printlogo


کد خبر: 239997تاریخ: 1400/8/16 00:00
رئیس قوه ‌قضائیه در بازدید ۴ ساعته و از پیش اعلام نشده از دادگستری شهر‌ری تأکید کرد
لزوم کاهش اطاله دادرسی

گروه سیاسی: در ادامه بازدید‌های میدانی رئیس دستگاه قضا از مجتمع‌های قضایی به منظور ارزیابی عملکرد و گفت‌وگوی چهره ‌به‌ چهره با قضات، کارکنان و مراجعه‌کنندگان واحد‌های قضایی، صبح روز گذشته حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای به مدت ۴ ساعت از دادسرا و دادگستری شهر‌ری به صورت سرزده بازدید کرد. 
رئیس قوه ‌قضائیه در جریان این بازدید، علاوه بر گفت‌وگو با ۴۶ نفر از مراجعه‌کنندگان و بررسی مشکلات آنها، برخی پرونده‌های قضایی را به صورت موردی مطالعه و درباره آنها نکاتی را به بازپرس‌ها و قضات گوشزد کرد. محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه طولانی شدن فرآیند رسیدگی به برخی پرونده‌ها، صدور رای برای آنها را دشوار می‌کند، خواستار تلاش حداکثری قضات برای کاهش اطاله دادرسی در اینگونه پرونده‌ها شد. وی با اشاره به آسیب‌ها و چالش‌هایی که در فرآیند‌های کارشناسی برای پرونده‌های قضایی وجود دارد، بر ضرورت تعیین یک زمان محدود برای اعلام نظر کارشناسان تاکید کرد و خواستار صدور اخطار و برخورد با آن دسته از کارشناسانی شد که نظر خود را در موعد مقرر صادر نمی‌کنند. 
محسنی‌اژه‌ای در بخش دیگری از این بازدید با اشاره به گرفتاری‌ها، سختی‌ها و مصائب مراجعه‌کنندگان به عدلیه، خطاب به کارکنان قضایی و اداری دادسرا و دادگستری شهر ری گفت: گاهی اوقات، اثر تکریم ارباب رجوع و برخورد دلسوزانه با مراجعه‌کنندگان، ده‌ها برابر بیشتر از یک سخنرانی و موعظه است؛ برخورد خوب قضات و کارکنان قضایی با مراجعه‌کنندگان، گاهی از اصل حکم صادره هم مهم‌تر است. رئیس قوه ‌قضائیه با بیان اینکه کسی که برای تظلم‌خواهی به دادسرا آمده، باید هنگام خروج از عدلیه احساس تسکین و آرامش کند، خطاب به کارکنان دادسرا و دادگستری شهر ری گفت: «صبر» و «حوصله» شما در برابر مراجعه‌کنندگان که همه آنها گرفتاری‌های خاصی دارند، هم اجر و پاداش‌تان را زیاد می‌کند و هم باب رحمت خداوند را به روی‌تان می‌گشاید. محسنی‌اژه‌ای همچنین با حضور در اتاق داوری و میانجیگری دادسرای شهر ری، کار این بخش را سخت اما بسیار ارزشمند و ماندگار توصیف کرد. 
وی که حین گفت‌وگو با تعدادی از کارکنان اداری و قضایی دادسرا و دادگستری شهر ری، میزان حقوق آنها را نیز جویا می‌شد، عنوان کرد: به اینجا آمده‌ایم که از نزدیک مسائل، مشکلات و دغدغه‌های کارکنان دستگاه قضا و همین‌طور مراجعه‌کنندگان را ببینیم و برای آن چاره‌جویی کنیم. «همسان‌سازی حقوق کارکنان دستگاه قضایی با دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها» از جمله درخواست‌های پرتعداد کارکنان قضایی و اداری دادسرا و دادگستری شهرری از رئیس قوه ‌قضائیه بود؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای نیز در پاسخ به این درخواست‌ها ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر با کمک دولت و مجلس طرح همسان‌سازی حقوق کارکنان دستگاه قضا با سایر سازمان‌های کشوری به نتیجه برسد.

Page Generated in 0/0053 sec