printlogo


کد خبر: 239799تاریخ: 1400/8/11 00:00
اخبار

۳۲ درصد دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه حوزه دانش‌آموزی کارنامه مطلوبی در زمینه آسیب‌های اجتماعی ندارد، گفت: از این حیث ۳۲ درصد دانش‌آموزان در معرض خطر، ۵ درصد در محدوده پرخطر و یک درصد در محدوده فوریت‌های اجتماعی هستند. حسین تاریخی در نشستی خبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی از بدو پیروزی نشان داد که قشر نوجوان صرفا مخاطب و بهره‌بردار نیستند، بلکه دست‌اندرکار انقلابند و هر کجا گره کوری ایجاد شده ورود نوجوانان برای برطرف کردن این مشکل راهگشا بوده است، گفت: شاید جدی‌ترین این وقایع ۱۳ آبان ۱۳۵۷ بوده است که نوجوانان در کنار سایر اقشار وارد میدان شدند. وی افزود: این اتفاق منجر به سرعت گرفتن مبارزه و به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تقدیم ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید در دوران دفاع‌مقدس از افتخارات و برکات نظام است. دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب و مخاطب قرار دادن جوانان حاکی از اهمیت و نقش نوجوانان به عنوان آینده‌سازان در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است، اظهار کرد: امید است بتوانیم در مسیر مردمی‌سازی انقلاب اسلامی، محوریت دانش‌آموزان را پررنگ کنیم. 
***
تأمین مالی مهم‌ترین مانع اجرای کامل بیمه زنان خانه‌دار
رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین عامل اجرایی نشدن درست بیمه زنان خانه‌دار را بی‌توجهی به الزامات بودجه‌ای و نهادی دانست و گفت: اگر تاکنون دستگاه‌ها نتوانسته‌اند به این تکلیف خود بدرستی پاسخ دهند، بیشتر مربوط به تأمین مالی بود، نه بی‌توجهی یا عدم اراده به انجام. فاطمه قاسم‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با موضوع بیمه زنان خانه‌دار با توجه به اینکه سال‌ها از مطرح شدن آن می‌گذرد، بیان کرد: موضوع بیمه زنان خانه‌دار در اوایل دهه ۸۰ مطرح شد و از همان زمان مسیر پرفراز و نشیبی را به لحاظ قانونی و بودجه‌ای طی کرد. در عرصه سیاست‌گذاری در موضوعات مختلف، عدم طرح درست مساله، شناسایی ابعاد دقیق آن، کارشناسی صحیح و موثر، ایجاد اجماع نخبگانی و اقناع جامعه هدف و در نهایت بی‌توجهی به الزامات بودجه‌ای و نهادی می‌تواند در فرآیند اجرای قانون مشکلاتی را ایجاد کند. درباره بیمه زنان خانه‌دار نیز چنین اتفاقی رخ داده و موجب شده طی این سال‌ها همواره مجریان قانون نتوانند ریل‌گذاری صحیحی برای اجرای آن تعریف کنند. وی ادامه داد: در این زمینه حتی برنامه‌ریزان بودجه‌ای هم نتوانسته‌اند بودجه آن را بخوبی تأمین کنند. بیمه زنان خانه‌دار مطالبه بخش مهمی از جامعه زنان است که لازم است به نحوی سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان به این مطالبه پاسخ دهند. 
***
ضرورت چاره‌اندیشی برای حوادث پس از زلزله
سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را در پیوند با یکدیگر توصیف کرد که هنگام بحران‌ها باید وارد عمل شوند. علی نصیری در نخستین جلسه کمیته پدافند غیر‌عامل شهرداری تهران گفت: پدافند غیر‌عامل باید به موضوع مهم و دارای اولویت شهر تهران تبدیل شود، این موضوع باید جدی گرفته شود تا شهر در برابر خطرات آسیب‌پذیر نباشد. نصیری افزود: ریاست کمیته پدافند غیر‌عامل شهرداری تهران به سازمان مدیریت بحران شهر تهران منتقل شده است، زیرا بحران با پدافند غیر‌عامل درهم تنیده است و قابل تفکیک نیست و باید هماهنگی جدی بین این ۲ مجموعه ایجاد شود. وی افزود: اجرای آیین‌نامه ساخت‌و‌ساز مقاوم در برابر زلزله طی ۳ دهه گذشته به‌تدریج باعث کاهش تلفات ناشی از تخریب ساختمان می‌شود اما به جای آن پس از زلزله با حوادثی چون اختلال کارکردی، قطع دسترسی‌ها، شایعه‌ها، شکل‌گیری گروه‌های غارت، آتش‌سوزی‌ها و بروز حوادث ثانویه مواجه خواهیم شد که باید برای این موارد چاره‌اندیشی شود. سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین درباره تصمیمات مشترک اتخاذشده گفت: در جلسه اخیر مقرر شد مطابق قوانین جدید مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بررسی موضوع یکسان‌سازی ساختارها و ستادهای موجود در زیرمجموعه شهرداری تهران در ارتباط با حوادث و موضوعات مدیریت بحران شامل برف و یخبندان، بارش‌های فصلی و آب‌های سطحی، سیل و... در دستور کار قرار گرفته شود. 
***
تأکید مجدد پلیس بر قصور محیط‌زیست درحادثه اتوبوس خبرنگاران
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بار دیگر بر قصور سازمان محیط‌زیست در ماجرای اتوبوس خبرنگاران تأکید کرد. سردار سید‌کمال هادیانفر درباره رأی نهایی پلیس در ماجرای حادثه رخ داده برای اتوبوس خبرنگاران که منجر به درگذشت مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی از خبرنگاران ایسنا و ایرنا شده بود، گفت:‌ ما در همین ماجرای اتوبوس خبرنگاران نیز سهم تمام دستگاه‌ها را مشخص و گزارش نهایی آن را به دستگاه قضایی ارسال کردیم. بر اساس بررسی‌هایی که در شورای ترافیک انجام شد تخلف راننده در وقوع این تصادف محرز شد اما دیگر بخش‌ها نیز سهم داشتند از جمله نقص فنی اتوبوس و قصور سازمان حفاظت محیط‌زیست به عنوان میزبان در تأمین وسیله مناسب برای این مأموریت بود که ما سهم هر کدام را مشخص کرده و به دادسرا تحویل دادیم. هادیانفر در پایان درباره سختگیری‌های پلیس و اعمال قانونی نیز گفت:‌ آنچه پلیس انجام می‌دهد اقدامی است برای حفظ جان شهروندان و رانندگان و اقداماتی نظیر جریمه و... نیز در همین راستا انجام می‌شود. امیدواریم شهروندان عزیز نیز همکاری لازم را با پلیس داشته باشند و قوانین و مقررات را رعایت کنند. 

Page Generated in 0/0128 sec