داشت: باید با تمام ظرفیت به دنبال حل مسائل و مشکلات مردم باشیم تا اعتماد میان مردم و دولت دچار آسیب و خدشه نشود. در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، دادگستری و راه‌و‌شهرسازی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و رئیس اتاق اصناف ایران نیز حضور داشتند، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان گزارشی از آخرین قیمت اقلام و کالاهای ضروری و پرمصرف مردم ارائه کرد. 
در این جلسه همچنین گزارشی از وضعیت بازار محصولات لوازم خانگی از سوی نماینده وزارت صمت ارائه و مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت با تمرکز جدی بر موضوع لوازم خانگی و لاستیک، جلساتی را برای ساماندهی بازار این اقلام برگزار و تصمیمات لازم را اتخاذ کند تا هم قیمت‌ها تثبیت شود و هم در ماه‌های آینده بویژه در موضوع لاستیک در بازار کمبودی پیش نیاید. 
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی نیز در این جلسه از هماهنگی مطلوب میان این سازمان و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان خبر داد و گزارشی از گشت‌ها و بازرسی‌های مستمر و روزانه در سطح بازار ارائه کرد.

Page Generated in 0/0040 sec