printlogo


کد خبر: 239879تاریخ: 1400/8/13 00:00
اخبار

«زنگ ملی» مبارزه با استکبار جهانی نواخته شد
زنگ ملی مبارزه با استکبار جهانی روز گذشته نواخته شد. عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش شهر تهران در مراسم زنگ ملی مبارزه با استکبار جهانی، گرامیداشت روز دانش‌آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی گفت: ۳ حادثه مهم و سرنوشت‌ساز در این روز اتفاق افتاده است؛ سال ۱۳۴۳ افشاگری امام(ره) پیرامون تصویب لایحه کاپیتولاسیون را شاهد بودیم. امام به عنوان معترض فریاد دادخواهی برآوردند و در خفقان و جو حاکم بر جامعه دستگیر شدند و ۱۳ آبان آن سال به تبعید رفتند. وی افزود: سال ۵۶ دانش‌آموزان و دانشجویان برای گرامیداشت یاد امام و تبعید وی در تهران و برخی شهرها تظاهرات کردند و متاسفانه برخی به خاک و خون کشیده شدند و روز تاریخی دانش‌آموز به همین علت نامگذاری شد. ۲ سال بعد در راستای گرامیداشت همین روز، سفارت آمریکا که ستاد فرماندهی ضد انقلاب بود به عنوان لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام به تصرف در آمد. مدیرکل آموزش‌و‌پرورش شهر تهران با بیان اینکه این ۳ حادثه مهم امروز به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی در تاریخ ما ثبت شده و هر سال دانش‌آموزان و دانشجویان و آحاد مردم در سراسر کشور به راهپیمایی می‌پرداختند، گفت: اما متاسفانه کرونا ما را ناچار به برگزاری مراسم نمادین کرده است. 
***
هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری با عنوان «سهمیه سوخت جبرانی»
معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا از مسدود شدن تعدادی سرشماره مترصد کلاهبرداری با عنوان «دریافت سهمیه سوخت جبرانی» خبر داد و گفت: اقدامات انتظامی و قضایی علیه مرتکبان در حال پیگیری است. سرهنگ رامین پاشایی در این باره گفت: پس از اختلال به وجود آمده در سامانه توزیع سوخت، مسؤولان کشوری از ارائه سهمیه سوخت جبرانی سخن به میان آورده‌اند که این موضوع همانند سایر موضوعات از قبیل ثبت‌نام یارانه، سهام عدالت، کد بورسی و... دستاویز مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان شده است. وی افزود: براساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و گزارشات دریافتی مردمی، تعدادی سرشماره که در این حوزه مترصد کلاهبرداری از هموطنان بودند، مورد شناسایی قرار گرفتند و ضمن مسدودسازی، اقدام انتظامی و قضایی پلیس فتا علیه مرتکبان اینگونه جرائم در حال پیگیری است. وی افزود: افرادی با ارسال پیامک و اخبار جعلی، مردم را به سایت‌ها و لینک‌های جعلی برای ثبت‌نام «سهمیه سوخت جبرانی» هدایت می‌کنند و از این طریق اطلاعات محرمانه بانکی و شخصی افراد را به سرقت می‌برند. در این روش لینکی به صورت پیامک برای شهروندان ارسال شده و از کاربر درخواست می‌کند برای دریافت سهمیه سوخت جبرانی به لینک موجود در پیامک مراجعه کنند و پس از آن افراد به سایت‎های فیشینگ هدایت شده و مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند. 
***
افزایش حوزه اختیارات شهرداران در سایه سلامت در کار
مراسم تکریم و معارفه مدیرکل نظارت، پیگیری و امور مناطق برگزار شد و رضا محمدی به جای علی زنده‌دل به عنوان مدیر این اداره کل منصوب شد. 
به گزارش روابط عمومی معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، در این جلسه معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تهران بر اهمیت اولویت کاری در اداره کل هماهنگی، نظارت و پیگیری اشاره کرد و افزود: تحقق درآمد در مناطق بیست‌ودوگانه از اولویت‌های اصلی این اداره کل است که باید در سرلوحه امور قرار بگیرد، چرا که نگهداشت شهر مستلزم هزینه است و زمینه خدمت که به رضایت شهروندان منتج می‌شود نیز در گرو تحقق درآمدی و توانایی پرداخت هزینه‌های جاری است.
حسین نظری افزود: تایید صلاحیت انتصاب شهرداران نواحی نیز یکی از دیگر وظایف این اداره کل است که انتظار می‌رود این امر با دقت خاصی صورت پذیرد، چرا که مدیرانی که به شهروندان خدمت می‌کنند، باید در هر زمینه‌ای صلاحیت خدمت را داشته باشند و از آنجا که اعتماد نافی نظارت نیست، هر شهردار منطقه باید مدیران و شهرداران نواحی خود را از داخل بدنه شهرداری تهران و با اولویت انتصاب از داخل بدنه منطقه خود تنفیذ کند؛ در این خصوص معاونت هماهنگی و امور مناطق در این امر نظارت خواهد کرد.. 
***
فرمانده نیروی انتظامی: 
حمله سایبری دشمن با هوشمندی خنثی و مدیریت شد
فرمانده نیروی انتظامی بر لزوم آمادگی و هوشیاری هر چه بیشتر دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای مقابله با هرگونه تهدید دشمن تاکید کرد و اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل با توجه به ظرفیت‌های موجود باید بتواند از همه ظرفیت‌های خود جهت پیشگیری از خطرات احتمالی اقدام کند. سردار حسین اشتری افزود: بهترین تدابیر در زمینه پدافند غیرعامل فرمایشات مقام معظم رهبری است. وی اظهار داشت: امروز تهدیدات به گونه‌های جدیدی تبدیل شده و باید در راستای تقویت و آمادگی هر چه بیشتر برای مقابله با گونه‌های جدید و خطرناک تهدیدها آماده‌تر از گذشته باشیم. فرمانده نیروی انتظامی به حادثه اخلال در سیستم کارت‌های سوخت اشاره کرد و افزود: دشمن به دنبال تکرار اتفاقات آبان ۹۸ بود که با هوشیاری و پشتیبانی‌های فنی پلیس فتای ناجا و با حضور بموقع ماموران و استقرار آنها در پمپ‌بنزین از این توطئه دشمن جلوگیری و با هوشمندی موضوع مدیریت شد. وی با تاکید بر حمایت‌های لازم و بیش از گذشته از سوی سازمان پدافند غیرعامل و ستاد کل نیروهای مسلح از طرح‌های پیشگیری ناجا در زمینه پدافند غیر عامل اظهار داشت: نیروی انتظامی در این زمینه با تهیه نقشه راه و ابلاغ آن به همه استان‌ها، خواهان در اولویت قرار دادن این موضوع است که خوشبختانه در سال‌های اخیر روند مناسبی در پیش گرفته شده است. 

Page Generated in 0/0076 sec