printlogo


کد خبر: 239697تاریخ: 1400/8/9 00:00
اتصال 2100 جایگاه به سامانه هوشمند سوخت

پس از گذشت 5 روز از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت و اختلال در سیستم عرضه سوخت در جایگاه‌ها و قطع ناگهانی نازل‌های بنزین، اکنون تقریبا تمام جایگاه‌های سوخت به حالت عادی بازگشته‌اند. تا صبح دیروز بیش از 4000 جایگاه سوخت در سراسر کشور وارد مدار و بیش از 2100 جایگاه نیز به سامانه کارت هوشمند سوخت متصل شدند. 
 
* بیش از 4000 جایگاه سوخت در مدار قرار گرفتند
وزیر نفت با اشاره به اختلال اخیر در سامانه هوشمند سوخت خاطرنشان کرد: اینکه توانستیم به‌ فوریت بیش از 4000 جایگاه سوخت را به ‌صورت آفلاین درآوریم و عملیات سوختگیری را در تمام جایگاه‌ها فعال کنیم تا سوخت‌رسانی به مردم از سر گرفته شود، کار بزرگی بود که این اقدام بزرگ در سایه همکاری تمام بخش‌های وزارت نفت و 4 شرکت اصلی زیرمجموعه بویژه همکاران‌مان در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی محقق شد و جای تقدیر و تشکر از همراهی مردم، نیروهای محترم انتظامی و امنیتی، رسانه ملی و جایگاهداران و نیروهای خدماتی آنها وجود دارد که اگر همراهی همه این عزیزان نبود، تحقق این کار بزرگ در ابعاد گسترده، در این زمان کوتاه امکان‌پذیر نبود. در وزارت نفت فراخوان دادیم و همه دست به دست هم دادند تا مردم برای تأمین سوخت دچار مشکل نشوند. 
 
* ساعت به ساعت به اتصال جایگاه‌های سوخت به سامانه هوشمند افزوده می‌شود
وی ابراز کرد: مرحله دوم فعال کردن کارت هوشمند در تک‌تک جایگاه‌های سوخت بود که جایگاه‌ها با پیاده‌سازی نرم‌افزار OS به سامانه هوشمند متصل می‌شوند. این کار نیز در سریع‌ترین زمان ممکن در حال انجام است و ساعت به ساعت به تعداد جایگاه‌هایی که امکان سوختگیری با کارت هوشمند سوخت دارند، افزوده می‌شود. 
 
* زمان واریز سهمیه ویژه بنزین پایان ماه جاری است
اوجی درباره سهمیه ویژه بنزین که به‌ موجب تقدیر از همراهی مردم در این اختلال نرم‌افزاری از سوی دولت در نظر گرفته شده است، گفت: در حال بررسی این سهمیه ویژه برای همه وسایل نقلیه اعم از خودروهای سواری، وانت‌ها، موتوسیکلت‌ها و... هستیم. وی ادامه داد: تا پایان ماه جاری، این سهمیه ویژه برای تمام خودروها و موتوسیکلت‌ها در کارت‌های هوشمند سوخت آنان شارژ می‌شود. 
 
* اتصال ۲1۰۰ پمپ‌بنزین به سامانه هوشمند سوخت
 مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: تا صبح روز شنبه از ۴۳۰۰ جایگاه توزیع سوخت، ۲ هزار و 1۰۰ پمپ‌بنزین در سراسر کشور به سامانه هوشمند سوخت متصل شد. جلیل سالاری با اشاره به اینکه از زمان بروز اختلال در سامانه هوشمند سوخت، ستاد بحران تشکیل شد، گفت: این ستاد به صورت ۲۴ ساعته و در ۲ شیفت فعال است. وی ادامه داد: تا روز جمعه هزار و ۵۰۰ جایگاه به سامانه هوشمند سوخت متصل شده و از شب گذشته (جمعه) تا صبح امروز (دیروز شنبه) نیز هزار و ۵۲۰ جایگاه دیگر برای اتصال به سامانه بارگذاری شدند. سالاری افزود: به دلیل قطع سیستم‌ها از این تعداد ۶۲۸ جایگاه دیگر به سامانه سوخت متصل شدند و امکان دریافت بنزین با کارت سوخت در آنها فراهم شده است. وی ادامه داد: در تلاشیم ۵۰۰ جایگاه دیگر نیز به سامانه سوخت متصل شود و تعداد پمپ‌بنزین‌های متصل به سامانه سوخت به ۲ هزار و ۶۰۰ جایگاه برسد. 
 
* ارتباط ۱۹۵ جایگاه در تهران با سیستم سهمیه‌بندی هوشمند برقرار است
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین گفت: تمام جایگاه‌ها برای اتصال به سامانه هوشمند سوخت سهمیه‌بندی آماده شده ولی با این ‌حال در بعضی موارد مشکل ارتباطی و سرور وجود دارد. جلیل سالاری با اشاره به حرکت جهادی و شبانه‌روزی تیم‌های فنی و کارشناسی در رفع مشکلات جایگاه‌های سوخت اظهار داشت: در حال حاضر در ۲ هزار و 100 جایگاه امکان استفاده از سیستم سهمیه‌بندی سوخت وجود دارد. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: ۵۵ درصد جایگاه‌ها برای سوختگیری با کارت سوخت آمادگی دارند. وی با اشاره به اینکه در سطح تهران ۳۶۱ جایگاه سوخت وجود دارد، اعلام کرد: از این تعداد ارتباط ۱۹۵ جایگاه با سیستم سهمیه‌بندی هوشمند برقرار است و مردم می‌توانند با کارت سوخت از بنزین استفاده کنند. سالاری ادامه داد: در ۱۲۵ جایگاه دیگر نیز نصب سیستم و تنظیم‌ها انجام شده ولی به خاطر وجود مشکلات ارتباطی، همکاران در جایگاه‌ها حضور دارند. وی با اشاره به اینکه در تهران در تعداد معدودی از جایگاه‌ها امکان ارائه سوخت وجود نداشت، گفت: به خاطر اینکه امکان ارتباط در این جایگاه‌ها فراهم نبود، سیستم‌ها به کارگاه‌ها برده شد و اکنون سیستم‌ها در جایگاه‌ها نصب شده است تا با برقراری اطلاعات جدید روی سرورها، سوخت‌گیری از طریق کارت هوشمند برقرار شود.

Page Generated in 0/0076 sec