printlogo


کد خبر: 239894تاریخ: 1400/8/13 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام علاقه‌بند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت عالم پرهیزکار و مردمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌سیدعلی‌محمد علاقه‌بند را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم پرهیزکار و مردمی جناب حجت‌‌الاسلام والمسلمین آقای حاج‌سیدعلی‌محمد علاقه‌بند رضوان‌الله علیه را به عموم مردم شریف و متدین یزد و ارادتمندان آن عالم ربانی و نیز به علمای اعلام و بویژه به بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۲ آبان ۱۴۰۰
***
تسخیر لانه جاسوسی هیمنه آمریکا را شکست
آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان طی سخنانی در جلسه شورای نگهبان با اشاره به سیزدهم آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: ۱۳ آبان که در آن دانشجویان، لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند، حقیقتا از ایام‌الله است، چرا که در این روز، اقدامی رخ داد که هیمنه آمریکا شکست. وی افزود: باید افتخار کنیم که خداوند متعال چنین قدرتی به نظام جمهوری اسلامی ایران داده که جوانان ما توانستند هیمنه و قدرت آمریکا را اینگونه شکسته و جاسوس‌خانه آمریکا را تسخیر کنند؛ خدا را بابت این قدرت و توانمندی شاکریم. دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: رسانه‌ها بویژه رسانه ملی باید روی این مساله کار کنند و بزرگی و عظمت کاری را که دانشجویان انجام دادند برای مردم عزیزمان تبیین کنند. آیت‌الله جنتی در پایان گفت: اگرچه بسیاری از کشورها جرأت نمی‌کنند به منافع آمریکا نگاه چپ کنند اما دانشجویان ایرانی توانستند لانه جاسوسی رژیم آمریکا را تسخیر کنند و آنها هم هیچ غلطی نتوانستند کنند.
***
نگرانی واشنگتن و تل‌آویو از توان پهپادی ایران
تحلیلگر صهیونیست اعلام کرد پهپادهای ایران به منبع نگرانی همیشگی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی و یک سلاح خطرناک و موثر برای تهران تبدیل شده‌اند. به گزارش فارس، «یونی بن‌مناحم» در یادداشتی اعلام کرد پهپادهای ایرانی به یک سلاح واقعا خطرناک در خاورمیانه تبدیل شده‌اند. بن‌مناحم در ادامه مدعی شد ایران گروه‌های متحد خود در عراق، سوریه، حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی در غزه را به این پهپادها مجهز کرده است. وی سپس نوشت: این پهپادها به منبع نگرانی همیشگی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی و یک سلاح خطرناک و موثر برای ایران تبدیل شده است. بن‌مناحیم تأکید کرد: پهپادها ماهیت نبرد هوایی در غرب آسیا را تغییر خواهند داد و نقشی مهم در نبرد نظامی آینده ایران و متحدان آن علیه رژیم صهیونیستی خواهند داشت. وی افزود: در دوره رئیس‌جمهور پیشین آمریکا «دونالد ترامپ» یک کارگروه آمریکایی-  اسرائیلی به منظور بررسی راه‌‌حل‌های خطر پهپادهای ایرانی تشکیل شد و این کارگروه در دوره «جو بایدن» نیز به کار خود ادامه داد. اخیرا رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند ارتش رژیم صهیونیستی از بیم تهدید پهپادهای ایران، در صدد تقویت لایه‌های راداری و پدافندی خود بویژه در شمال فلسطین اشغالی است. وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از منابع مطلع نوشت ارتش [رژیم] اسرائیل با توجه به تهدید فزاینده پهپادهای ساخت ایران که در سال‌های اخیر به خاورمیانه سرازیر شده‌اند، به طور قابل توجهی دفاع هوایی خود را بویژه در شمال فلسطین اشغالی تقویت می‌کند. 
***
ستاد کل نیروهای مسلح:
نشانه‌های افول آمریکا آشکار شده است
ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سیزدهم آبان‌ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، این مناسبت را نمادی از ظلم‌ستیزی، آزادی‌خواهی، ایستادگی و مقاومت ملت آزاده ایران اسلامی در برابر زیاده‌خواهی‌ و سیاست‌های استکباری آمریکای جنایتکار دانست. در این بیانیه تاکید شده است اقدامات سال‌های اخیر نظام سلطه به رهبری آمریکای تروریست‌پرور همچون اعمال تحریم‌های ظالمانه بر کشورمان، مانع‌تراشی در پیشرفت هسته‌ای ایران اسلامی، ترور دانشمندان هسته‌ای، به شهادت رساندن سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و طراحی دسیسه‌های گوناگونی مانند ایجاد فتنه، اغتشاش و ناامنی در کشور به شیوه‌های مختلف از جمله حمله سایبری به سامانه توزیع بنزین در کشور که به دیوار محکم بصیرت مردم ایران برخورد کرد، نمونه‌هایی از خصومت‌ورزی همیشگی آنهاست. اما مردم و نظام مستحکم جمهوری اسلامی ایران با وجود مشکلات یادشده، با تأسی از آرمان‌های حضرت امام(ره) و رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول سال‌ها مقاومت و پیروزی در مواجهه با نقشه‌های پلید دشمنان، آثار افول ابهت پوشالی و شیطانی آمریکا را در سطح جهان به وضوح نمایان کرده‌اند. 
***
«ملابیگی» عضو حقوقدان شورای نگهبان شد
در جلسه علنی روز گذشته انتخاب یک نفر به عنوان حقوقدان شورای نگهبان از بین افراد معرفی شده از سوی رئیس قوه قضائیه در دستور کار مجلس قرار گرفت. حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سیدمحمدهادی راجی و غلامرضا ملابیگی را به عنوان کاندیداهای عضویت در شورای نگهبان به مجلس معرفی کرده بود. بعد از ارائه برنامه‌های ۲ کاندیدای عضویت در شورای نگهبان، کارت‌های اعلام رأی بین نمایندگان توزیع شد که ملابیگی با ۱۴۱ رای به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شد. راجی نیز ۹۱ رای را از نمایندگان اخذ کرد. ملابیگی جایگزین محمد دهقان -که اکنون معاون حقوقی رئیس‌جمهور است- شد.

Page Generated in 0/0057 sec