printlogo


کد خبر: 239921تاریخ: 1400/8/15 00:00
اخبار

بدترین مسی 15 سال اخیر در پاریس
لیونل مسی ضعیف‌ترین آمارش را در پاری‌سن‌ژرمن به ثبت رساند. نشریه اکیپ مدعی شد برای بازی امروز شنبه پاریس مقابل بوردو، مسی در ترکیب پوچتینو جایی ندارد و این بازیکن خود را آماده می‌کند تا برای تیم ‌ملی آرژانتین در مسابقات ملی پیش رو به میدان برود. شماره 30 پاریس با اینکه در لیگ قهرمانان اروپا 3 گل به ثمر رسانده ولی هنوز در گلزنی در لوشامپیونه ناکام مانده است. این ضعیف‌ترین آغاز مسی در یک فصل در 15 سال اخیر است. در فصل 2006-2005 زمانی که لئو مسی تنها 18 سال داشت، آمار ضعیف‌تری به ثبت رسانده بود که نشان می‌دهد مسی در پاریس نتوانسته در ترکیب پوچ در لیگ فرانسه نقش بزرگی ایفا کند. او طی 325 دقیقه در 5 بازی هنوز در گلزنی مقابل تیم‌های فرانسوی ناکام مانده است که باعث می‌شود انتقادات از او بشدت افزایش یابد. مسی در این باره هفته گذشته گفت: لوشامپیونه بشدت لیگی فیزیکی است و تیم‌ها با حداکثر توان دفاع می‌کنند. بازیکنان این لیگ بسیار سریع و قدرتمند هستند. در اسپانیا تیم‌ها سعی دارند بازیسازی کنند و توپ را در اختیار داشته باشند ولی در اینجا همه چیز فیزیکی است. به نظرم این ویژگی بزرگ‌ترین اختلاف است. البته نباید فراموش کرد این بازیکن بشدت مصدوم شده و نتوانسته پیش‌فصل خوبی را طی کند. او در این مدت 3 بار مصدوم شده و نتوانسته خیلی در ترکیب پاریس قرار گیرد. باید دید پس از فیفادی آیا او در لیگ فرانسه نیز پایش به گلزنی باز می‌شود یا خیر. 
***
موافقت AFC با افزایش شمار بازیکنان خارجی در لیگ قهرمانان
کمیته برگزاری مسابقات در کنفدراسیون فوتبال آسیا با افزایش شمار بازیکنان خارجی در لیگ قهرمانان آسیا موافقت کرد. به گزارش الشرق‌الاوسط، استفاده از بازیکنان خارجی در قاره آسیا متفاوت است به طوری که در لیگ عربستان هر تیمی اجازه استفاده از ۷ بازیکن خارجی را دارد، این در حالی است که در لیگ قطر تیم‌ها از ۴ بازیکن خارجی استفاده می‌کنند. از سویی کنفدراسیون فوتبال آسیا اجازه حضور ۴ بازیکن خارجی را در لیگ قهرمانان آسیا به هر تیمی می‌داد که این با اعتراض تیم‌های عربستانی همراه شد. از این رو کمیته برگزاری مسابقات در AFC با افزایش شمار بازیکنان خارجی در لیگ قهرمانان آسیا موافقت کرد به طوری که هر تیمی می‌تواند طبق قانونی که در لیگ آن کشور وجود دارد، از بازیکنان خارجی خود در لیگ قهرمانان استفاده کند که قطعا این قانون به سود تیم‌های عربستانی خواهد بود. البته طبق اعلام AFC سهمیه ۳ بازیکن خارجی و یک بازیکن آسیایی تا پایان سال ۲۰۲۲ همچنان اجرا خواهد شد و افزایش شمار خارجی‌ها در سال ۲۰۲۳ اجرایی خواهد شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا با افزایش فهرست تیم‌ها از ۳۰ به ۳۵ بازیکن موافقت و اعلام کرد تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ هر تیمی در هر رقابتی می‌تواند از ۵ تعویض بهره گیرد. قطعا این قانون به ضرر کشورهایی مثل ایران است که تیم‌هایش حتی در جذب یک بازیکن خارجی باکیفیت هم ناتوانند و به این ترتیب قهرمانی در لیگ قهرمانان برای نماینده‌های ایران دست نیافتنی‌تر خواهد شد. 
***
جدایی رسمی «ژاوی» از السد قطر به مقصد بارسلونا
باشگاه السد قطر جدایی «ژاوی هرناندز» سرمربی تیم فوتبال این باشگاه به مقصد بارسلونا را تایید کرد. 
«ترکی العلی» مدیر باشگاه السد قطر روز جمعه به صورت رسمی خبر جدایی ژاوی هرناندز، سرمربی تیم فوتبال این باشگاه را تایید کرد. وی گفت: مدیریت باشگاه السد پس از پرداخت حق فسخ، با انتقال ژاوی به بارسلونا موافقت کرد. مدیر باشگاه السد تاکید کرد: ژاوی در روزهای گذشته از تمایلش برای رفتن به بارسلونا در این زمان خاص که در باشگاه شهرش می‌گذرد، اطلاع داده بود. ما این را درک کردیم و تصمیم گرفتیم برای او مانعی ایجاد نکنیم. باشگاه بارسلونا بعد از اخراج «رونالد کومان» مذاکراتش را برای جذب ژاوی جدی‌تر دنبال کرد و سرانجام با موافقت باشگاه السد، ژاوی را باید سرمربی رسمی بارسا دانست. 
***
آزمون بالاتر از مسی، رونالدو و امباپه
سردار آزمون که آماری درخشان در سال 2021 به ثبت رسانده، بالاتر از مسی، امباپه و بنزما قرار گرفت. سردار آزمون در سال 2021 در 25 بازی موفق شده 17 گل به ثمر برساند و آماری خیره‌کننده از خود به نمایش بگذارد. آزمون هر 102 دقیقه یک گل ‌زده که آماری عالی محسوب می‌شود و او را بالاتر از مسی، امباپه و بنزما قرار می‌دهد. رابرت لواندوفسکی که یکی از گزینه‌های کسب توپ طلا در سال 2021 است، توانسته هر 63 دقیقه یک گل به ثمر رساند و از این حیث بهترین بازیکن دنیا لقب گرفته است. نکته جالب توجه حضور گرت بیل در رده سوم است، زیرا توانسته با درخشش در تاتنهام آمار خوبی در سال 2021 از خود به جا گذارد. محمد صلاح با آمار هر 119 دقیقه یک گل در رده بیست‌و‌دوم قرار دارد و رونالدو با هر 120 دقیقه یک گل در جایگاه بیست‌و‌چهارم جای گرفته است. در این لیست 30 نفره نامی از مهدی طارمی نیست.

Page Generated in 0/0052 sec