printlogo


کد خبر: 239724تاریخ: 1400/8/10 00:00
اخبار

حذف یک باشگاه عربستانی از لیگ قهرمانان آسیا
باشگاه الاتحاد عربستان که جواز حضور در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد، مجوز حضور در این بازی‌ها را کسب نکرد. به گزارش گل، باشگاه الاتحاد عربستان بعد از مدت‌ها توانست هواداران خود را با کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا خوشحال کند اما خبر حذف تیم از این رقابت‌ها به خاطر دریافت نکردن مجوز حرفه‌ای از سوی AFC کام هوادارانش را بسیار تلخ کرد. کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا هم درخواست این باشگاه را رد کرد و به این ترتیب الاتحاد نمی‌تواند در پلی‌آف آسیا به میدان برود. گل عربی تاکید کرد الاتحاد تنها باشگاهی نیست که از فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا حذف خواهد شد و چند باشگاه دیگر هم این تیم را همراهی خواهند کرد. البته النصر و الاهلی عربستان هم مجوز حرفه‌ای AFC را دریافت نکرده‌اند اما آنها توانسته‌اند جواز حضور در فصل پیش روی لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. به این ترتیب الهلال، الشباب و الفیصلی نماینده‌های قطعی عربستان در فصل پیش روی لیگ قهرمانان آسیا هستند. 
***
پایان پرونده حضور در انتخابات هیأت‌رئیسه اتحادیه جهانی
علیرضا دبیر و حمید سوریان همراه تیم کشتی به مسابقات امیدهای جهان نمی‌روند و به این ترتیب پرونده حضور نایب رئیس فدراسیون کشتی در انتخابات هیات‌رئیسه اتحادیه جهانی رسما بسته شد. به گزارش تسنیم، مسابقات کشتی زیر 23 سال جهان از 10 تا 16 آبان ماه در بلگراد صربستان برگزار خواهد شد. تیم ملی کشتی فرنگی امید راهی این رقابت‌ها شده و از امروز رقابت‌هایش را در اوزان 55، 63، 77، 87 و 130 کیلوگرم آغاز خواهد کرد. صربستان میزبان آخرین مسابقه جهانی در سال 2021 است که علاوه بر کشتی زیر 23 سال جهان، کنگره انتخاباتی UWW برای انتخاب اعضای هیات‌رئیسه اتحادیه جهانی را نیز برگزار خواهد کرد. پیش از این فدراسیون کشتی ایران، حمید سوریان را برای عضویت در هیات‌رئیسه معرفی کرده بود اما به دلیل شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی موجود برای انجام رایزنی با کشورها و عدم حمایت لازم از سوی نهادهای مربوط، قهرمان پیشین کشتی جهان و المپیک از چندی پیش اعلام کرد قصد شرکت در انتخابات را ندارد، چرا که فضا را برای موفقیت در این عرصه مساعد نمی‌بیند. هر چند فدراسیون کشتی دوست داشت در انتخابات پیش رو نماینده داشته باشد اما حمید سوریان که می‌دانست با توجه به شرایط موجود شانسی برای رای آوردن در انتخابات ندارد، علاقه‌مند به حضور در صربستان نبود و در نهایت نه حمید سوریان و نه علیرضا دبیر هیچ‌کدام به صربستان نرفتند تا عملا پرونده حضور نماینده ایران در انتخابات هیات‌رئیسه اتحادیه جهانی بسته شود. 
***
بدترین شروع یوونتوس در سری A بعد از نیم قرن
بانوی پیر با قبول شکست خارج از خانه برابر هلاس ورونا، ضعیف‌ترین شروع خود در ۵۰ سال اخیر را به ثبت رساند. شکست 2 بر یک شنبه‌شب تیم فوتبال یوونتوس در خانه تیم هلاس ورونا که در نتیجه دریافت ۲ گل در همان 15 دقیقه ابتدایی بازی بود، سبب شد بدترین شروع این تیم در سری A از فصل 71-1970 به ثبت برسد. در 50 سال اخیر نداشت یوونتوس در 11 هفته نخست سری A متحمل 4 شکست شده باشد اما آمار نگران‌کننده‌تر برای هواداران یووه این است که هیچ‌گاه سابقه نداشته یوونتوس در 11 هفته اول شکست بخورد و آن فصل را در جایگاهی بالاتر از چهارم به پایان رسانده باشد. یوونتوس که پیش از این بازی هم با نتیجه 2 بر یک در خانه به ساسولو باخته بود، در این فصل 4 پیروزی، 4 شکست و 3 تساوی داشته است. پیش از این ۳ بار در فصل‌های 71-1970، 69-1968 و 42-1941 نیز راه‌راه‌پوشان تورین فصل را با آماری مشابه آغاز کرده بودند. با این وجود این هنوز بدترین شروع تاریخ بانوی پیر در سری A نیست، چرا که این تیم در فصل 62-1961 در 10 هفته نخست متحمل 4 شکست شده بود و قبل از آن در فصول 39-1938 و 88-1987 در 9 هفته اول رقابت‌ها 4 بار باخت. بدترین شروع تاریخ باشگاه یوونتوس اما به فصل 49-1948 بازمی‌گردد که در 8 هفته اول فصل 4 بار باختند اما در ادامه فصل نتایج ضعیف‌شان را جبران کرده و فصل را در جایگاه چهارم به پایان رساندند. 
***
تکرار بدترین شروع تاریخ بارسلونا در لالیگا
بارسلونا با تساوی برابر آلاوس رکورد بدترین شروع تاریخ خود در لالیگا را تکرار کرد. به گزارش اسپورت، نتایج کابوس‌وار بارسلونا در فصل جاری ادامه دارد. آبی‌و‌اناری‌ها در هفته دوازدهم لالیگا شنبه‌شب به مصاف آلاوس رفتند. با وجود آنکه ممفیس دپای این تیم را پیش انداخت اما آبی‌و‌اناری‌ها در نهایت گل تساوی را دریافت کردند تا ۲ امتیاز دیگر را هم از دست بدهند. بارسلونا در ۱۱ بازی‌ای که در فصل جاری به میدان رفته، تنها ۱۶ امتیاز کسب کرده است. شبکه آماری اوبتا اعلام کرد بدترین شروع تاریخ بارسلونا در لالیگا به فصل‌های ۲۰۰2-‌۲۰۰1 و ۲۰۰3-۲۰۰2 بازمی‌گردد که تیم بعد از ۱۱ بازی تنها ۱۶ امتیاز کسب کرد و آبی‌و‌اناری‌ها در فصل جاری هم این رکورد بد را تکرار کردند تا ثابت شود تیم در بحران واقعی به سر می‌برد. بارسلونا در ۱۱ بازی خود در فصل جاری ۴ پیروزی، ۴ تساوی و ۳ شکست داشته و یک بازی عقب افتاده هم دارد. آبی‌و‌اناری‌ها با ۱۶ امتیاز در رده نهم جدول رده‌بندی قرار دارند و با تیم صدرنشین، ۸ امتیاز اختلاف دارند. 

Page Generated in 0/0073 sec