printlogo


کد خبر: 239851تاریخ: 1400/8/13 00:00
اخبار

موزه فلسطین میزبان نمایشگاه کاریکاتور «کشیده‌ها» می‌شود
 به همت انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع‌مقدس، نمایشگاه «کشیده‌ها» با ۵۰ اثر از هنرمندان حوزه کاریکاتور انقلاب در موزه فلسطین از امروز پنجشنبه ۱۳ آبان برپا می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، نمایشگاه کاریکاتور با محوریت یوم‌الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار و همچنین روز دانش‌آموز متشکل از ۵۰ اثر از هنرمندان و اساتید انقلابی، از ۱۳ آبان لغایت ۲۶ آبان در محل موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا می‌شود. این نمایشگاه به همت انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با مشارکت موزه هنرهای معاصر فلسطین تا ۲۶ آبان همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۸ (جز ایام تعطیل) میزبان عموم علاقه‌مندان و مخاطبان خواهد بود. آیین افتتاح نمایشگاه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، در محل موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شد. 
***
بیش از ۲ هزار فیلم متقاضی حضور در بخش بین‌الملل «سینماحقیقت»
۲ هزار و ۶۱۱ اثر متقاضی حضور در بخش بین‌الملل پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» هستند. به گزارش «وطن‌امروز»، ۳۶ روز تا آغاز پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» باقی مانده است. طبق اعلام دبیرخانه این دوره، ۲ هزار و ۶۱۱ اثر کوتاه، نیمه‌‌بلند و بلند از بیش از ۷۰ کشور متقاضی حضور در این دوره از جشنواره «سینماحقیقت» شده‌اند. این فیلم‌ها توسط هیات انتخاب بخش مسابقه بین‌الملل بررسی خواهد شد و فیلم‌های منتخب در قالب ۳ بخش کوتاه، نیمه‌بلند و بلند به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی‌مقدم از ۱۸ تا ۲۵ آذر برگزار می‌شود. 
***
اعضای جدید هیأت امنای بنیاد رودکی معرفی شدند
اعضای هیأت امنا و هیأت‌مدیره بنیاد فرهنگی- هنری رودکی طبق اساسنامه مصوب این مجموعه برای یک دوره ۲ ساله معرفی شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، اعضای هیأت امنا و هیأت‌مدیره بنیاد فرهنگی- هنری رودکی طبق اساسنامه مصوب این مجموعه برای یک دوره ۲ ساله دیگر معرفی شدند. طبق اساسنامه مصوب بنیاد فرهنگی- هنری رودکی، اعضای حقوقی هیأت امنای بنیاد از ۳ نفر تشکیل شده که بر این اساس محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس هیأت امنا، سیدمسعود میرکاظمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به عنوان عضو و محمود شالویی سرپرست معاونت امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر هیأت امنا معرفی شدند. همچنین فاضل نظری و سیدغلامرضا اسلامی به عنوان اعضای حقیقی هیأت امنا انتخاب شدند. 
***
انتشار فراخوان سومین جشنواره تئاتر «سردار آسمانی»
فراخوان سومین جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی» در ۳ بخش تئاتر خیابانی، نمایشنامه‌نویسی و رادیوتئاتر منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، فراخوان سومین جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی» که با هدف گرامیداشت یاد سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و سرداران شهید جبهه مقاومت برگزار می‌شود، در اختیار هنرمندان و عموم علاقه‌مندان قرار گرفت. سومین دوره جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی» به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دی‌ماه سال جاری و با دبیری سیدوحید فخرموسوی برگزار خواهد شد. 
***
تولید ۴۰۰ ساعت برنامه شنیدنی به مناسبت ۱۳ آبان
صدای استان‌ها در ۳۳ رادیوی استانی و رادیو زیارت امروز ۱۳ آبان برنامه‌های مختلفی را با بیش از ۴۰۰ ساعت تدارک دیده است. به گزارش «وطن‌امروز»، همزمان با فرا رسیدن سیزدهم آبان‌ماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، ویژه‌برنامه‌های مختلفی در ساختارهای نمایش، مستند، سخنرانی، گزارش مستند، ترکیبی ساده، ترکیبی نمایشی و مسابقه برای پخش در روز ۱۳ آبان در صدای استان‌ها تدارک دیده شده است که زمان پخش آنها به حدود ۴۰۰ ساعت می‌رسد. «قرار انقلاب»، «با نخبگان»، «صدای زائر»، «صدای انقلاب»، «مثل مروارید»، «روز حماسه»، «صدای تو» و «در شهر» از جمله برنامه‌هایی هستند که در رادیوهای استانی و همزمان با این روز شنیده می‌شوند. در این ویژه‌برنامه‌ها موضوعات مختلف متناسب با این ایام مثل بیان جلوه‌های استکبارستیزی در کلام بزرگان و تبیین مصداقی آن در بستر خانواده و تبیین ضروت‌هایی همچون فرزندآوری، خودکفایی در روستا در مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا و گفت‌وگو با مسؤولان و دست‌اندرکاران ستاد اجرایی مراسم ۱۳ آبان مورد توجه قرار گرفته‌ است. از دیگر محورهای برنامه‌سازی رادیویی متناسب با این روز در صدای استان‌ها می‌توان به بررسی ریشه‌های دینی و قرآنی استکبارستیزی، دلایل و چرایی استکبارستیزی برای دانش‌آموزان و نوجوانان، تبیین مبانی اعتقادی شعر مرگ بر آمریکا برای نسل چهارم انقلاب و بررسی دلایل و عوامل تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرد.

Page Generated in 0/0065 sec