printlogo


کد خبر: 240013تاریخ: 1400/8/17 00:00
اعتراف فرمانده نیروهای جبهه داخلی ارتش صهیونیستی به عجز در مقابل شلیک روزانه 2500 موشک مقاومت
فرمانده صهیونیست: اسرائیل در مسیر نابودی است!

یکی از فرماندهان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی برای سومین بار طی ۶ ماه، دست به افشاگری درباره ساختار ضعیف این رژیم و دستگاه نظامی‌اش زد. 
«اسحاق بریک» فرمانده ارشد نیروهای ذخیره ارتش عبری، این بار صریحا پیش‌بینی کرد در جنگ آینده علیه رژیم صهیونیستی فاجعه رخ دهد و زیرساخت‌های این رژیم نابود شود. ژنرال بریک که نخستین‌بار نامش پس از شکست اسرائیلی‌ها در جنگ 12 روزه بهار گذشته با مقاومت فلسطین به خاطر انتقادها و فاش‌گویی‌های صریح از توان دفاعی ضعیف صهیونیست‌ها بر سر زبان‌ها افتاد، اخیرا گفته است: «ارتش اسرائیل آماده جنگ در چند جبهه نیست و این جنگ احتمالی، اسرائیل را به ده‌ها سال قبل باز می‌گرداند».
بریک گفته است پیش‌بینی‌‌اش در این باره که رژیم صهیونیستی در مسیر نابودی قرار دارد، از روی خشم نیست، بلکه حقیقتی انکارناپذیر است. او تصریح کرد: «جنگ آینده، جنگ جبهه داخلی است. این موضوعی است که قبلا از نظر حجم خسارت، آن را تجربه نکرده‌ایم. این جنگ ما را به ده‌ها سال قبل بازمی‌گرداند. وضعیت سختی که در جنگ‌های سابق پشت سر گذاشته‌ایم، در مقابل جنگ در چند جبهه هیچ است؛ جنگی که در آن روزانه هزاران موشک، راکت و پهپاد به سمت جبهه داخلی اسرائیل فرستاده خواهد شد. ساختن یک ارتش پیروز بر روی عناصر از هم پاشیده ارتش [اسرائیل] ممکن نیست و حل این موضوع نیاز به درک و فهم سطوح امنیتی و سیاسی دارد».
علاوه بر او، فرمانده نیروهای جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی نیز دست به افشاگری مهمی ‌زده است. «اوری گوردین» در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد در صورت درگیری با حزب‌الله لبنان، این رژیم با مشکل بزرگ شلیک ۲۵۰۰ موشک به سوی عمق فلسطین اشغالی مواجه خواهد بود و به همین دلیل آمادگی کافی برای جنگ در جبهه شمالی را ندارد. این نخستین اظهارنظر صریح یک فرمانده ارشد اسرائیلی درباره جبهه شمالی فلسطین اشغالی پس از اقدام تل‌آویو برای ایجاد یک یگان نظامی محلی مختص مواجهه با حملات احتمالی مقاومت لبنان است. گفته‌های گوردین در حقیقت کارایی چنین یگانی را زیر سوال می‌برد. او در مصاحبه تلویزیونی شنبه گذشته خود گفت: «من معتقدم دبیرکل حزب‌الله لبنان بخوبی از توانایی‌های ما آگاه است و شکی نیست که دشمنان ما توانایی‌هایی دارند که متوجه نقاط ضعف ما نیز می‌شود». ژنرال صهیونیست اظهارات خود را درباره توانایی موشکی حزب‌الله بعد از پایان سومین مرحله از رزمایش گسترده اسرائیلی‌ها -که به‌ منظور شبیه‌سازی یک جنگ همه‌جانبه از یکشنبه هفته قبل آغاز شد و تا روز جمعه ادامه داشت- مطرح کرد و ادامه داد: «اگر نگوییم ایران یک تهدید استراتژیک برای اسرائیل است، باید بگوییم این کشور یکی از تهدیدهای پیش ‌روی اسرائیل است و آرام نمی‌گیرد. ما همواره در همه زمینه‌ها برای بهبود اوضاع دفاعی و همچنین جلوگیری از توانمندی‌های دشمن کار می‌کنیم».
او در ادامه با اعتراف به اینکه اسرائیلی‌ها آمادگی کافی برای رویارویی با سناریوی جنگ در جبهه شمالی را ندارند، گفت: «من مطمئن نیستم در صورت آغاز جنگ در جبهه شمالی، افکار عمومی اسرائیل متوجه شود که چه اتفاقی می‌افتد یا چه اتفاقی خواهد افتاد. واقعیت این است که در این صورت روزانه 2500 موشک به‌ سمت اسرائیل شلیک می‌شود که برخی از آنها دقیقا به هدف اصابت خواهند کرد و برخی در مناطق مسکونی در جبهه داخلی اسرائیل فرود می‌آیند و این یک حمله بسیار گسترده خواهد بود».
فرمانده جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی ادامه داد: «در زمان حاضر شکاف‌هایی در سطح ایمن‌سازی جبهه داخلی وجود دارد که موجب ایجاد نگرانی برای مؤسسه امنیتی اسرائیل و شاخه‌های وابسته به آن شده است و در سال‌های طولانی آینده نیز شاهد خلأهای بیشتری در سطح استحکام‌سازی خواهیم بود و نقش ما کمک به اسرائیلی‌ها در برابر این شکاف‌هاست. بزرگ‌ترین دردسر ما اکنون حزب‌الله است و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد». سخنان گوردین یک روز پس از گزارش روزنامه «اسرائیل هیوم» عنوان شد که در آن آمده بود: «امروز اسرائیل توسط بیش از 100 هزار موشک و راکت از جانب لبنان و ده‌ها هزار موشک و راکت از جانب غزه و شمار زیادی موشک در انواع مختلف از طرف کشورهای دیگر (ایران و عراق و یمن) تهدید می‌شود. حقیقت این است که سامانه‌های دفاعی اکنون قادر به محافظت از اسرائیلی‌ها نیستند و در جنگ بزرگ آینده اسرائیلی‌ها باید نظم و انضباط بالاتری نسبت به جنگ قبلی داشته باشند، آب و غذا را طبق برنامه منظم تهیه کنند و برای مدت طولانی بتوانند در پناهگاه‌ها بمانند. هر کس این کار را انجام ندهد، جان خود را به خطر می‌اندازد».

Page Generated in 0/0154 sec