printlogo


کد خبر: 239771تاریخ: 1400/8/11 00:00
اخبار

نماینده ایران در جمع ۸ بوکسور برتر جهان
در ادامه رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان در صربستان، دانیال شه‌بخش با برتری مقابل بوکسوری از قرقیزستان به جمع ۸ بوکسور برتر وزن ۶۰ کیلوگرم راه یافت. به گزارش روابط عمومی فدراسیون بوکس، رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان از روز دوشنبه 3 آبان در بلگراد، پایتخت صربستان آغاز شده و تا 15 آبان ادامه دارد. روز یکشنبه در ادامه این رقابت‌ها، دانیال شه‌بخش در وزن 60 کیلوگرم به مصاف «موناربک سیتبک» از قرقیزستان رفت و در هر ۳ راند با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید. شه‌بخش پیش از این برابر حریفانی از گامبیا و مکزیک به برتری دست یافته بود. نایب‌قهرمان بوکس آسیا با این پیروزی به مرحله یک‌چهارم نهایی رسید و باید در جمع ۸ نفر برتر با «ادگار اسکوردلیس» از لیتوانی مبارزه کند. همچنین در ادامه مسابقات، طوفان شریفی به مصاف «خولیو سزار لاکروز» قهرمان بوکس جهان و المپیک می‌رود. بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان با حضور 510 بوکسور از 88 کشور جهان 3 تا 15 آبان در شهر بلگراد صربستان برگزار می‌شود. 
***
فولاد سراغ دروازه‌بان دیگری از استقلال رفت
فولاد خوزستان پس از اینکه از جذب دروازه‌بان سوم استقلال ناامید شد، سراغ دیگر دروازه‌بان این تیم رفت. فولاد خوزستان برای جذب علیرضا رضایی، دروازه‌بان سوم تیم فوتبال استقلال و فعلی تیم امید کشورمان اقدام کرده بود اما فرهاد مجیدی با جدایی دروازه‌بان تیمش مخالفت کرد. سرمربی استقلال پس از دیدار با تراکتور تبریز در این باره گفته بود: «من به باشگاه اعلام کردم به هیچ عنوان اجازه جدایی به علیرضا رضایی نمی‌دهم. او جوان است و می‌تواند 10 سال گلر تیم‌ ملی باشد. درباره سایر بازیکنان می‌توانیم با باشگاه‌ مذاکره کنیم». فولادی‌ها پس از اینکه از جذب رضایی ناامید شدند، سراغ جذب رشید مظاهری دیگر دروازه‌بان استقلال رفتند. مظاهری با وجود اینکه در دیدار با ذوب‌آهن اصفهان در هفته دوم به جای سیدحسین حسینی مصدوم وارد زمین شد اما در دیدار با تراکتور تبریز باز هم نیمکت‌نشین شد. مجیدی اعلام کرده است در صورتی که مظاهری از شرایط خودش ناراضی باشد، می‌تواند جدا شود اما باید منافع استقلال در نظر گرفته شود. یکی از بحث‌های مطرح شده برای جدایی مظاهری، جابه‌جایی او با یکی از بازیکنان فولاد از جمله صابر حردانی است؛ بازیکنی که در نقل ‌و انتقالات پیش از آغاز فصل در لیست مجیدی بود. هنوز این خبر نه تأیید شده است و نه تکذیب. باید دید مظاهری حاضر است به فولاد برود یا در استقلال می‌ماند و با حسینی برای قرار گرفتن درون دروازه رقابت خواهد کرد. 
***
روزگار سخت منصوریان در آبادان و فرصت کم برای جبران
تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در حالی در انتهای جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد که در هیچ‌یک از بازی‌های خود منصوریان را به دلیل بیماری کرونا در اختیار نداشت. در حالی که هنوز هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر عملا به پایان نرسیده، در عین ناباوری تیم فوتبال صنعت‌نفت با ۳ شکست از ۳ بازی و بدون امتیاز و بدون گل‌ زده در انتهای جدول قرار دارد. این نتایج در حالی برای تیم پرهوادار آبادانی رقم خورده که علیرضا منصوریان، سرمربی این تیم به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در هیچ‌یک از دیدارهای این تیم روی نیمکت حضور نداشته و در این ایام حتی امکان حضور در تمرینات این تیم را هم نداشته است. شاید اگر این ۳ شکست در ابتدای فصل با حضور سرمربی روی نیمکت برای صنعت‌نفت رقم می‌خورد، فارغ از نام سرمربی امروز سرنوشت دیگری برای این تیم شکل می‌گرفت و چه بسا سرمربی، هفته چهارم را نمی‌دید. منصوریان که در این مدت در تمرینات تیمش و روی نیمکت حضور نداشته است، باید از هفته چهارم به بعد با فشار بیشتری کار کند، چرا که او فرصت زیادی برای جبران این نتایج ندارد. تیم پرهوادار آبادانی که هوادارانش نتایج ضعیف را برنمی‌تابند، در هفته چهارم میهمان تیم فوتبال نساجی است و نتیجه این دیدار می‌تواند برای طلایی‌پوشان آبادان سرنوشت‌ساز باشد. در صورتی که آبادانی‌ها موفق به شکست میزبان خود شوند، آنگاه منصوریان می‌تواند با خیالی آسوده‌تر به تعطیلی کوتاه‌مدت لیگ (به دلیل در پیش بودن دیدارهای تیم ملی) رفته و در این فرصت نقاط ضعف تیمش را ترمیم کند تا با فشار کمتری ادامه مسابقات را دنبال کند اما در صورت پیروزی نساجی در این دیدار و ثبت چهارمین شکست متوالی برای صنعت‌نفت، چه بسا تصمیماتی درباره نیمکت این تیم گرفته شود. 
***
بوشهر میزبان مسابقات جایزه بزرگ جودو شد
رقابت‌های جایزه بزرگ جودو بهمن‌ماه به میزبانی بوشهر در کنار سواحل نیلگون خلیج‌فارس برگزار خواهد شد. جلسه هماهنگی و تصمیم‌گیری برای برگزاری مسابقات جایزه بزرگ جودوی ساحلی دیروز در سالن جلسات فدراسیون جودو با حضور آرش میراسماعیلی و صدیقه کعبی‌زاده، رئیس و دبیر فدراسیون جودو برگزار شد. بابک مهاجری رئیس کمیته داوران، یاسر جمالی مسؤول کمیته جودوی ساحلی و رئیس هیأت جودوی استان بوشهر، محمد بلوطی رئیس هیأت جودوی استان تهران و بخشایی مدیر روابط بین‌الملل نیز در این جلسه حضور داشتند. در این جلسه درباره نحوه برگزاری مسابقات، کلیات قوانین و مقررات داوری، تجهیزات و امکانات لازم جهت برگزاری، اسکان شرکت‌کنندگان و عوامل اجرایی تصمیم‌گیری شد. این رقابت‌ها بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ایام مبارک دهه فجر به میزبانی استان بوشهر برگزار خواهد شد. 

Page Generated in 0/0050 sec