printlogo


کد خبر: 239821تاریخ: 1400/8/12 00:00
اخبار

آغاز روش جدید مقابله با دوپینگ در ورزش ایران
برای نخستین‌بار در ورزش ایران، انجام تست خون به منظور مقابله با دوپینگ مدنظر قرار گرفت تا از این به بعد علاوه بر انجام نمونه‌گیری ادرار، شاهد اخذ تست خون از ورزشکاران توسط ستاد ملی مبارزه با دوپینگ باشیم. به گزارش ایسنا، افسران کنترل دوپینگ به منظور مبارزه جدی‌تر با دوپینگ، از عصر دوشنبه ۱۰ آبان (اول نوامبر ۲۰۲۱) با حضور در اردوی تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری، رسما انجام آزمایش خون را آغاز کردند. در این ماموریت از ۱۵ ورزشکار حاضر در اردوی تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری جاده و کوهستان (زنان و مردان) علاوه بر تست ادرار، تست خون نیز گرفته شد. با انجام این ماموریت ایران رسما به کشورهایی که استانداردهای سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) برای مبارزه جدی‌تر با پدیده مذموم دوپینگ را رعایت می‌کنند و تست‌های تکمیلی خون را در کنار تست‌های ادرار انجام می‌دهند، پیوست. 
***
ابطال انتخابات فدراسیون بدنسازی منتفی شد
با اعلام رضایت از سوی شاکی پرونده، موضوع ابطال انتخابات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام منتفی شد. در حالی که چندی پیش موضوع ابطال انتخابات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به دلیل شکایت کاوه درودی به عنوان یکی از کاندیداها مطرح شده بود، با اعلام رضایت وی، این پرونده مختومه شد. درودی با طرح شکایت علیه وزارت ورزش و جوانان در دولت قبل اعتقاد داشت به خاطر رای رئیس هیات اصفهان که خود یکی از کاندیداهای ریاست بود، در انتخابات دی‌ماه سال 99 تخلف رخ داده است. در نهایت، بعد از گذشت مدتی و با توجه به اینکه کاوه درودی به عنوان شاکی پرونده کتبا رضایت خود را اعلام کرد، این پرونده مختومه شد. بدین ترتیب ابطال انتخابات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام منتفی شده و عبدالمهدی نصیرزاده که 10 ماه است با رای مجمع بر مسند ریاست نشسته، می‌تواند به کار خود در این فدراسیون ادامه دهد. کاوه درودی، دبیر اسبق فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با تایید این خبر گفت: شکایت بنده مربوط به وزارت ورزش در دولت قبل بود اما بعد از روی کار آمدن دکتر سجادی و نگاه مثبت ایشان تصمیم گرفتم از شکایتم صرف نظر کنم. همچنین فدراسیون بدنسازی با ریاست نصیرزاده مسیر خوبی را در پیش گرفته و برای اینکه آرامش و تمرکز فدراسیون برهم نخورد، رضایت خودم را اعلام کردم. 
***
انتقاد شدید فعال حقوق بشر از بکام به دلیل همکاری با قطر
پیتر تاچل، فعال کهنه‌کار حقوق بشر به انتقاد از قرارداد دیوید بکام با سران جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر پرداخت. به گزارش دیلی میل، دیوید بکام با یک قرارداد ۱۵۰ میلیون پوندی به عنوان سفیر جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر انتخاب شد. ستاره پیشین تیم ‌ملی فوتبال انگلیس اوایل ماه جاری به قطر رفت و از ورزشگاه‌های این کشور بازدید داشت. این اقدام بکام واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است. پیتر تاچل، فعال حقوق بشر گفت: این واقعا ناامیدکننده است که او در ازای پول هنگفت قطر را تبلیغ می‌کند، با توجه به سابقه بد حقوق بشری قطر واقعا باید افسوس خورد. او اشتباه بزرگی مرتکب شده است. امیدوارم او دوباره فکر کند. این با حمایت ادعایی او از حقوق زنان همخوانی ندارد. همچنین هلن برنارد، مدیر تحقیقات و سیاست‌گذاری در بنیاد جوزف راونتری در این‌باره گفت: چنین توجیهات ضعیفی از سوی بکام و تمام باشگاه‌ها و ستاره‌هایی که از این رژیم پول می‌گیرند قابل قبول نیست. اسطوره انگلیس در اوایل ماه جاری در حال تماشای مناظر مختلف کشور قطر از جمله برخی استادیوم‌هایی که برای مسابقات سال آینده استفاده خواهد شد، به تصویر کشیده شد. به گزارش سان، بکام به عنوان بخشی از قراردادی که ماه آینده اعلام خواهد شد، نقشی رسمی خواهد داشت که همچنین شاهد ترویج گردشگری و فرهنگ در قطر خواهد بود. سخنگوی بکام به روزنامه سان گفت: دیوید همیشه درباره قدرت فوتبال به عنوان یک نیروی خوب در سطوح مختلف صحبت کرده است. 

Page Generated in 0/0076 sec