printlogo


کد خبر: 239940تاریخ: 1400/8/15 00:00
اخبار

واریز ۱۰ لیتر سهمیه جبرانی بنزین در پایان آبان‌
وزیر نفت درباره سهمیه جبرانی بنزین گفت: برای جبران اختلالی که در سامانه هوشمند سوخت به وجود آمد، ۱۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای جبرانی برای خودروهای شخصی در نظر گرفته شده است که پایان آبان‌ واریز خواهد شد.  جواد اوجی در حاشیه بیست و دومین نشست اوپک پلاس با بیان اینکه در این نشست تصمیم ماه قبل درباره افزایش تولید برای ماه دسامبر ۲۰۲۱ تمدید شد، افزود: با رأی اکثریت توافق شد تولید ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند.  وی درباره افزایش صادرات نفت ایران نیز گفت: در دولت سیزدهم توفیقات خوبی در صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی رقم خورد که با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی و خارجی صادرات رو به بهبود رفته است. اوجی تاکید کرد: اقدام کودکانه آمریکا در آب‌های دریای عمان نیز نشان‌دهنده موفقیت دستاورد ایران در افزایش صادرات نفت خام ایران است. وی ادامه داد: وزارت نفت خود را معطل تصمیمات نمی‌کند و تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌ها و روش‌های مختلف فروش، توفیقات بیشتری حاصل شود. اوجی درباره سهمیه جبرانی بنزین نیز افزود: از ملت ایران تشکر می‌کنم که صبوری به خرج دادند. امروز همه جایگاه‌ها به سامانه وصل است و از طریق کارت سوختگیری انجام می‌شود. وزیر نفت با تاکید بر اینکه در دولت سهمیه جبرانی مصوب شد، گفت: ۱۷ مورد کاربری و مصرف بنزین در قالب کارت سوخت وجود دارد. وی ادامه داد: برای جبران این اختلال، سهمیه سواری شخصی که سهمیه عادی ۶۰ لیتر در ماه است، در پایان آبان‌ماه به ۷۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند. برای موتوسیکلت‌ها نیز 5/6 میلیون کارت فعال وجود دارد که سهمیه آنها از ۲۵ لیتر به ۳۰ لیتر افزایش می‌یابد. وزیر نفت گفت: مجموع سهمیه جبرانی ۲۵۸ میلیون لیتر است. 
***
حقوق و مزایای دستگاه‌های اجرایی باید در سامانه ثبت شود
هیات وزیران به دستگاه‌های اجرایی برای ثبت رقم دریافتی کارکنان این دستگاه‌ها در سامانه حقوق و مزایا به قید فوریت اولتیماتوم داد. حسین سیمایی صراف، دبیر هیات دولت در نامه‌ای به اعضای کابینه درباره ثبت دریافتی کارکنان دولت در سامانه حقوق و مزایا اولتیماتوم داد.
در نامه دبیر هیات دولت به اعضای آن با اشاره به مصوبه ۹ آذر هیات وزیران آمده: آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که تاکنون نسبت به درج و ثبت کامل اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای کارکنان خود در سامانه حقوق و مزایا مطابق ماده ۲۹ قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه اقدام نکرده‌اند، به قید فوریت نسبت به درج این اطلاعات با هماهنگی سازمان امور اداری و استخدامی کشور اقدام کنند. بر اساس مقرره هیات وزیران، قرار است سازمان اداری و استخدامی بر روند اجرای این مصوبه نظارت کرده و پیگیری آن را از دستگاه‌های اجرایی بر عهده داشته باشد.
***
مرغ ارزان می‌شود؟
بنا بر آخرین تصمیمات جلسه ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ منجمد تنظیم بازاری در میادین میوه و تره بار با کاهش ۵۰۰۰ تومانی از کیلویی ۲۵ هزار به کیلویی
۲۰ هزار تومان رسید که البته این کاهش قیمت شامل حال مرغ گرم نمی‌شود و مرغ گرم همچنان با قیمت غیررسمی کیلویی ۳۱ هزار تومان در مغازه‌ها عرضه خواهد شد. چهارشنبه گذشته (۱۲ آبان) جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور وزرای جهادکشاورزی، صمت و دستگاه‌های مختلف برگزار شد و در آن ضمن تاکید بر اینکه با اقدامات انجام‌شده نباید هیچگونه کمبودی در انبارها درباره تامین مرغ و تخم‌مرغ مورد نیاز مردم وجود داشته باشد،  مقرر شد مرغ منجمد از کیلویی ۲۵ هزار تومان با قیمت مصوب کیلویی ۲۰ هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد. بنا بر این مرغ منجمد تنظیم بازاری که تا پیش از این مصوبه کیلویی ۲۵ هزار تومان در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شد باید ۵۰۰۰ تومان ارزان‌تر و با قیمت کیلویی ۲۰ هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد. با کاهش ۵۰۰۰ تومانی قیمت مرغ منجمد در میادین، این سوال برای بسیاری از مصرف‌کنندگان مطرح شده است که آیا مرغ گرم در خرده‌فروشی‌ها نیز ارزان می‌شود و قیمت مصوب مرغ گرم در بازار چقدر است؟  در پاسخ به این سوال حبیب اسدالله‌نژاد – نایب‌رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی - گفت: مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار درباره کاهش قیمت مرغ، فقط مختص مرغ‌های منجمد تنظیم بازاری بوده که توسط شرکت پشتیبانی امور دام در میادین توزیع می‌شود و ارتباطی با مرغ گرم ندارد.
وی افزود: قیمت مرغ گرم برای مصرف‌کنندگان همچنان کیلویی ۳۱ هزار تومان است که البته هنوز به صورت رسمی اعلام نشده و احتمالا تا پایان سال هم این قیمت باقی می‌ماند.
***
توافق وزارت راه و صمت برای پیش‌خرید مصالح
وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به توافق وزارتخانه‌های راه‌وشهرسازی و صمت برای پیش‌خرید مصالح ساختمانی، گفت: با اجرای نهضت ملی مسکن، کشور را تبدیل به کارگاه ساختمان خواهیم کرد و از این طریق صنایع مختلف فعال و اشتغال در کشور ایجاد می‌شود.

Page Generated in 0/0040 sec