printlogo


کد خبر: 239881تاریخ: 1400/8/13 00:00
ضرورت تعیین‌تکلیف وزارتخانه آموزش‌و‌پرورش

تعداد دانش‌آموزان کشور طبق آمارهای رسمی از مرز 15 میلیون نفر عبور کرده است. 
این آمار حکایت از آن دارد که بخش عمده‌ای از جامعه در سن فراگیری و آموزش قرار دارند و باید برای هدایت آموزشی این تعداد برنامه‌ریزی گسترده‌ای در دستور کار قرار گیرد. با وجود اهمیت این موضوع و همچنین گذشت ۳ ماه از عمر دولت سیزدهم، هنوز وزارتخانه آموزش‌و‌پرورش به عنوان متولی امر آموزش در کشور با سرپرست اداره می‌شود که همین موضوع باعث شده تا نظام آموزشی کشور آنچنان که باید به انجام ماموریت‌های خود نپردازد، چرا که حوزه اختیارات وزیر به‌مراتب بیشتر از سرپرست بوده و با قدرت اجرایی بیشتری می‌تواند مسیر آموزشی کشور را هموار سازد. بر همین اساس نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی از رئیس‌جمهور خواست که سریعا وزیر پیشنهادی آموزش‌و‌پرورش را معرفی کند. 
ولی‌الله بیاتی در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به رئیس‌جمهور درباره معرفی وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: در آستانه بازگشایی مدارس هستیم اما هنوز وزیر آموزش‌و‌پرورش معرفی نشده است و تصمیمات درستی گرفته نمی‌شود، لذا وزیر پیشنهادی این وزارتخانه باید در سریع‌ترین زمان معرفی شود. 
گفتنی است پیش از این انتخاب حسین باغگلی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش‌و‌پرورش همان زمان با حواشی‌ای مواجه شد که در نهایت به عدم رأی اعتمادش از مجلس انجامید. عمده مشکلی که از جانب منتقدان نسبت به باغگلی مطرح بود، عدم آشنایی وی با بدنه و مسائل تعلیم و تربیت بود؛ موضوعی که در همان چند روز مطرح شدن او به عنوان گزینه پیشنهادی، در سخنانش مشهود بود! هر چند وی این عدم اشرافش را حسن(!) می‌دانست اما در نهایت به ضررش تمام شد. 
در نهایت رئیس‌جمهور چهارم شهریور علیرضا کاظمی را که معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش بود، به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد تا یک ماه مانده به آغاز سال تحصیلی، اوضاع بازگشایی مدارس و برنامه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را سامان دهد. از آن زمان تاکنون این وزارتخانه با وجود اهمیت بالایی که دارد همچنان بدون وزیر مانده که ضروری است هر چه سریع‌تر در این زمینه تصمیم‌گیری شود. 

Page Generated in 0/0060 sec