printlogo


کد خبر: 239919تاریخ: 1400/8/15 00:00
شکست یک بر صفر سپاهان مقابل ذوب‌آهن و تساوی استقلال برابر فجر
صدر جدول در شیراز آبی شد

داریوش مجلل: استقلال تهران در هفته چهارم لیگ برتر فوتبال در حالی که تا لحظات پایانی با یک گل از حریف پیش بود، در نهایت پیروزی را از دست داد تا نخستین تساوی این فصل را تجربه کند. استقلال تهران در هفته چهارم مسابقات لیگ برتر جمعه به مصاف فجر سپاسی شیراز رفت که این بازی با نتیجه تساوی یک - یک ‏‬به پایان رسید. در این بازی که در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد، «کوین یامگا» (۶۰ - پنالتی) برای استقلال و سیروان قربانی (۵+۹۰) برای فجر گلزنی کردند. به این ترتیب استقلال در حالی که در آستانه کسب چهارمین برد متوالی بود، این برد را از دست داد و ۱۰ امتیازی شد. 
فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال تیمش را با حسین حسینی، محمد دانشگر، حسین مرادمند، سیاوش یزدانی، وریا غفوری (کاپیتان)، جعفر سلمانی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند (زبیر نیک‌نفس)، کوین یامگا، امین قاسمی‌نژاد (ارسلان مطهری) و رودی ژستد (امیرحسین حسین‌زاده) برابر فجر به میدان فرستاد. به این ترتیب ژستد مهاجم اهل کشور بنین نخستین بازی خود در استقلال را تجربه کرد. از سویی اصغر کلانتری، سرمربی فجر هم با ایمان صادقی، عرفان معصومی، محمد قنبری، علی مولایی، سیروان قربانی، سعید زارع، حمید نعمتی (حسین مهربان)، احمد زنده‌روح، میلاد احمدی (علی نقی‌زاده)، رضا آقابابایی (اتابک زارعی) و محمد کاظمی (سجاد عبدویی) بازی کرد. 
 
* کم‌موقعیت و بی‌کیفیت
در نیمه نخست، ۲ تیم بازی چندان دلچسبی را به نمایش نگذاشتند و نتوانستند موقعیت آنچنانی برای گلزنی ایجاد کنند. بهترین موقعیت استقلال در این نیمه در دقیقه ۱۲ رقم خورد که کوین یامگا با یک حرکت در عمق خودش را به محوطه 6 قدم تیم فجر رساند اما ضربه نهایی او با اختلاف ناچیز از پشت دروازه حریف به اوت رفت. کیفیت زمین چمن ورزشگاه حافظیه هم بسیار نامناسب بود و شاید این مساله هم در کیفیت پایین بازی بی‌تاثیر نبود. 
 
* پنالتی استقلال و گل ثانیه پایانی فجر
در نیمه دوم تیم فجر با شوت از راه دور حمید نعمتی دروازه استقلال را تهدید کرد اما در ادامه این آبی‌پوشان بودند که صاحب یک ضربه پنالتی شدند. بازیکنان فجر در دقیقه ۵۷ با سرنگون کردن محمد دانشگر در محوطه جریمه، مرتضی منصوریان، داور مسابقه را مجاب به اعلام پنالتی کردند. کوین یامگا، مهاجم فرانسوی استقلال این بار به جای وریا غفوری پشت ضربه پنالتی ایستاد و آن را در دقیقه ۶۰ به گل تبدیل کرد. در ادامه فجری‌ها برای جبران نتیجه تلاش کردند که حملات آنها تا وقت‌های اضافه ثمری نداشت اما در نهایت این سیروان قربانی بود که در پنجمین دقیقه از وقت‌های تلف شده، کرنر ارسالی را با یک ضربه سر وارد دروازه استقلال کرد تا پیروزی از دست استقلال برود. 
 
