printlogo


کد خبر: 239959تاریخ: 1400/8/16 00:00
اخبار

قدردانی از خانواده شهید لندی در جشن حافظ
جشن حافظ در بیست‌‌و‌یکمین دوره خود از خانواده نوجوان شهید علی لندی قدردانی می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، شهید علی لندی، نوجوان ۱۵ ساله اهل شهرستان ایذه، شامگاه ۱۸ شهریور امسال، پس از وقوع آتش‌سوزی در منزل همسایه، برای نجات یک زن و مادر سالخورده‌اش، دل به آتش زد و پس از نجات جان ۲ نفر، خود، طعمه حریق شد. علی لندی با بیش از ۹۰ درصد سوختگی، در یکی از بیمارستان‌های اصفهان، بستری و پس از چند روز، جان خود را از دست داد. بیست‌ویکمین دوره جشن حافظ روز ۲۹ آبان برگزار خواهد شد. 
***
سیامک صفری نخستین بازیگر «کن - پامنار» شد
«کن - پامنار» به کارگردانی اشکان درویشی و تهیه‌کنندگی شیما جبرائیلی‌پور با نقش‌آفرینی سیامک صفری کلید خورد. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلمبرداری فیلم «کن - پامنار» نخستین اثر سینمایی اشکان درویشی با بازی سیامک صفری آغاز شد. این فیلم که براساس طرحی از اشکان درویشی و با فیلمنامه سیروس همتی ساخته می‌شود، روایتی است از زندگی کودکان کار در محله‌های فقیرنشین مناطق پایین شهر تهران و حمایت از دختران مظلوم افغانستان. فریبا کوثری به عنوان مشاور پروژه، این فیلم را همراهی می‌کند. قرار است درآمد حاصل از بلیت‌فروشی «کن – پامنار» از طریق موسسه خیریه فرشته‌های بهشتی که در تولید این فیلم نیز همکاری می‌کند، در اختیار نیازمندان قرار گیرد. 
***
موسیقی متن فیلم «پوست» به آهنگسازی بامداد افشار منتشر شد
موسیقی متن فیلم «پوست» برنده‌ سیمرغ بلورین بهترین موسیقی از سی‌ و هشتمین جشنواره‌ فیلم فجر، همزمان با اکران این فیلم منتشر شد.  به گزارش «وطن امروز»، آلبوم موسیقی «پوست» بزودی پس از دریافت مجوزهای لازم توسط نشر موسیقی «نواک» در سایت‌های داخلی نیز منتشر خواهد شد. ‏موسیقی ‎فیلم «پوست» تجربه‌ای‌ حاصل از تلفیق افسانه‌های ایرانی با موسیقی شمنی و موسیقی ترکمن و ساز و آواز عاشیق ولی عبدی است. بامداد افشار به گفته خودش در تولید این اثر هم از نقاشی‌های محمد سیاه قلم الهام گرفته و هم مشاوره‌ بهمن و بهرام ارک برایش راهگشا بوده است. ‏فیلم «پوست» که این روزها در حال اکران است و مورد توجه مخاطبان سینما هم واقع شده، به کارگردانی بهمن و بهرام ارک در سال ۱۳۹۷ ساخته شد و نخستین بار در سی‌ و هشتمین جشنواره‌ فیلم فجر به نمایش درآمد و نظر بسیاری از مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کرد و در 6 رشته نامزد دریافت 6 سیمرغ بلورین شد. این فیلم در نهایت جایزه‌های بهترین موسیقی و بهترین فیلم هنر و تجربه را از جشنواره‌ سی‌ و هشتم دریافت کرد. 
***
کارگردان «زیرخاکی» سراغ نویسندگی رفت

 

انتشارات کتابستان «وقت بودن» نوشته جلیل سامان، کارگردان سریال «زیر خاکی» را منتشر و روانه بازار نشر کرد. به گزارش «وطن امروز»،‌ رمان «وقت بودن» نوشته جلیل سامان، کارگردان سریال‌های «زیرخاکی»، «پروانه» و «ارمغان تاریکی» توسط انتشارات کتابستان به چاپ ششم رسید. در معرفی این کتاب آمده است: «وقت بودن» داستان دوئل 2 مرد است؛ مردی که با روستای داستان ما و مردمش بیگانه است و مردی که در آن روستا نفس کشیده و بزرگ شده؛ مردی که با لباس قانون پا به روستا می‌گذارد و مردی که بعد از سال‌ها زندان به وطنش بازمی‌گردد تا زندگی جدیدی را شروع کند. «وقت بودن» سراغ یک موضوع خاص و ناآشنا آن هم در دل مردم بلوچ رفته‎ است؛ موضوعی با عنوان «زن‌طلاق». مردم بلوچ مردمانی هستند که از آنها کم گفته‌ایم و کم شنیده‌ایم. «وقت بودن» کتاب مردم بلوچ است؛ بیان نوع زندگی‌شان، مشکلات‌شان و تا حدی رسوم‌شان. انتشارات کتابستان این رمان را در 268صفحه و با قیمت 65 هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

Page Generated in 0/0050 sec