printlogo


کد خبر: 239655تاریخ: 1400/8/8 00:00
اخبار

هر جا مشکلی وجود دارد ناشی از حذف مردم است
رئیس مجلس گفت: به یقین هر جا چالشی وجود دارد، همان جایی است که مردم را حذف کرده‌ایم. ما در بخش‌های دولتی خود را جایگزین مردم کردیم که این یک اشتباه راهبردی و تاکتیکی است. محمدباقر قالیباف در مراسم تجلیل از جامعه پزشکی و تکریم و معارفه رؤسای کل سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه جامعه پزشکی در مسیر عدل و عقل حرکت کرده است، گفت: البته نمی‌خواهم اغراق کنم و بگویم جامعه پزشکی بدون ایراد است، چرا که ایراد در تمام اقشار جامعه وجود دارد اما برآیند کار می‌گوید ارزش‌ها قابل انکار نبوده و به وضوح قابل مشاهده است و جامعه پزشکی نباید به فرصت‌طلبان فرصت دهد که چنین ارزش‌هایی را خدشه‌دار کنند. رئیس قوه مقننه اظهار کرد: یکی از چالش‌های مهم ما در آغاز گام دوم انقلاب این است که هر چه زمان گذشت، مردم را در تمام عرصه‌ها خرد خرد حذف کردیم، در حالی که انقلاب خود را با مردم آغاز کرده و پیروزی آن را مدیون آنها هستیم. این در حالی است که در هر موضوع قابل ملاحظه‌ای ردپای مردم مشخص است و به یقین هر جا چالشی وجود دارد، همان‌ جایی است که مردم را حذف کرده‌ایم. ما در بخش‌های دولتی خود را جایگزین مردم کردیم که این یک اشتباه راهبردی و تاکتیکی است.
***
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد
وزارت خزانه‌داری آمریکا عصر جمعه تحریم‌هایی را علیه ۴ فرد و ۲ نهاد ایرانی اعمال کرد. به گزارش فارس، آمریکا روز جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد که این تحریم‌ها 4 فرد و ۲ نهاد را به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه می‌کند. یوسف ابوطالبی، سعید آقاجانی، عبدالله محرابی و محمدابراهیم زرگر‌طهرانی ۴ فردی هستند که به لیست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا افزوده شده‌اند. شرکت «کیمیا پارت سیوان با مسؤولیت محدود» و شرکت «اوج پرواز ما دو نفر» ۲ نهادی هستند که به لیست تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا اضافه شده‌اند. وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده افراد و نهادهایی که تحریم شده‌اند در توسعه صنعت پهپادی ایران نقش دارند. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا مدعی شد افراد و نهادهایی که تحریم شده‌اند حمایت‌های مهمی از برنامه هواپیماهای بدون‌سرنشین سپاه پاسداران انقلاب و سپاه قدس انجام داده‌اند. در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: «سعید آقاجانی» که فرماندهی یگان پهپادی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده دارد، به طور مستقیم در برنامه‌ریزی، تجهیز و آموزش عملیات‌های پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش دارد. شرکت کیمیا پارت سیوان (کیپاس) نیز شرکتی ایرانی است که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای بهبود برنامه نیروی پهپادی ایران همکاری دارد. در بیانیه وزارت خزانه‌داری ادعا شده است: «سعید آقاجانی» فرمانده هوا فضای سپاه قدس انقلاب اسلامی فرماندهی حمله به کشتی تجاری «مرسر استریت» در ساحل عمان را در تاریخ 29 جولای 2021 انجام داده است که طی آن ۲ خدمه این کشتی کشته شدند. وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه بیانیه خود در ادعایی که هیچ‌گونه دلیلی برای آن ارائه نکرده، نوشته است. سعید آقاجانی پشت حملات پهپادی به پالایشگاه نفتی عربستان سعودی در سال 2019 بوده است. 
***
۸۰ درصد مشکلات امنیتی اسرائیل از جانب ایران است
ژنرال ارتش صهیونیستی در مقاله‌ای، ایران را منبع ۸۰ درصد مشکلات امنیتی این رژیم دانست و گفت تل‌آویو باید توان دفاعی و تهاجمی خود را در برابر ایران افزایش دهد. «گیورا آیلند» ژنرال نیروهای ذخیره رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نوشت انواع تهدیدات از جانب ایران متوجه این رژیم است و تل‌آویو باید خود را برای چندین سناریو از جمله مواجهه نظامی آماده کند. به نوشته رأی‌الیوم، او نوشت رژیم صهیونیستی چاره‌ای جز بهبود توان دفاعی و همچنین قدرت تهاجمی بویژه در حوزه سایبری خود ندارد. «گیورا آیلند» همچنین ادعا کرد احتمال دارد حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت در ایران از سوی اسرائیل صورت گرفته باشد و این موضوع نشان می‌دهد تل‌آویو به این بخش حیاتی بی‌توجه نیست. روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: «حتی اگر اسرائیل هم در پشت پرده حمله سایبری به ایران نباشد -حمله‌ای که به رانندگان بیگناه آسیب زد- اما این حمله با ایدئولوژی جدید دستگاه‌های امنیتی اسرائیل مطابق است». ژنرال «گیورا آیلند» در ادامه افزود: «در دهه اخیر ایران منبع ۸۰ درصد مشکلات امنیتی اسرائیل بوده است. علاوه بر این مشکل حزب‌الله لبنان که تحت حمایت ایران است نیز وجود دارد. می‌توان حداقل ۴ تهدید مستقیم از جانب ایران را علیه اسرائیل برشمرد؛ اول: تلاش ایران برای ایجاد یک نیروی مشابه حزب‌الله در سوریه، دوم: تلاش برای حمله سایبری به اسرائیل، سوم: توانایی ایران برای حمله موشکی و پهپادی از سوریه، عراق و یمن به اسرائیل و چهارم تهدید ساخت سلاح هسته‌ای». او سپس ادعا کرد رژیم صهیونیستی از حمله به ایران امتناع می‌کند و این گزینه از سال ۲۰۱۳ کاملا مسکوت مانده است و بویژه در سال‌هایی که توافق هسته‌ای امضا شد، حمله نظامی به ایران «غیرمنطقی» بود. 
***
اجرای عملیات کمین و ضدکمین گردان‌های یگان فاتحین
در آخرین روز تمرین تاکتیکی نبی‌ اکرم یگان ویژه فاتحین سپاه تهران بزرگ، عملیات کمین و ضدکمین توسط گردان‌های رزم و تخریب یگان فاتحین اجرا شد. در این مرحله گردان‌های یگان ویژه فاتحین با اجرای آتش سنگین، ستون خودرویی دشمن فرضی را زمینگیر کردند. گردان تخریب یگان فاتحین نیز با اجرای انفجارات گسترده و منظم، ستون خودرویی و پیاده دشمن فرضی را منهدم کردند. 

Page Generated in 0/0068 sec