printlogo


کد خبر: 239974تاریخ: 1400/8/16 00:00
اخبار

اعلام اسامی تیم‌ ملی فوتبال برای بازی با لبنان و سوریه
مهدی طارمی دعوت نشد!
کادر فنی تیم‌ ملی فوتبال ایران اسامی بازیکنان دعوت شده برای برگزاری ۲ دیدار مرحله مقدماتی جام‌جهانی برابر لبنان و سوریه را اعلام کرد که دعوت نکردن مهدی طارمی بزرگ‌ترین اتفاق در این فهرست است. تیم ملی فوتبال ایران در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر روز ۲۰ آبان در بیروت به مصاف تیم ‌ملی لبنان خواهد رفت و روز ۲۵ آبان نیز در اردن به مصاف تیم‌ ملی سوریه می‌رود. بر این اساس از سوی دراگان اسکوچیچ اسامی بازیکنان دعوت شده برای برگزاری این ۲ دیدار اعلام شد که نام مهدی طارمی در این فهرست دیده نمی‌شود. علیرضا بیرانوند، امیرعابدزاده، پیام نیازمند، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، سیدمجید حسینی، سیاوش یزدانی، میلاد محمدی، امید نورافکن، صادق محرمی، صالح حردانی، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، وحید امیری، میلاد سرلک‌، سامان قدوس، سروش رفیعی، یاسین سلمانی، علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، مهدی قائدی، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد، کاوه رضایی و الهیار صیادمنش بازیکنان دعوت شده به تیم ملی هستند.
***
اینچه درگاهی عضو شورای جهانی ژیمناستیک شد
رئیس فدراسیون ژیمناستیک ایران به عضویت شورای جهانی این رشته در آمد. هشتادو‌سومین کنگره فدراسیون جهانی ژیمناستیک روزهای ۱۴ تا ۱۶ آبان به میزبانی شهر آنتالیای ترکیه برگزار شد که طی آن واتانابه با کسب ۸۱ رأی بار دیگر رئیس فدراسیون بین‌المللی ژیمناستیک شد. علی هیتمی از قطر نایب‌رئیس اول، نیلی کیم به عنوان نایب‌رئیس دوم و بانوان و سوات سلن از ترکیه به عنوان نایب‌رئیس سوم انتخاب شدند. همچنین زهرا اینچه درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک ایران که فدراسیون تحت مدیریتش با حاشیه‌های زیادی در داخل کشور مواجه شده است به عضویت شورای جهانی ژیمناستیک در آمد. 
***
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در بیمارستان بستری شد
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن برای انجام عمل جراحی در بیمارستان بستری شد. با اعلام باشگاه ذوب‌آهن اصفهان مهدی تارتار، سرمربی تیم فوتبال این باشگاه که دچار پارگی دیسک کمر شده است، برای جراحی «بسته» در بیمارستانی در تهران بستری شد. این در حالی است که تارتار با همین شرایط در کنار زمین برای هدایت تیم ذوب‌آهن مقابل سپاهان حضور داشت و موفق شد در داربی اصفهان با یک گل به پیروزی برسد. تیم ذوب‌آهن روز جمعه ۲۱ آبان‌ماه در ورزشگاه شهر قدس به مصاف پیکان تهران می‌رود. 
***
غیبت کاپیتان و مهاجم تیم‌ ملی فوتبال لبنان برابر ایران
اسامی بازیکنان تیم‌ ملی فوتبال لبنان برای بازی با ایران و امارات در شرایطی اعلام شد که چند بازیکن لبنان به اردوی این تیم دعوت نشده‌اند. تیم ملی فوتبال لبنان در ادامه مسابقات انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ روزهای ۲۰ و ۲۵ آبان به ترتیب میزبان ایران و امارات است. این بازی‌ها در ورزشگاه صیدای لبنان و بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود. ایوان هاسک سرمربی لبنان اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی این تیم را به شرح زیر اعلام کرد: مصطفی مطر، علی ضاهر، علی السبع، قاسم الزین، عباس عاصی، جوان اومری، روبیر ملکی، حسین زین، محمد زین‌العابدین طحان، حسن شعیتو (شبریکو)، حسین الدر، ولید شور، جورج ملکی، نادر مطر، ربیع عطایا، محمد حیدر، حسن سعد (سونی)، محمد علی الدهینی، محمد قدوح، هلال الحلوه، باسل جرادی، عمر شعبان (بوغیل) و هادی غندور. این در حالی است که حسن معتوق، کاپیتان تیم‌ ملی لبنان که چندی پیش دچار آسیب‌دیدگی شد، به این اردو نرسیده است. همچنین فضل عنتر، مهاجم تیم ‌ملی لبنان به دلیل برنامه‌های فنی سرمربی لبنان برای این 2 مسابقه فراخوانده نشده است. علاوه بر این، ماهر صبرا و نور منصور ۲ مدافع تیم ‌ملی لبنان هم که 4 بازی قبل این تیم را به دلیل مصدومیت از دست داده بودند، با وجود پشت سر گذاشتن آسیب‌دیدگی، به اردوی لبنان دعوت نشدند. رسانه‌های لبنان خبر دادند علت این موضوع عدم آمادگی کامل این ۲ مدافع است. 
***
واکنش سازمان لیگ به ادعای کاپیتان استقلال
بازیکن 10 میلیاردی باید مالیات بدهد
سازمان لیگ به اظهارات کاپیتان تیم فوتبال استقلال بعد از دیدار جمعه شب مقابل فجر شهید سپاسی واکنش نشان داد. به گزارش فارس، وریا غفوری بعد از دیدار فجر سپاسی و استقلال با گلایه از سازمان لیگ گفت: این سازمان هر سال چند درصد از قرارداد بازیکنان را کسر می‌کند بدون اینکه بازیکنان راضی باشند. در لیگ‌های یک و ۲ هم این اتفاق می‌افتد، پول بزرگی که جمع می‌شود و هیچکس نمی‌داند کجا خرج می‌شود. هم از مربیان و هم از بازیکنان پول می‌گیرند، به نظر من باید به این موضوع رسیدگی شود و تجدید نظر صورت بگیرد. در هیچ جای دنیا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. خبرگزاری فارس در این باره با حجت‌الله بهمنی، مدیر روابط عمومی سازمان لیگ تماس گرفت که وی درباره ادعای کاپیتان استقلال گفت: این مورد تنها برای غفوری نیست، برای همه بازیکنان است. این یک قانون داخلی برای تمام بازیکنان شاغل در فوتبال ایران است. ضمن آنکه در همه جای دنیا برای خودشان قوانین داخلی دارند که اجرا می‌شود. وی افزود: حق عضویت برای همه بازیکنان 2 درصد است، درست مثل مالیاتی که بازیکنان پرداخت می‌کنند. این بازیکنان در لیگ فوتبال ایران فعالیت می‌کنند و باید قوانین را رعایت کنند. سازمان لیگ به هیچ عنوان خارج از قوانین عمل نکرده و نمی‌کند. مدیر روابط عمومی سازمان لیگ تاکید کرد: بازیکنی که مثلا 10 میلیارد قرارداد امضا می‌کند چطور راضی نیست 2 درصد برای حق عضویت پرداخت کند؟ ‌آیا همین بازیکن مالیات نمی‌دهد؟ سازمان لیگ برای اجرای برنامه‌های خود در طول مسابقات اعم از برنامه‌های فرهنگی، اجرای مسابقات و... باید هزینه‌های خود را تامین کند که یکی از آنها حق عضویت بازیکنان و مربیان است.  

Page Generated in 0/0057 sec