printlogo


کد خبر: 239805تاریخ: 1400/8/12 00:00
اخبار

علی نصیریان: 
چرا برخی‌ واکسن نمی‌زنند؟
بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر که خود واکسن ایرانی را برای مقابله با ویروس کرونا تزریق کرده است، درباره واکسن نزدن برخی افراد گفت: به دانشمندانی که این واکسن‌ها را تولید می‌کنند اعتماد دارم زیرا به علم روز مطمئن هستم و برایم عجیب است که بعضی‌ها واکسن نمی‌زنند. علی نصیریان در ادامه گفت: نگران عوارض احتمالی واکسن کرونا نبودم چون به تولیدکنندگان آن اعتماد دارم، همچنین جای سوال دارد که چرا عده‌ای در مقابل واکسن زدن مقاومت می‌کنند. 
***
سمفونی اروند رونمایی می‌شود
پوئم سمفونی اروند محصول مشترک دفتر موسیقی صداوسیما و مرکز موسیقی شهرداری تهران در سالن کوثر صداوسیما رونمایی می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، پوئم سمفونی اروند به آهنگسازی امیرحسین سمیعی و خوانندگی علیرضا علیزاده در قالب 5 قطعه و در رثای رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع‌مقدس به تولید رسیده است. در مراسم رونمایی از پوئم سمفونی «اروند» که با اجرای ارکستر سمفونیک صداوسیما برگزار می‌شود، محمدمهدی نراقیان، رئیس دفتر موسیقی صداوسیما درباره این اثر صحبت خواهد کرد. گفتنی است مراسم رونمایی از پوئم سمفونی اروند ساعت 14 امروز دوازدهم آبان‌ماه در سالن کوثر واقع در ساختمان اداری صداوسیما برگزار می‌شود. 
***
کاغذ مورد نیاز نشر و مطبوعات تأمین می‌شود
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دولت به دنبال خودکفایی در تولید کاغذ کشور است. به گزارش «وطن‌امروز»، محمد مخبر گفت: تلاش جدی دولت این است که ضمن تامین نیاز فعلی مطبوعات و نشر و چاپ، موانع پیش روی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی کاغذ را نیز برطرف کند تا با اتکا به توان داخلی، به سمت خودکفایی در تامین کاغذ حرکت کنیم. 
***
اعلام تعداد متقاضیان حضور در جشنواره «سینماحقیقت»
 ۶۵۰ اثر کوتاه، بلند و نیمه‌بلند متقاضی حضور در پانزدهمین جشنواره فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» برای شرکت در بخش «مسابقه ملی» شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، با پایان یافتن زمان ارسال لینک فیلم برای حضور در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»، دبیرخانه این جشنواره تعداد آثار متقاضی حضور در «سینماحقیقت» را تا تاریخ ۱۱ آبان ۶۵۰ مستند اعلام کرد. بر اساس این آمار ۱۰۴ فیلم مستند بلند، ۱۷۸ اثر نیمه‌بلند و ۳۶۸ فیلم مستند کوتاه متقاضی حضور در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» شده‌اند. اسامی فیلم‌های منتخب بخش «مسابقه ملی» پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در ۳ گروه مستندهای کوتاه (تا ۴۰ دقیقه)، نیمه‌بلند (۴۰ تا ۷۰ دقیقه) و بلند (بالای ۷۰ دقیقه)، تا اواخر آبان‌ اعلام خواهد شد. مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی‌مقدم، آذر ۱۴۰۰ برگزار خواهد کرد. 
***
«صحنه زنی» از ۲۴ آذرماه راهی اکران پاییزی می‌شود
فیلم سینمایی «صحنه زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی از ۲۴ آذرماه در سینماهای کشور اکران خواهد شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»؛ با اعلام شورای صنفی نمایش، فیلم سینمایی «صحنه زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی، تهیه‌کنندگی مجید رضابالا و سرمایه‌گذاری مسعود و مجید زارع از ۲۴ آذرماه توسط موسسه پخش بهمن سبز، اکران خود را در سینماهای کشور آغاز خواهد کرد. 
«صحنه زنی» که در سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فجر توانست سیمرغ نقره‌ای بهترین کارگردانی را دریافت کند، روایتی متفاوت از معضلی اجتماعی را بیان می‌کند. 
در خلاصه کوتاهی از این فیلم سینمایی آمده است: اسد سر دسته یک باند خلافکاری است که با ورود لیلا به زندگی‌اش، همه چیز به یکباره تغییر می‌کند... . 
مهتاب کرامتی، بهرام افشاری، پیام احمدی‌نیا، لیندا کیانی، محمد نادری، فرزانه سهیلی، سیامک ادیب، غزاله جزایری،  مجید صالحی، اشکان صادقی، حمیدرضا نعیمی، امید روحانی و آتش تقی‌پور، بازیگران این فیلم سینمایی را تشکیل می‌دهند.

Page Generated in 0/0055 sec