printlogo


کد خبر: 239683تاریخ: 1400/8/9 00:00
اخبار

حمایت ستاره MMA  از مردم فلسطین و خشم صهیونیست‌ها
حمایت ورزشکار داغستانی از ملت مظلوم فلسطین، باعث عصبانیت ورزشکار صهیونیست شد. به گزارش راشاتودی، «حبیب نورماگمدوف» ستاره UFC اوایل سال جاری از «فلسطینیان مظلوم» حمایت کرد و به مخاطبان رسانه‌های اجتماعی گسترده خود از حقوق مردم مظلوم فلسطین گفت. این ورزشکار داغستانی با بیش از ۳۲ میلیون دنبال‌کننده یکی از پرطرفدارترین ورزشکاران جهان است. «عثمان عزایتر» و دیگر ورزشکاران مسلمان هم در این بین بودند که حمایت‌ خودشان را از مردم فلسطین ابراز کردند که باعث عصبانیت ورزشکار اسرائیلی شده است. «شیمون اسموتریتسکی» ورزشکار رشته هنرهای رزمی ترکیبی رژیم صهیونیستی به این فعالیت‌ها واکنش نشان داد و گفت: «او طرفداران زیادی دارد و اطلاعات اشتباهی را منتشر می‌کند. حبیب و این همه جنگجو در هتلی در دوبی نشسته‌اند، استیک می‌خورند، تلویزیون تماشا می‌کنند و می‌خندند و سپس روی تلفن [خود] پست می‌گذارند و ۵۰ میلیون نفر می‌گویند اسرائیل چقدر بد است و فلسطین در حال عذاب است». حبیب نورماگمدوف، ورزشکار شکست‌ناپذیر در MMA بارها از همراهان خود خواسته است برای آزادی فلسطین از دست اشغالگران دعا کنند. 
***
در خواست زمان بیشتر از AFC برای تکمیل مدارک باشگاه‌های ایرانی
عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها می‌گوید این کمیته از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته است زمان بیشتری به باشگاه‌های ایرانی بدهد تا مدارک خود را تکمیل کنند. کاظم اولیایی، عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: در این زمینه باید آقای سهیل مهدی صحبت کند اما به هر حال باشگاه‌های ما هم از نظر حقوقی و هم از نظر مالی دچار مشکلاتی هستند. هم بحث مالکیت مشترک و هم بحث دولتی بودن باشگاه‌ها مشکلاتی برای آنها ایجاد کرده است. در سال‌های قبل وزارت ورزش تعهداتی برای حل این مشکل داده بود، سال‌های قبل کمی اغماض می‌کردند و بدون اینکه به این مساله کاری داشته باشند، مجوز حرفه‌ای را صادر می‌کردند اما امسال کنفدراسیون فوتبال آسیا حساس شده و اصرار دارد مشکل مالکیت باشگاه‌ها حل شود. او در ادامه افزود: ما انتظار داریم وزارت ورزش در این زمینه به وظیفه خودش عمل کند، یعنی دست از باشگاه‌داری بردارد. وی در پاسخ به این سوال که اگر تا روز دوشنبه موضوع مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس حل نشود چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ گفت: همان اتفاقی که برای باشگاه‌های عربستانی رخ داد، در انتظار باشگاه‌های ایرانی هم هست. به نظر من تهدید امسال کنفدراسیون فوتبال آسیا جدی است، چون در سال‌های گذشته فرصت کافی به فوتبال ایران داده شده و باشگاه‌ها از این فرصت استفاده نکرده‌اند. گره‌ای که می‌توان با دست باز کرد، چرا باید با دندان باز کنیم. من به عنوان عضو کارگروه صدور مجوز حرفه‌ای و همین‌طور یک مشاور ورزشی هم به آقای وزیر و هم به مشاورانش نقطه نظرات خودم را گفته‌ام. ظاهرا جلساتی قرار است برگزار شود تا برای این موضوع زمان بگیرند. ما هم از طریق دبیرکل فدراسیون فوتبال نامه‌ای به AFC ارسال کردیم و خواستیم زمان بیشتری را به باشگاه‌های ایرانی بدهند تا مدارک خود را تکمیل کنند. 
***
ژستد رسما استقلالی شد
«رودی ژستد» با عقد قراردادی به جمع آبی‌پوشان پایتخت پیوست. مهاجم پیشین باشگاه پانتولیکوس یونان با امضای قراردادی 2 ساله به تیم استقلال پیوست. این مهاجم فرانسوی پس از دیدار با مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال، به جمع آبی‌پوشان ملحق شد. ژستد سابقه حضور در لیگ برتر و چمپیون‌شیپ انگلیس و لیگ‌های فرانسه و استرالیا را در کارنامه دارد. رودی ژستد توانایی بازی در تمام پست‌های خط حمله از جمله وینگر راست و چپ و مهاجم دوم را دارد اما پست اصلی او مهاجم نوک است. 
***
احداث ساختمان فدراسیون‌ها در ورزشگاه آزادی ممنوع شد
مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اجازه مکان‌یابی و احداث ساختمان به فدراسیون‌ها در مجموعه ورزشی آزادی را از آنها گرفت. علیرضا عاصم‌یوسفی با ارسال نامه‌ای به فدراسیون‌های ورزشی مستقر در مجموعه ورزشی آزادی اعلام کرد این فدراسیون‌ها از این پس حق مکان‌یابی و احداث ساختمان در این مجموعه را ندارند. در این نامه آمده است: «حسب مذاکره با مقام عالی وزارت و دستور ایشان، درباره موضوع مکان‌یابی و احداث ساختمان فدراسیون‌های ورزشی در مجموعه ورزشی آزادی، مقرر فرمایید موضوع پیش‌گفته از دستور کار آن فدراسیون محترم خارج و کان لم یکن تلقی گردد». این نامه در حالی برای فدراسیون‌ها ارسال شده که طی ماه‌ها و سال‌های گذشته، بخش‌هایی از زمین مجموعه ورزشی آزادی در اختیار فدراسیون‌های متقاضی قرار می‌گرفت تا آنها با هزینه خودشان، اقدام به احداث یک ساختمان جدید کنند. البته در این میان اتفاقاتی نیز رخ می‌داد که از آن جمله می‌توان به موضوع ساختمان نیمه‌کاره فدراسیون دوچرخه‌سواری و حواشی و اتفاقات پیرامون آن اشاره کرد. 

Page Generated in 0/0076 sec