printlogo


کد خبر: 239712تاریخ: 1400/8/10 00:00
اخبار

استقبال بی‌نظیر مردم از پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان
دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: بیش از ۴۲ هزار نفر از مردم هنردوست این شهرستان مرزی از ۶۰ اجرای عمومی این رویداد هنری دیدن کردند.  به گزارش «وطن‌امروز»، رحمان هوشیاری اظهار کرد: پس از ۲ سال وقفه در برگزاری این رویداد هنری، شاهد حضور هنرمندان شاخص هنرهای نمایشی کشور در مریوان بودیم. وی افزود: به‌رغم شرایط کرونایی و با تمهیدات به عمل آمده در حین برگزاری اجراهای عمومی شاهد استقبال بی‌نظیر مردم هنردوست مریوان بودیم. هوشیاری تصریح کرد: تمام ۶۰ اجرای عمومی انجام شده در نقاط مختلف شهر مریوان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و به صورت میانگین در هر اجرا بیش از ۷۰۰ مخاطب حضور داشتند. وی افزود: با هماهنگی دبیرخانه جشنواره در حرکتی ابتکاری اقدام به اجرای اختصاصی چند نمایش خیابانی در محوطه زندان و بیمارستان مریوان کردیم که این حرکت خیرخواهانه با استقبال مواجه شد و در دوره‌های آتی نیز تکرار خواهد شد. 
***
شبکه رادیویی «ایران پایدار» تا پایان هفته پدافند غیرعامل فعال است
معاونت صدا با همکاری سازمان پدافند غیرعامل اقدام به راه‌اندازی شبکه رادیویی «ایران پایدار» کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، این شبکه رادیویی که از طریق طول موج 5/95 مگاهرتز، ردیف اف‌ام اقدام به تولید و پخش برنامه‌های مختلف و متنوع متناسب با موضوع پدافند غیرعامل می‌کند، در بخش‌های چند ساعته همراه مخاطبان است. بر این اساس شبکه ایران پایدار در ۳ بخش شامل برنامه‌های صبح صلابت به تهیه‌کنندگی زهرا قائدی و گویندگی حمید عبیری از ساعت 9 الی 11 از محل سازمان پدافند غیرعامل، برنامه عصر پایداری از ساعت 18 الی 20 با تهیه‌کنندگی حسین معصومی و گویندگی فاطمه عباسی و برنامه قرار شبانه از ساعت 12:30 الی 2:30 به تهیه‌کنندگی حسین سلطانی از محل استودیوی این شبکه به صورت زنده به سمع مخاطبان می‌رسد. هفته نکوداشت پدافند غیرعامل سال 1400 با شعار «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» از هشتم تا چهاردهم آبان‌ماه سال جاری است. 
***
نسخه جیبی ترجمه غریب‌پور از «پینوکیو» چاپ شد
نسخه جیبی کتاب داستانی «پینوکیو» نوشته کارلو کولودی با ترجمه بهروز غریب‌پور توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، نسخه جیبی کتاب داستانی «پینوکیو» نوشته کارلو کولودی با ترجمه بهروز غریب‌پور بتازگی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است. این ‌ترجمه سال ۹۶ در قالب یک کتاب رحلی و مصور عرضه شد و حالا نسخه جیبی و مکتوب آن در قالب مجموعه «رمان‌های جاویدان جهان» این ‌ناشر به بازار آمده است. این ‌کتاب از نسخه زبان اصلی اثر یعنی ایتالیایی به زبان فارسی برگردانده شده و نشر افق آن را با خرید حق کپی رایت از ناشر اصلی در ایران چاپ کرده است. نسخه پیش رو تصاویری را به همراه دارد که توسط روبرتو اینوچنتی نقاشی شده‌اند. ترجمه‌ای که بهروز غریب‌پور از این کتاب ارائه کرده، با همکاری تیتزایانا بووچیکو، همسر پروفسور کارلو چِرِتی رایزن فرهنگی جمهوری ایتالیا در ایران انجام شده که آخرین نسخه تصحیح شده پینوکیو را در اختیار این مترجم قرار داد. این ‌کتاب ۳۶ فصل دارد. نسخه جیبی این ‌کتاب با ۲۸۸ صفحه، شمارگان ۳ هزار نسخه و قیمت ۶۸ هزار تومان منتشر شده است. 
***
«ایمان شمسایی» مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی «ایمان شمسایی» را به عنوان مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی منصوب کرد. به گزارش «وطن ‌امروز»، از جمله سوابق اجرایی ایمان شمسایی می‌توان به مدیرعاملی موسسه فرهنگی قدس و مدیرمسؤولی روزنامه قدس وابسته به آستان قدس رضوی، قائم‌مقامی و سردبیری خبرگزاری مهر، عضویت  در هیات‌مدیره موسسه مطبوعاتی ایران و دبیری کمیته اطلاع‌رسانی سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد. 
***
تصویربرداری «نجلا 2» به آبادان رسید
تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «نجلا 2» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور به آبادان رسید. به گزارش فارس، این روزها تصویربرداری فصل دوم مجموعه تلویزیونی «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی در آبادان ادامه دارد. پیش از این تصویربرداری این سریال در لوکیشن‌هایی واقع در جنوب تهران پیگیری می‌شد. در این سریال حسام منظور، محیا دهقانی، ایوب آقاخانی، سوگل طهماسبی، تورج فرامرزیان و مصطفی ساسانی بازی می‌کنند. داستان فصل دوم این سریال درباره اشغال خرمشهر است و عبِد در این فصل نقش محوری در داستان دارد. در فصل نخست این سریال حسام منظور در نقش عبد دشتی، سارا رسول‌زاده (‌نجلا)، آزیتا حاجیان، ملیکا شریفی‌نیا، هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی، سوگل طهماسبی، مصطفی ساسانی، جواد پورزند، علی غابشی و... به ایفای نقش پرداختند.  هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی و آزیتا حاجیان بازیگرانی هستند که در فصل جدید این سریال نیز به ایفای نقش می‌پردازند. این سریال در ۳۰ قسمت برای شبکه ۳ سیما تهیه و تولید می‌شود.

Page Generated in 0/0059 sec