printlogo


کد خبر: 239931تاریخ: 1400/8/15 00:00
دانش‌آموزان پایه‌های دهم تا دوازدهم از ۱۵ آبان و پایه‌های هفتم تا نهم و دوره ابتدایی نیز از آذر به مدرسه می‌روند
مدارس از امروز حضوری می‌شوند

19 ماه وقفه آموزشی در کشور و آنچه به عنوان بزرگ‌ترین اختلال آموزشی در دنیا از آن نام برده شد برای سیستم آموزشی بسیار آزاردهنده بود و جریان یادگیری را متوقف کرد و به آن آسیب زد. آموزش‌و‌پرورش ناگزیر به آموزش‌های مجازی رو آورد که در این مسیر راه‌اندازی شبکه شاد را به همراه داشت. 
در تمام دنیا بازگشایی، رویکرد غالب بود و بسته بودن مدارس را آسیب‌زا می‌دانستند. این عقیده در مجامع بین‌المللی قوت گرفت که محیط‌ مدارس باید از طریق بهبود و ارتقای شرایط تهویه کلاس‌ها، کاهش تعداد دانش‌آموزان و حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی ایمن و شرایط برای آموزش حضوری مهیا شود. 
نگاه وزارت بهداشت و وزارت آموزش‌و‌پرورش که دغدغه تعلیم و تربیت را دارند در این مسیر همسو بود؛ در نهایت به این نتیجه رسیدند که بتدریج به سمت بازگشایی حرکت کنند و به همین دلیل در نخستین قدم با همکاری ۲ وزارتخانه دستورالعمل‌های بهداشتی تدوین و چهاردهم شهریورماه سال جاری پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی مدارس از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شد و آموزش‌و‌پرورش نیز آن را به مدارس ارسال کرد. این موضوع به معنای این بود که سیستم درمانی و نظام آموزشی کشور بازگشایی مدارس را در اولویت قرار داده است. برهمین اساس طبق آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، روز 15 آبان‌ماه روز بازگشایی مدارس مشخص شد. 
در همین زمینه سخنگوی وزارت آموزش‌و‌پرورش تازه‌ترین تصمیمات برای حضور دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس را اعلام کرد. 
علیرضا کمرئی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه ۲ سیما گفت: دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم مدارس از ۱۵ آبان در مدارس حضور خواهند یافت و پایه‌های هفتم، هشتم، نهم و دوره ابتدایی نیز از ابتدای آذر به مدرسه می‌روند. 
وی افزود: براساس توافق وزارت بهداشت و وزارت آموزش‌و‌پرورش، شرط حضور در مدارس واکسیناسیون نیست، البته تا ۱۰ آبان ۸۸ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن زده‌اند. 
کمرئی ادامه داد: در ۱۶ استان ۹۰ تا ۹۹ درصد و در ۱۱ استان ۸۰ تا ۹۰ درصد دانش‌آموزان واکسن دریافت کرده‌اند. 
سخنگوی وزارت آموزش‌و‌پرورش اضافه کرد: در شرایط همه‌گیری بیماری «کووید-۱۹» فاصله‌گذاری‌ها ۹۵ درصد در جلوگیری از ابتلا مؤثر بوده است. 
کمرئی افزود: آنچه در مدارس آموزش‌و‌پرورش برای مقابله با کرونا رعایت می‌شود فاصله‌گذاری و تهویه هوای کلاس‌ها است. 

Page Generated in 0/0075 sec