printlogo


کد خبر: 239970تاریخ: 1400/8/16 00:00
منصور رشیدی در گفت‌وگو با «وطن‌امروز»:
به استقلال این فصل خوشبینم

زهره فلاح‌زاده: تیم فوتبال استقلال تهران پس از ۳ برد متوالی، در هفته چهارم لیگ برتر در ثانیه‌های پایانی با دریافت گل از تیم فجر شهید سپاسی شیراز به تساوی تن داد و ۱۰ امتیازی شد اما با توجه با شکست سپاهان در داربی اصفهان، صدرنشین شد. استقلال و فجر در حالی به تساوی ۱-۱ رسیدند که چمن ورزشگاه حافظیه خوب نبود و ۲ تیم نمی‌توانستند روی زمین کار تاکتیکی انجام دهند. «وطن‌امروز» برای بررسی این دیدار با منصور رشیدی، پیشکسوت و مربی اسبق استقلال گفت‌وگو کرده است. 
***
* استقلال در واپسین لحظات برد را با تساوی عوض کرد؛ نظر شما درباره این دیدار چیست؟
بازی زیبایی بود. فکر نمی‌کردم فجر سپاسی با تیم جوانش در این حد هماهنگ باشد و مقابل استقلال ۹۰ دقیقه بجنگد. استقلال نسبت به بازی‌های گذشته بهتر بازی کرد. هم خط دفاع به غیر از ثانیه‌های آخر که گل خوردند و هم خط هافبک خوب عمل کردند. تیم چندین موقعیت گل بویژه در نیمه اول داشت امایک تیم جسور و جنگنده مقابلش ایستاده بود. باید به تیم فجر سپاسی تبریک گفت. این تیم اگر همین بازی‌ای را که مقابل استقلال انجام داد در طول فصل هم انجام دهد، می‌تواند به موفقیت برسد. 
 
* شما خودتان در دوران فوتبال‌تان در پست دروازه‌بان بازی می‌کردید؛ حسینی روی گل فجر مقصر نبود؟
اتفاقا با حسینی در این باره صحبت کردم که گفت یک لحظه پایش لیز خورده و نتوانسته روی توپ عکس‌العمل نشان دهد اما او در بقیه صحنه‌ها عملکرد خوبی داشت. 
 
* وجود ۲ گلر همسطح (حسینی و مظاهری) در یک تیم مشکل‌ساز نیست؟
هر ۲ گلر خوب هستند و استقلال از هر کدام استفاده کند، ضرر نمی‌کند. با حسینی خیلی صحبت کردم که با مظاهری رقابت سالمی داشته باشد تا هم تیم و هم خودش به موفقیت برسند. 
 
* «رودی ژستد» مهاجم جدید استقلال را چطور دیدید؟
اولین بازی‌ای بود که ژستد در ترکیب تیم قرار داشت. هنوز جا نیفتاده است اما یامگا، هافبک خارجی تیم بازیکن خوبی نشان داده و خودش را در موقعیت قرار می‌دهد و تا اینجا هم چند گل به ثمر رسانده است. 
 
* چمن ورزشگاه حافظیه مطلوب نبود؛ این در حالی است که تیم میزبان توانسته مجوز حرفه‌ای را از هم AFC دریافت کند، آن هم در شرایطی که همین هفته پیش بود که تیم‌های استقلال و پرسپولیس ممکن بود بابت کمبود امکانات، مجوز حرفه‌ای دریافت نکنند و از آسیا حذف شوند. 
چمن‌ ورزشگاه‌های ما غیر از چند شهر به همین شکل است. متأسفانه مسؤولان به زمین‌ها نمی‌رسند. چطور در کشورهای عربی با دمای بالا چمنی‌ پرورش می‌دهند که در طول سال آسیب نبیند اما در ایران و حتی در مازندران که بارندگی خوبی داریم، چمن‌ ورزشگاه‌های‌مان در وضعیت بدی قرار دارد؟ باید مسؤولان خرج کنند که این اتفاق هیچ‌وقت نیفتاده است. 
 
* به نظر می‌رسد استقلال پس از رفتن فرشید اسماعیلی، ریگی و... هنور در میانه میدان کمبود بازیکن دارد و جانشین‌ها خوب جواب نداده‌اند. 
بله! سال قبل ریگی بود و گفتیم اگر علی کریمی کنار او بازی می‌کرد، خیلی شرایط بهتر می‌شد و فورواردها خوب تغذیه می‌شدند اما ریگی هم این فصل جدا شد. متأسفانه این مشکل در خط هافبک استقلال وجود دارد و تیم به یک رهبر، توپ پخش‌کن و گل‌ساز نیاز دارد. باشگاه باید به فکر حل این مشکل باشد و بازیکنی در قدوقواره کریمی و ابراهیمی به خدمت بگیرد. 
 
* مجیدی امسال می‌تواند تیمش را قهرمان کند؟
استقلال را روز به روز بهتر می‌بینم. البته تیم جوان شده و نیاز به زمان دارد. اگر تیم با ترکیب درست وارد میدان شود، به نظر من با درایت مجیدی می‌تواند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. 
 
* مدیریت مصطفی آجورلو در استقلال را چطور دیدید؟
درست است که آقای آجورلو یک فرد نظامی است اما او مدیر ورزشی است و سال‌ها در عرصه ورزش فعالیت داشته و سالم کار کرده است. ان‌شاءالله او بتواند باشگاه استقلال را به آنچه شایسته‌اش هست، برساند. آقای آجورلو می‌تواند به این مهم برسد. 
 
* پس شما به استقلال این فصل خوشبین هستید؟
بله! خوشبین هستم اما تیم برای بهتر شدن نیاز به زمان دارد.

Page Generated in 0/0055 sec