printlogo


کد خبر: 239908تاریخ: 1400/8/15 00:00
اخبار

پاسخ به دزدی دریایی ارتش آمریکا در دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج)
دیوارنگاره «دو پای دیگر قرض کنید» همزمان با پاسخ قاطع سپاه پاسداران به دست‌یازی نیروی (دزدان) دریایی ارتش تروریست آمریکا صبح دیروز رونمایی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، همزمان با پاسخ قاطع سپاه پاسداران به دست‌یازی نیروی (دزدان) دریایی ارتش تروریست آمریکا، بامداد روز جمعه ۱۴ آبان‌ماه از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) با شعار «دو پای دیگر قرض کنید» رونمایی شد. در توضیح این دیوارنگاره که محصول خانه طراحان انقلاب اسلامی است، یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری اضافه شده است: «اینکه [امام] فرمود هرچه فریاد دارید، بر سر آمریکا بزنید، پشتش یک منطق محکم وجود دارد. آن منطق این است که اساس سیاست آمریکا بر افزون‌طلبی و دست‌اندازی است. |رهبر انقلاب| 12/۸/1395» ایده و شعار دیوارنگاره بر عهده پویا سرابی است و طراحی گرافیک آن را محمد تقی‌پور و محمد شکیبا انجام داده‌اند.
***
پخش فصل هشتم «خندوانه» از17 آبان
فصل هشتم برنامه تلویزیونی «خندوانه» از دوشنبه  17 آبان‌ماه روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، پیش‌تولید سری هشتم این برنامه تلویزیونی، با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا، بتازگی شروع شده و قرار است این برنامه بزودی پخش شود. در فصل هشتم «خندوانه» علاوه بر آیتم‌های ثابت و پرطرفدار، آیتم‌های جدیدی طراحی شده تا تماشاگران این برنامه را سرگرم کند. «خندوانه» هشتم از ساعت ۲۳ روز ۱۷ آبان و در 4 شب متوالی در شبکه نسیم میهمان خانه‌های مخاطبان می‌شود. این برنامه در ساعت‌های ۴ بامداد، ۱۱ صبح و ۱۷ عصر روز بعد هم تکرار می‌شود. 
***
«یدو» به فرانسه رفت
فیلم سینمایی «یدو» به بخش رقابتی جشنواره سینمای ایران در شانتیئی فرانسه راه یافت. به گزارش فارس، فیلم «یدو» با حضور مهدی جعفری در بخش مسابقه جشنواره سینمای ایران در شانتیئی کشور فرانسه به نمایش گذاشته می‌شود. این جشنواره از ۱۳ تا ۱۶ آبان ۱۴۰۰ (۴ تا ۷ نوامبر ۲۰۲۱) در ۲ بخش رقابتی و غیررقابتی در شهر شانتیئی کشور فرانسه برگزار می‌شود. داستان یدو در ماه‌های نخست جنگ تحمیلی رخ می‌دهد. بسیاری از خانواده‌ها مهاجرت می‌کنند اما مادر یدو تصمیم دیگری می‌گیرد. او معتقد به ماندن و مبارزه کردن است و هر بار بهانه‌ای جدید برای این تصمیم خود دارد. یدو تلاش دارد مادرش را راضی به ترک آبادان کند اما در این میان دلبسته‌ کسی می‌شود. این فیلم جدیدترین تولید سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در بخش «سودای سیمرغ» سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین صدابردار، بهترین صداگذاری، بهترین فیلمبرداری و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن شد. 
***
رفع توقیف یکی از محموله‌های کاغذ وارداتی 
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رفع توقیف محموله کاغذهای واردشده از سوی یکی از واردکنندگان کاغذ و توزیع آن بعد از انتقال به انبار خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، یاسر احمدوند با اعلام این خبر گفت: با پیگیری‌های انجام‌‌شده و همکاری نهادها و دستگاه‌ها موفق شدیم کاغذهایی را که از سوی واردکننده و شرکای او توقیف شده بود تحویل بگیریم و به انبار معاونت امور فرهنگی منتقل کنیم. او ادامه داد: بزودی سازوکار توزیعی و نحوه توزیع کاغذ نشر در میان ناشران اعلام خواهد شد. بر اساس این گزارش، یکی از واردکنندگان کاغذ اقدام به دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کاغذ کرده بود اما پس از ورود محموله کاغذ که نزدیک به ۲۲۰۰ تن بود از تحویل آن به معاونت امور فرهنگی سر باز می‌زد. این محموله کاغذ با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری نهادها و دستگاه‌های دیگر از واردکننده تحویل گرفته شد. 
***
ساخت نسخه جدید «جان ویک» 
موفقیت دنیای «جان ویک» موجب شده تا یک قهرمان زن به تکرار ماجراجویی‌های کیانو ریوز بپردازد. به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، شبکه ای‌بی‌سی قصد دارد نسخه‌ای زنانه از «جان ویک» بسازد. این پروژه به نام «کندی‌گرم» درامی جاسوسی از دریک کولستاد خالق «جان ویک» است. فیلمنامه را کیتی استون و دیوید دیچ نوشته‌اند که تجربه نویسندگی برای بازی‌های معروف اکشن «اسپلینتر سل» و «کال آف دیوتی» را در کارنامه دارند. کولستاد مجموعه فیلم‌های «جان ویک» را خلق کرد و از دیگر پروژه‌هایش می‌توان از فیلم «هیچ کس» و درام «فالکون و سرباز زمستان» محصول مارول و دیزنی نام برد. اوایل هفته اعلام شد آنا د آرماس در حال مذاکره است تا به فیلم «بالرینا» بپیوندد که داستان یک آدمکش زن را در دنیای «جان ویک» تعریف می‌کند. 

Page Generated in 0/0050 sec