printlogo


کد خبر: 240006تاریخ: 1400/8/17 00:00
اخبار

فیلم تلویزیونی «راحیل» آماده پخش شد
فیلم تلویزیونی «راحیل» به تهیه‌کنندگی امیرعباس مجذوبی و سفارش سازمان صداوسیما بزودی روانه آنتن شبکه ۵ تلویزیون خواهد شد. به گزارش مهر، تصویربرداری فیلم تلویزیونی «راحیل» به کارگردانی محمد علیزاده و نویسندگی محسن پاکدامن بتازگی به پایان رسیده و قرار است از شبکه ۵ سیما روی آنتن برود. این فیلم تلویزیونی داستان دختر جوانی به نام «راحیل» را روایت می‌کند که با پیدا شدن مدارکی قدیمی، متوجه حقایقی در زندگی گذشته‌اش می‌شود که به یک سکوت ۲۵ ساله منتهی شده است. این حقایق تلخ، زندگی راحیل را تغییر داده و او را با چالشی بزرگ مواجه می‌کند. رحیم نوروزی، خسرو شهراز و شیوا خسرومهر از جمله بازیگران این فیلم هستند. همچنین بابک نوری، علی آهنج و آوا اصیلیان در نقش راحیل در این فیلم تلویزیونی ایفای نقش می‌کنند. فیلم تلویزیونی «راحیل» بر پایه داستانی ساخته شده که می‌توان درونمایه آن را در شخصیت‌ها و عواقب تصمیمات این شخصیت‌ها جست‌وجو کرد. فیلمبرداری این فیلم تلویزیونی به تهیه‌کنندگی امیرعباس مجذوبی و سفارش سازمان صداوسیما به پایان رسیده و مراحل نهایی آماده‌سازی خود را جهت پخش از شبکه ۵ سیما طی کرده است. 
***
ساخت سریال «محرمانه» با موضوع کرونا
سریال «محرمانه» در فضای داستانی علمی، امنیتی و جاسوسی توسط «موسسه‌ فرهنگی- هنری اندیشه‌ شهید آوینی» تولید می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، سریال «محرمانه» در فضای داستانی علمی، امنیتی و جاسوسی در ۳۰ قسمت توسط موسسه‌ فرهنگی- هنری اندیشه‌ شهید آوینی تولید می‌شود و اکنون در آخرین مرحله‌ بازنویسی قرار دارد. این سریال که همزمان پیش‌تولید آن در جریان است، داستانی است از پیشرفت‌های علمی دانشمندان کشور در حوزه‌ پزشکی که موانعی همچون اهداف مخرب سرویس‌های جاسوسی غرب را در مسیر دستیابی کشور به ساخت واکسن تولید داخلی در خود دارد. این سریال بعد از تکمیل مراحل نگارش فیلمنامه و با توجه به حساسیت موضوع سریال، به دقت مورد بازبینی کارشناسانه قرار می‌گیرد. سریال «محرمانه» به نویسندگی مهدی حمزه و تهیه‌کنندگی سیدرامین‌ موسوی بزودی با انتخاب کارگردان و تکمیل بازیگران، به مرحله تولید خواهد رسید. در خلاصه‌ داستان «محرمانه» آمده است: «شیوع بیماری‌های ویروسی باعث می‌شود که پزشکان ایرانی درصدد ساخت واکسن داخلی باشند. این خبر به گوش سرویس‌های جاسوسی دشمن می‌رسد و...».
***
اعضای شورای پروانه ساخت آثار سینمایی منصوب شدند
رئیس سازمان سینمایی در احکامی اعضای جدید شورای پروانه ساخت آثار سینمایی را منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی طی احکام جداگانه‌ای ۷ عضو شورای پروانه ساخت آثار سینمایی را منصوب کرد. بنا به حکم معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی، سیدضیاء هاشمی، علیرضا معاف، پرویز شیخ‌طادی، سعید مستغاثی، محمدرضا هنرمند، پژمان لشگری‌پور و سیدمحمد حسینی به عنوان اعضای جدید شورای پروانه ساخت آثار سینمایی منصوب شدند. محمد خزاعی همچنین از تلاش‌ها و زحمات اعضای قبلی شورای پروانه ساخت تقدیر و تشکر کرد. نخستین جلسه شورای پروانه ساخت آثار سینمایی طی هفته جاری برگزار خواهد شد. 
***
برگزاری داوری سوگواره عاشورایی عکس هیأت
جلسه داوری دهمین سوگواره عاشورایی عکس هیأت با حضور سیدعباس میرهاشمی، فرهاد سلیمانی و مهدی طاهری در مجموعه یادمان شهدای انقلاب (سرچشمه) تهران برگزار شد. به گزارش «وطن ‌امروز»، جلسه داوری دهمین سوگواره عاشورایی عکس هیأت با حضور سیدعباس میرهاشمی، فرهاد سلیمانی و مهدی طاهری در مجموعه یادمان شهدای انقلاب (سرچشمه) تهران برگزار شد. بیش از ۴۳۰۰ اثر به دهمین سوگواره عاشورایی عکس هیأت رسیده است که از این آثار ۲۲۱ اثر به کتاب دهمین سوگواره عاشورایی عکس هیأت راه پیدا کرده است. هیأت داوران پس از بررسی آثار ۱۱ مجموعه عکس را در بخش مجموعه عکس دوربین دیجیتال از ۹ هنرمند، ۸۲ اثر را در بخش تک عکس دوربین دیجیتال از ۳۵ هنرمند، ۲۱ اثر را در بخش تک عکس تلفن همراه از ۱۱ هنرمند و ۱۳ اثر را در بخش جمع‌آوری عکس‌های قدیمی و کهن از ۴ نفر، برای چاپ در کتاب دهمین سوگواره عاشورایی عکس هیأت انتخاب کردند. 
***
سازهای ارکستر بادی تهران بار دیگر کوک می‌شود
ارکستر بادی تهران به رهبری سینا ذکایی نوزدهم و بیستم آبان تازه‌ترین کنسرت خود را برگزار می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، ارکستر بادی تهران پس از اجرای برنامه با عالیم قاسم‌اف و کنسرت بزرگ «۱۰ سالگی ارکستر بادی تهران» در جدیدترین اجرای خود در گرامیداشت روز کیش، ۱۹ و ۲۰ آبان روی صحنه خواهد رفت. رهبری ارکستر در این اجرا را سینا ذکایی بر عهده دارد و قرار است در این کنسرت گزیده‌ای از آثار پرطرفدار موسیقی روز جهان روی صحنه اجرا شود. کنسرت بی‌کلام ارکستر بادی تهران در گرامیداشت روز کیش، ۱۹ آبان (ساعت ۲۰ الی ۲۱) و ۲۰ آبان (ساعت ۱۸ الی ۱۹) برگزار خواهد شد. 

Page Generated in 0/0147 sec