* کارشناسی داوری دیدار فجر سپاسی ـ استقلال
حیدر سلیمانی معتقد است داور دیدار فجر سپاسی و استقلال یک اشتباه تاثیرگذار داشت. حیدر سلیمانی، کارشناس داوری درباره قضاوت مرتضی منصوریان در دیدار هفته چهارم فجر سپاسی و استقلال که با تساوی یک - یک همراه شد، اظهار کرد: بازی در نیمه دوم بر خلاف نیمه نخست، پربرخورد بود و در چندین صحنه کار داور سخت بود که همین باعث شد یک اشتباه تاثیرگذار داشته باشد. وی ادامه داد: در دقیقه ۵۸، داور پنالتی‌ای را به سود استقلال اعلام کرد که سختگیرانه بود، زیرا معمولا در چنین صحنه‌هایی که خطا توسط مهاجم و مدافع به صورت همزمان رخ می‌دهد، توصیه می‌کنند خطای مهاجم روی مدافع را بگیرند اما منصوریان در این صحنه، برعکس عمل کرد که البته ایرادی هم به او نمی‌توان گرفت. در دقیقه ۷۱ استقلال گلی را به ثمر رساند که پیش از آن داور آفساید مهاجم این تیم را پس از سانتر اولیه گرفته بود که با وجود نامناسب بودن تصاویر، فکر نمی‌کنم این تصمیم درست بوده باشد و آفسایدی وجود نداشت و گل استقلال سالم بود. کارشناس داوری اضافه کرد: در دقیقه ۱+۹۰، مهاجم سپاسی در محوطه جریمه تعادلش را از دست داد که کادر فنی و بازیکنان این تیم اعتقاد به پنالتی داشتند اما مدافع استقلال ابتدا توپ را زد و همین باعث شد برخوردی هم پیش بیاید که طبیعی است و کارت زردهایی که نیمکت تیم میزبان بابت اعتراض‌هایش دریافت کرد، درست و منطقی بود. در لحظات پایانی، گل تساوی فجر سپاسی درست بود، زیرا مهاجم میزبان قبل از رسیدن توپ به حسینی، با سر به توپ ضربه ‌زده بود و خطایی وجود نداشت. همچنین اخراج یکی از اعضای کادر فنی تیم شیرازی نیز درست بود. 
 
* پیکان تراکتور را چپ کرد
در ۲ بازی دیگر از ۴ بازی دیروز تیم‌ فوتبال تراکتور برابر پیکان شکست خورد و هوادار مقابل پدیده به پیروزی رسید. دیروز تراکتور تبریز در خانه خود به مصاف پیکان رفت که این مسابقه با نتیجه ۲ بر یک‏‬ به سود پیکان ‏‬ تمام شد. تمام گل‌های این بازی در نیمه نخست به ثمر رسید. ابتدا تراکتور توسط پیمان بابایی (۵) گلزنی کرد اما پیکان توسط اسماعیل بابایی (۳۶) با یک شوت از راه دور و زیبا کار را به تساوی کشاند. در ادامه باز هم این پیکان بود که توسط محمدجواد آزاده (۴۰) به گل رسید و پیروز به رختکن رفت؛ نتیجه‌ای که تا پایان بازی پابرجا ماند. در دیگر بازی همزمان، هوادار در تهران از پدیده مشهد پذیرایی کرد که جدال ۲ تیم با نتیجه ۲ بر صفر به سود هوادار تمام شد. محمد قاضی (۹) و نیما انتظاری (۴۱) برای هوادار در این مسابقه گلزنی کردند. به این ترتیب، هوادار نخستین برد خود را در لیگ برتر به دست آورد و تیم تحت هدایت اکبر میثاقیان را از پیش رو برداشت.
***
شکست سپاهان در داربی اصفهان
سپاهان با قبول شکست در دیدار مقابل ذوب آهن، صدر جدول لیگ برتر را در هفته چهارم به استقلال تهران داد و نخستین باخت این فصل خود را متحمل شد. در آخرین دیدار از روز نخست هفته چهارم لیگ برتر فوتبال تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن به مصاف هم رفتند که این بازی با یک گل به سود ذوب‌آهن تمام شد. در این بازی سجاد دانایی (۵۷) برای ذوب‌آهن گلزنی کرد تا سپاهان بعد از ۳ هفته پیروزی، سرانجام طعم شکست را بچشد. سپاهان در نیمه نخست این بازی صاحب یک ضربه پنالتی هم شد اما سجاد شهباززاده نتوانست این توپ را به گل تبدیل کند و حبیب فرعباسی، دروازه‌بان ذوب‌آهن توپ را مهار کرد. همچنین جلال‌الدین علی‌محمدی، کاپیتان سپاهان در دقیقه ۶۸ این بازی با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج شد تا شاگردان محرم نویدکیا با یک بازیکن کمتر مسابقه را به پایان برسانند. سپاهان با باخت در این مسابقه، ضمن تحمل نخستین باخت خود در این فصل، ۹ امتیازی باقی ماند تا صدر جدول را به تیم استقلال تهران بدهد.

Page Generated in 0/0057 sec