printlogo


کد خبر: 239759تاریخ: 1400/8/11 00:00
اخبار

وزیر ارشاد: 
طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم اجرا می‌شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کم‌برخوردار و مرزی از سوی این وزارتخانه خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر ضرورت تحقق عدالت آموزشی برای برخورداری فرزندان ایران اسلامی از امکانات برابر در آموزش‌های فرهنگی - هنری، رویکرد و شعار تحول و عدالت‌محوری در دولت سیزدهم و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی اعلام کرد: در حوزه فرهنگ و هنر برنامه‌های ویژه‌ای برای عمل به این شعار در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته و مرزی طراحی شده است که به‌تدریج اجرا خواهد شد. اسماعیلی گفت: در نخستین گام آموزش رشته‌های مختلف هنری به صورت رایگان با هدف کمک به رونق کسب‌و‌کارهای هنری و کشف استعدادهای هنری در این مناطق اجرا می‌شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: طرح آموزش هنر در ۲ بخش شامل آموزش رشته‌های مختلف هنری و همچنین کمک به راه‌اندازی موسسات فرهنگی- هنری، کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد، آموزشگاه‌های هنری و هنرستان‌های هنرهای زیبا در مناطق محروم و مرزی انجام خواهد شد. 
***
«خانه پرتقالی‌ها» در راه شبکه ۲
مجموعه تلویزیونی «خانه پرتقالی‌ها» به کارگردانی مشترک علیرضا شاه‌رستم و علیرضا تهرانی و تهیه‌کنندگی غلامرضا بختیاری بزودی از شبکه دوم سیما پخش می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، مجموعه تلویزیونی «خانه پرتقالی‌ها» به کارگردانی مشترک علیرضا شاه‌رستم و علیرضا تهرانی و تهیه‌کنندگی غلامرضا بختیاری در حال حاضر در مرحله تصویربرداری قرار دارد و نخستین قسمت آن بزودی در روزهای پنجشنبه و جمعه از شبکه ۲ سیما پخش می‌شود. رضا فیاضی، شهین تسلیمی، بهراد خرازی، فاطمه کریمی، علیرضا شاه‌رستم، شاهرخ خدایی، آیلار عباسی، مریم وحیدزاده، آوا گنجی، احسان استیری، مهنا سیدی، پرهام عبادی، آرتین گلچین، ترانه کوهستانی، آیلین جاهد و ایلیا دهقان بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند. «خانه پرتقالی‌ها» فضایی فانتزی و کمدی دارد و در خلاصه داستانش آمده: در یک خانه قدیمی ۳ طبقه، پدربزرگ و مادربزرگ به همراه فرزندان‌شان زندگی می‌کنند. در قانونی نانوشته در این خانواده که وضع مالی متوسطی دارند، رسم بر این است که هر زوج صاحب ۴ فرزند شود. همچنین فولکسی قدیمی در گوشه حیاط خانه پارک شده که ماجراهای این خانواده را در هر قسمت روایت می‌کند. 
***
مدیران شبکه خبر و خبرگزاری صداوسیما تغییر کردند
معاون سیاسی سازمان صداوسیما با صدور احکام جداگانه، مدیران شبکه خبر و خبرگزاری صداوسیما را تغییر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، جدیدترین حکم‌های صادره از سوی علیرضا خدابخشی متعلق به خبرگزاری صداوسیما و شبکه خبر است. بنا بر این گزارش، حسن عابدینی در حکمی از سوی علیرضا خدابخشی، معاون سیاسی صداوسیما به عنوان سرپرست خبرگزاری صداوسیما منصوب شد. همچنین شهرام وثوقی‌راد در حکمی از سوی معاون سیاسی صداوسیما به عنوان سرپرست شبکه خبر منصوب شد. 
***
«تومان» از چهارشنبه به سینماها می‌آید
فیلم «تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف و تهیه‌کنندگی سعید سعدی از چهارشنبه ۱۲ آبان اکران خود را آغاز می‌کند. به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، همزمان با مشخص شدن زمان اکران فیلم «تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف و تهیه‌کنندگی سعید سعدی که قرار است از چهارشنبه ۱۲ آبان نمایش خود را در سینماها آغاز کند، از پوستر فیلم با طرحی از شایان شفابخش رونمایی شد. خلاصه داستان این فیلم درباره ۲ دوست است که از راه قمار اسب و فوتبال تلاش می‌کنند یک‌شبه طبقه اجتماعی خود را تغییر دهند. «تومان» در سی‌وهشتمین جشنواره ملی فیلم فجر، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری برای مرتضی نجفی، کاندیدای بهترین کارگردانی، بازیگر مرد، بازیگر مکمل مرد، صدابرداری و صداگذاری شده است. میرسعید مولویان، مجتبی پیرزاده، ایمان صیاد برهانی، سجاد بابایی، حامد نجابت و پردیس احمدیه در «تومان» ایفای نقش کرده‌اند. 
***
تعداد فیلم‌های اکران پاییز به ۱۵ رسید
 مرتضی شایسته، دبیر و سخنگوی شورای صنفی نمایش عنوان کرد ۴ فیلم دیگر به اکران پاییزی اضافه می‌شوند تا تعداد فیلم‌های اکران این فصل به ۱۵ برسد. به گزارش «وطن‌امروز»، مرتضی شایسته، دبیر و سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره خروجی جلسه اخیر این شورا گفت: در این جلسه مصوب شد فیلم سینمایی «حکم تجدیدنظر» ساخته محمدامین کریم‌پور از ۲۷ آبان‌ماه، «گربه سیاه» ساخته کریم امینی از ۱۰ آذر، «اتومبیل» ساخته علی میری رامشه از ۱۷ آذر و «صحنه زنی» ساخته علیرضا صمدی از ۲۴ آذرماه روانه اکران شوند. وی افزود: همچنین در این جلسه اختلال چندساعته سمفا با حضور کارشناس مربوطه و پخش‌کننده فیلم سینمایی قهرمان ساخته اصغر فرهادی مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورا خواستند تا دیگر این اتفاق تکرار نشود. شورای صنفی نمایش پیش از این اسامی ۱۱ فیلم دیگر را برای اکران پاییزی اعلام کرده بود که با این حساب در مجموع ۱۵ فیلم در این فصل به نمایش درمی‌آید که در نوع خود بی‌سابقه است. 

Page Generated in 0/0058 sec