printlogo


کد خبر: 239930تاریخ: 1400/8/15 00:00
اخبار

دستگیری عاملان اخلال ۲۱ هزار میلیاردی در نظام اقتصادی
رئیس پلیس پایتخت از دستگیری عاملان اخلال ۲۱ هزار میلیارد تومانی در نظام اقتصادی کشور خبر داد. سردار حسین رحیمی در تشریح عملکرد 7 ماهه پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در سال جاری گفت:‌ پلیس امنیت اقتصادی اگرچه یک پلیس نوپا در نیروی انتظامی محسوب می‌شود اما اقدامات قابل توجهی داشته است. وی ادامه داد:‌ تنها در تهران بزرگ از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ۲۳۶ نفر از اخلالگران نظام اقتصادی که اقدام به اخلال ۲۱ هزار میلیاردتومانی در نظام اقتصادی کشور کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. رحیمی ادامه داد:‌ در بحث مربوط به زمین‌خواری نیز ۵۷ نفر شناسایی و دستگیر شدند و چندین هکتار از زمین‌های تصرف‌شده توسط آنها به بیت‌المال و منابع طبیعی بازگشت. رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه طی این مدت ۶۱ نفر از بدهکاران کلان بانکی نیز از سوی پلیس شناسایی شدند، گفت:‌ این افراد جزو بدهکاران محکوم و متواری بودند که از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی پایتخت شناسایی و دستگیر شدند. رحیمی با بیان اینکه در حوزه فرار مالیاتی نیز ۳۲ نفر دستگیر شدند، افزود: طی 7 ماه در مجموع ۴۳۹ نفر به اتهام زمین‌خواری، اخلال در نظام بانکی و اقتصادی، اختلاس، رشاء و ارتشا دستگیر شده‌اند. وی با اشاره به اینکه در سال جاری در بحث مقابله با کالای قاچاق نیز ۵۶۹ فقره پرونده تشکیل شده است، گفت: در این حوزه ۸۹۰ نفر دستگیر و در این زمینه ۱۵۷ دستگاه خودرو نیز توقیف شده است. 
***
لزوم آمادگی حمل‌و‌نقل عمومی برای دوران پساکرونا
رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم آمادگی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی تهران برای دوران پساکرونا تأکید کرد و گفت: با افزایش سرعت واکسیناسیون، شهر و شهروندان آماده می‌شوند تا مرحله جدیدی از زندگی در دوران پساکرونا را تجربه کنند. سیدجعفر تشکری‌هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام اینکه یکی از بخش‌هایی که در دوره همه‌گیری کرونا دچار آسیب شد، حوزه حمل‌و‌نقل عمومی بود، افزود: یکی از آثار و پیامدهای کرونا در این حوزه، کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی تعداد مسافران در ۲ بخش مترو و اتوبوسرانی بود. وی در تشریح دلایل ریزش تعداد مسافران حمل‌و‌نقل عمومی در دوره فراگیری کرونا خاطرنشان کرد: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و حذف سفرهای آموزشی از ترددهای درون‌شهری، تعطیلی و نیمه‌تعطیل شدن برخی مراکز تجاری و اداری و دورکاری بخشی از کارکنان بویژه در مجموعه‌های دولتی از جمله عوامل کاهش قابل توجه تعداد مسافران ناوگان ریلی و ناوگان اتوبوسرانی بود. تشکری‌هاشمی با اشاره به اینکه افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌ در فضای بسته و پرازدحام اتوبوس‌های شهری و واگن‌های مترو از اصلی‌ترین دلایلی بود که باعث کاهش قابل ملاحظه مسافران ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی شد، ادامه داد: به همین دلیل، بسیاری از شهروندان ترجیح دادند در مسیرهای کوتاه با پای پیاده و در مسیرهای طولانی از وسیله نقلیه شخصی به جای وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. 
***
حیات وحش ۸ استان درگیر با «طاعون نشخوارکنندگان کوچک»
رئیس گروه بیماری‌های حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: تاکنون در حیات وحش 8 استان فارس، اصفهان، چهارمحال‌و‌بختیاری، یزد، خراسان رضوی، مازندران، البرز و خراسان شمالی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک(PPR) شناسایی شده است. سیامک مسعودی افزود: در نتیجه بازدیدها و افزایش رصد حیات وحش توسط محیط‌بانان، کارشناسان و دامپزشکان و گزارش‌های ارسالی از جانب ادارات کل حفاظت محیط‌زیست در 8 ماه نخست سال جاری تلفات علفخواران وحشی مشکوک به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) در حیات وحش تعدادی از استان‌های کشور گزارش و به‌سرعت به دامپزشکی استان اطلاع‌رسانی شده است. وی در ادامه گفت: در استان‌هایی که ابتلای حیات وحش به این بیماری تایید شده اقدامات لازم توسط ادارات کل حفاظت محیط‌زیست برای مهار و جلوگیری از گسترش بیماری با تلاش محیط‌بانان و با همکاری دامپزشکی استان‌های‌ مربوط انجام شده است و در مجموع تعداد تلفات علفخواران وحشی بر اثر ابتلا به PPR تاکنون نسبت به سال گذشته روند کاهشی را نشان می‌دهد، با این وجود تا مهار کامل بیماری همچنان پایش‌ها و سایر اقدامات ضروری تداوم دارد. 
***
اجرای طرح یاریگران زندگی در ۳۲ هزار مدرسه
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه طرح یاریگران زندگی با کمک و همیاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاه‌ها در تمام گروه‌های مرجع شروع شده و آموزش‌و‌پرورش نیز رکن اصلی اجرای طرح یاریگران زندگی است که با همکاری بسیج مدرسه، انجمن اسلامی مدرسه و هلال‌احمر اجرا می‌شود، گفت: سال گذشته حدود ۳۲ هزار مدرسه در سراسر کشور با شعار «یاریگر هم باشیم»، «هر مدرسه یک کانون یاریگران زندگی» و «هر دانش‌آموز یک یاریگر زندگی» تحت پوشش این طرح قرار گرفتند. محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به طرح یاریگران زندگی که حدود ۲ سال از اجرای آن در مدارس سطح کشور می‌گذرد، بیان کرد: هدف برنامه یاریگران زندگی استفاده از تمام ظرفیت‌هایی است که در کشور برای پیشگیری اولیه از اعتیاد وجود دارد. در گذشته بیشتر نگاه اینگونه بود که دستگاه‌های دولتی در زمینه پیشگیری فعالیت می‌کردند اما بعد از اجرای این طرح، ظرفیت‌های بسیار زیادی در بخش‌های مختلف بین مردم، تشکل‌های غیردولتی و دستگاه‌هایی که حتی با ستاد همکاری کمتری داشتند ایجاد شد که می‌توان برای پیشگیری اولیه از اعتیاد از آن استفاده کرد. مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در این فضا سعی شده با هم‌افزایی و هماهنگی سطح بالاتر بتوانیم همه دستگاه‌ها، ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌های غیردولتی را دور هم جمع کنیم تا بتوانیم در این حوزه بهره‌وری بالاتری داشته باشیم. 

Page Generated in 0/0058 sec