printlogo


کد خبر: 240030تاریخ: 1400/8/17 00:00
ممنوعیت تردد شبانه؛ آری یا خیر؟

چندی پیش یکی از نمایندگان شورای شهر تهران در توئیتی اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه را در راستای درآمدزایی برشمرده بود. جعفر شربیانی نوشت: «برخی کارشناسان خروجی عملی طرح ترافیک را درآمدزایی می‌دانند تا کمک به کاهش آلودگی هوا. همه متخصصان هم بر این باور هستند که طرح محدودیت تردد شبانه نقشی در کاهش کرونا نداشته و آن هم درآمدزا شده است». 
در همین راستا اظهارنظرهای مختلفی در زمینه اجرای طرح تردد شبانه شد به نحوی که رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز اعلام کرد طرح منع تردد شبانه در ساعات تعیین‌شده موفق نبوده و پلیس راهور چندین بار نظر خود را رسما به ستاد ملی کرونا اعلام کرده است، چرا که با وجود ایجاد محدودیت در ترددهای شبانه شاهد آن بودیم که مردم در همین ساعات یعنی سر شب تقریبا تردد می‌کردند. 
در ادامه این اظهارنظرها، رئیس مجلس شورای اسلامی بر این نکته تاکید دارد که ممنوعیت تردد شبانه تصمیمی است که برای حفظ سلامت مردم گرفته شده است. 
محمدباقر قالیباف در جلسه علنی صبح روز گذشته مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جریان بررسی کلیات لایحه اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی آقای نوروزی، نماینده رباط‌کریم موضوعی را بیان کرد مبنی بر اینکه چرا مردم باید به خاطر تردد از ساعت ۱۰شب تا ۳ صبح جریمه شوند و این کار جیب مردم را خالی می‌کند. 
وی ادامه داد: در توضیح این موضوع باید گفت در زمان اوج شیوع ویروس کرونا، کادر درمان به این نتیجه رسیدند که بیشترین منشأ شیوع ویروس از شب‌نشینی‌های مردم است، لذا تصمیم بر ممنوعیت تردد شبانه گرفته شد تا شب‌نشینی‌ها به حداقل برسد که ممنوعیت هم از ۱۰ شب تا ۳ صبح در نظر گرفته شد. 
رئیس مجلس خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه شود تا مردم خدایی نکرده فکر نکنند دولت برای تامین کسری بودجه یا نیروی انتظامی برای کسب درآمد این کار را انجام می‌دهند، این اقدام تنها برای حفظ جان مردم است. 
گفتنی است در همین زمینه چندی پیش احمد وحیدی، وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: «منع تردد شبانه مصوبه ستاد است و باید در ستاد ملی کرونا بررسی شود». به گفته وزیر کشور، محدودیت‌ها تاکنون تغییری نکرده مگر اینکه پیشنهادهای جدیدی به ستاد ملی کرونا ارائه و در ستاد بررسی شود؛ محدودیت‌ها تا رفع نگرانی‌ها ادامه دارد. بر همین اساس قرار است قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در وزارت کشور بزودی پس از بررسی اثربخشی یا بی‌اثر بودن طرح منع تردد شبانه در کنترل کرونا و کاهش تجمعات خانوادگی، پیشنهاد ادامه یا حذف این طرح را به ستاد ملی کرونا ارائه دهد. 

Page Generated in 0/0122 sec