printlogo


کد خبر: 239831تاریخ: 1400/8/12 00:00
اخبار

اعلام آمادگی پلیس برای برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان
معاون اجتماعی پلیس راهور نیروی انتظامی از اعلام آمادگی پلیس برای برگزاری باشکوه راهپیمایی دانش‌آموزان در روز ۱۳ آبان خبر داد. سرهنگ «عین‌الله جهانی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌‌های لازم پلیس برای برگزاری راهپیمایی باشکوه دانش‌آموزان در روز ۱۳ آبان، این مراسم نیز مانند هر سال از انسجام و هماهنگی خاصی برخوردار خواهد بود. وی با اشاره به فرا رسیدن روز ۱۳ آبان و برگزاری راهپیمایی در این روز اظهار داشت: در صورت برگزاری هرگونه مراسم و راهپیمایی در این روز دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم در مقابل لانه جاسوسی حاضر خواهند شد؛ که در این ارتباط پیش‌بینی محدودیت‌های ترافیکی شده است. قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز از برگزاری مراسم ۱۳ آبان مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا با سخنرانی سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه خبر داد. حجت‌الاسلام مجتبی اشجری گفت: مراسم ویژه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در تهران مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه پیش‌رو با سخنرانی سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. اشجری گفت: امسال مراسم با توجه به واکسیناسیون عمومی که توسط دولت سیزدهم انجام شده، برگزار خواهد شد و با فروکش کردن این بیماری برنامه‌ها و مراسم از سال آینده همچون قبل از دوره کرونا برگزار می‌شود. 
***
جلوگیری از تردد موتوسیکلت‌ها و خودروهای دودزا در پایتخت
معاون محیط‌زیست استان تهران گفت: جلوگیری از تردد موتوسیکلت‌ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و شناسایی و برخورد با منابع آلاینده در گشت‌های ویژه محیط‌زیست در نشست هماهنگی شرایط اضطرار تهران مصوب شد. زهره عبادتی درباره نشست هماهنگی اضطرار آلودگی هوای تهران اظهار کرد: در این نشست مقرر شد تمام دستگاه‌های عضو کارگروه ضمن لحاظ وظایف مشخص شده در دستورالعمل اعمال ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های موقت زمانی، مکانی و نوعی در شرایط اضطرار آلودگی هوا مربوط به وضعیت نارنجی یا همان ناسالم برای گروه‌های حساس، نسبت به اجرای مصوبات و تصمیمات اتخاذ‌شده اقدامات لازم را انجام دهند. وی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم برای جلوگیری از هر گونه پسماندسوزی با فرمانداری‌ها از جمله این مصوبات بود، گفت: جلوگیری از تردد تمام موتوسیکلت‌ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهور و کاهش زمان درجا روشن بودن اتوبوس‌های درون شهری در پایانه‌های حمل‌و‌نقل از سوی شهرداری تهران از دیگر تصمیمات این نشست بود. وی افزود: در این جلسه همچنین مقرر شد نظارت بیشتری بر مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین توسط اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان و شهرداری تهران انجام گیرد. 
***
160 نفر دیگر از هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند
 آمار جان‌باختگان ناشی از بیماری «کووید-19» همچنان بالاست؛ این در حالی است که در یک شبانه‌روز بیش از ۱۰ هزار بیمار کرونایی دیگر شناسایی شدند. روابط عمومی وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت علاوه بر فوت 160 بیمار مبتلا به کرونا در کشور، ۱۰ هزار و ۱۰۴ بیمار جدید نیز شناسایی شدند. بر این اساس از ظهر روز دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه ۱۱ آبان، ۱۰ هزار و ۱۰۴ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی شدند که یکهزار و ۳۴۴ نفر از آنها بستری شدند. متاسفانه در طول این مدت، ۱۶۰ بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۲۶ هزار و ۶۱۶ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۵ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۶۶۷ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳ هزار و ۸۱۸ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. گفتنی است تاکنون ۳۵ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۲۹۴ آزمایش تشخیص «کووید-19» نیز در کشور انجام شده است. همچنین در حال حاضر ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۱ شهر در وضعیت زرد و ۱۱۱ شهر در وضعیت آبی بیماری «کووید-19» قرار دارند. 
***
بارش باران و کاهش دمای هوا تا ۱۲ درجه در برخی استان‌ها
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش دمای هوا در نیمه شمالی کشور بین ۶ تا ۱۲ درجه سانتیگراد از پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ آبان‌ماه) خبر داد. صادق ضیاییان دیروز در گفت‌وگو با ایسنا افزود:  ۱۲ آبان‌ماه با گذر امواج تراز میانی جو در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، همدان، زنجان و برخی نقاط استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، وقوع رگبار باران گاهی رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف دور از انتظار نیست. به گفته ضیاییان، پنجشنبه (۱۳ آبان‌ماه) نیز در استان‌های ساحلی دریای خزر، غرب و شمال غرب کشور، اصفهان، تهران، خراسان شمالی، شمال و شرق خراسان رضوی، ارتفاعات و غرب، سمنان و برخی نقاط استان‌های یزد، خوزستان، ایلام، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، البرز و قزوین رگبار باران گاهی همراه رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف رخ می‌دهد. وی افزود: همچنین جمعه (۱۴ آبان‌ماه) در مرکز و بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، کهگیلویه‌و‌بویراحمد و برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، فارس و بوشهر بارش پیش‌بینی می‌شود. شنبه (۱۵ آبان‌ماه) نیز در مرکز، بخش‌هایی از جنوب، شرق و جنوب غرب کشور بارش رخ خواهد داد. 

Page Generated in 0/0085 sec