printlogo


کد خبر: 239845تاریخ: 1400/8/12 00:00
اخبار

رئیس‌جمهور به زنجان سفر می‌کند
در آستانه سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان که در هفته‌های آتی انجام خواهد شد، جلسه هماهنگی و توافق دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار این استان به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد. محمد مخبر در این جلسه با تاکید بر ضرورت تکمیل و تجهیز طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی در استان‌ها گفت: دولت با کمک خیرین و بخش خصوصی به دنبال آن است تا ضمن تکمیل و تجهیز طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی، توافقات و طرح‌های جدید را به منظور اشتغال‌زایی و توسعه و آبادانی استان‌های کشور با تمام توان پیگیری کند. همچنین معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: باید در اجرای طرح‌های عمرانی و معدنی ملاحظات زیست‌محیطی در اولویت باشد.
***
وزیر دفاع: 
بسیاری از تحریم‌ها در حوزه دفاعی با شکست مواجه شده است
 وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: با خوداتکایی و تکیه بر توانمندی بومی، موفق به تولید قدرت شده‌ایم اما لازمه قدرت و قوی شدن ایران در همه بخش‌ها، رشد متناسب و توجه به همه مؤلفه‌‌های جهش اقتصادی است و این آمادگی را داریم تا از سرریز دانش دفاعی به بخش‌های مختلف کشور کمک کنیم. 
به گزارش میزان، امیر سرتیپ آشتیانی در نشست با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه با اجرای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و تلاش متخصصان صنعت دفاعی بسیاری از تحریم‌ها در حوزه‌ دفاعی با شکست مواجه شده است، گفت: با خوداتکایی و تکیه بر توانمندی بومی، موفق به تولید قدرت شده‌ایم اما لازمه قدرت و قوی شدن ایران در همه بخش‌ها، رشد متناسب و توجه به همه مؤلفه‌‌های جهش اقتصادی است و این آمادگی را داریم تا از سرریز دانش دفاعی به بخش‌های مختلف کشور کمک کنیم. وزیر دفاع با بیان اینکه این وزارتخانه به عنوان یک سرمایه ملی نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقای قدرت دفاعی نیرو‌های مسلح و ارتقای بازدارندگی جمهوری اسلامی دارد، گفت: راهبرد وزارت دفاع تعامل همه‌جانبه و هم‌افزا با مجلس شورای اسلامی است. 
***
خطیب‌زاده: 
رئیس‌جمهور آمریکا باید جامعه بین‌الملل را قانع کند که امضایش واقعی است
 سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جهان حقیقتا به آنچه آقای کروز (تدکروز، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا) بدان اعتراف می‌کند واقف است: اینکه رژیم‌ها در واشنگتن سرکش هستند. به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده در توئیتی نوشت: جهان حقیقتا به آنچه آقای کروز بدان اعتراف می‌کند واقف است: اینکه رژیم‌ها در واشنگتن سرکش هستند. 
این مسؤولیت رئیس‌جمهور آمریکاست که جامعه بین‌الملل - ‌از جمله تمام اعضای برجام- را قانع کند که امضایش واقعا معنایی دارد. این امر مستلزم تضمین‌های عینی است. هیچ‌کس چیزی کمتر از این را نمی‌پذیرد.  تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در توئیتی ادعا کرده است: اگر هر توافقی با ایران به عنوان یک معاهده توسط سنا تصویب نشود -که بایدن می‌داند چنین اتفاقی نخواهد افتاد- مطمئنا هر رئیس‌جمهور جمهوری‌خواهی در آینده آن را پاره خواهد کرد.
***
قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خبر داد
برگزاری مراسم ۱۳ آبان با سخنرانی سرلشکر سلامی
قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: مراسم ۱۳ آبان امسال با توجه به واکسیناسیون عمومی صورت‌‌گرفته در ماه‌های اخیر به شکل اجتماع عمومی برگزار خواهد شد. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در نشست اعلام برنامه‌های یوم‌الله 13 آبان طی سخنانی اظهار داشت: در شرایطی به استقبال یوم‌الله 13 آبان می‌رویم که این مراسم به شکل اجتماع مردمی و البته با توجه به واکسیناسیون عمومی که دولت سیزدهم انجام داده برگزار خواهد شد. 
وی، شعار محوری بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان را «ایستادگی و مقاومت ملت ایران؛ رمز افول سلطه استکباری آمریکا» عنوان کرد و گفت: ستاد بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان در همه شهرهای کشور شکل گرفته است و همه برنامه‌ها حول 2 محور تبیینی و میدانی خواهد بود. قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به جزئیات برنامه‌های میدانی یوم‌الله 13 آبان، یادآور شد: اجتماع مردمی و ضداستکباری مراسم 13 آبان، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بیش از 800 شهر کشور و به صورت همزمان ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 13 آبان در سراسر کشور برگزار خواهد شد. اشجری در تشریح جزئیات برگزاری مراسم در تهران، گفت: مراسم ویژه تهران در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا از ساعت 10 صبح روز پنجشنبه آغاز می‌شود و سخنران ویژه این مراسم نیز سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهند بود. 

Page Generated in 0/0054 sec