printlogo


کد خبر: 239998تاریخ: 1400/8/16 00:00
دریادار سیاری خبر داد
آغاز مرحله اصلی رزمایش مشتر ذوالفقار ۱۴۰۰

گروه سیاسی: معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: مراحل اصلی و فاز عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران با شرکت نیروهای چهارگانه از امروز آغاز می‌شود. 
 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با اعلام خبر فوق گفت: مرحله اصلی و فاز عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران، با مشارکت بخشی از یگان‌های نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای به وسعت بیش از یک میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند (تا مدار ۱۰ درجه) برگزار خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: یگان‌های پیاده، زرهی و مکانیزه نیروی زمینی ارتش، سامانه‌های پدافندی نیروی پدافند هوایی، شناورهای سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی ارتش، جنگنده‌ها و پهپادهای نیروی هوایی ارتش از روزهای قبل در منطقه عمومی رزمایش گسترش یافته و تمرینات مختلفی را انجام داده‌اند و یگان‌ها از امروز مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش را اجرا خواهند کرد. 
فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش با اشاره به اینکه در این رزمایش انواع عملیات‌های ترکیبی توسط یگان‌های شرکت‌کننده به اجرا گذاشته خواهد شد، اظهار داشت: یگان‌های شناور سطحی، زیرسطحی، تکاوران دریایی و عملیات ویژه، پروازی‌، پیاده، مکانیزه و سایر تجهیزات و تسلیحات برای کسب آمادگی‌های رزمی لازم در این رزمایش حضور دارند. وی با بیان اینکه رزمایش‌های ارتش به صورت از پیش برنامه‌ریزی شده به منظور ارتقای آمادگی‌های رزمی برای مواجهه با هر گونه تهدیدی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره تقویت توانمندی‌های دفاعی و ارتقای سطح آموزش‌ها در نیروهای چهارگانه زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی را دنبال می‌کند و در این رزمایش نیز با واگذاری مسؤولیت‌های اجرایی به جوانان به دنبال گسترش حضور نیروهای جوان در عرصه‌های عملیاتی است. 
امیر دریادار سیاری ادامه داد: اقتدار نظام اسلامی در عرصه‌های بین‌الملل به واسطه پشتوانه دفاعی نیروهای مسلح و مقتدر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و ارتش در این راستا همواره در پی افزایش توانایی‌های دفاعی خود بوده و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطرنشان کرد: رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ که مطابق با واقعیت‌های میدان رزم طرح‌ریزی شده است، آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران را برای رویارویی در عرصه‌های واقعی ارتقا می‌بخشد. در این رزمایش همچنین میزان آمادگی نیروهای چهارگانه ارتش در پشتیبانی و همپوشانی از ماموریت‌های یکدیگر ارائه خواهد شد. امیر دریادار سیاری افزود: در این رزمایش پهپادهای ارتش جمهوری اسلامی ایران با قابلیت حمل انواع محموله‌های رزمی، اپتیکی و با قابلیت جنگ الکترونیک به صورت همزمان تمرینات مختلف و مشترک از پیش طراحی شده را اجرا می‌کنند. 

Page Generated in 0/0053 sec