printlogo


کد خبر: 240062تاریخ: 1400/8/18 00:00
در جدیدترین حمله سایبری به رژیم صهیونیستی اطلاعات محرمانه و شخصی مقامات ارشد اطلاعاتی و نظامی این رژیم منتشر شد
همه سوراخ‌های دیوار موساد

موساد با دریافت ضربات پیاپی طی 6 ماه گذشته در حال تبدیل شدن به یک دستگاه امنیتی ورشکسته است. درست پس از آنکه یک گروه ناشناس به نام «الحریه» ۲ تن از افسران اطلاعاتی برون‌مرزی اسرائیلی به نام «دیوید بری» و «دیوید بن‌ روزی» را ربود، سریال هک شدن زیرساخت‌ها و پایگاه‌های داده‌های حساس و محرمانه رژیم صهیونیستی به وحشتناک‌ترین قسمت خود رسید. سرعت وارد آمدن ضربات متوالی به موساد چنان است که مقامات امنیتی صهیونیست حتی فرصت واکنش نشان دادن به این ضربات را نیافته‌اند. آخرین ضربه را گروهی با نام «عدالت برای فلسطین» وارد کرد که اطلاعات محرمانه تازه‌ای از مقامات بلندپایه اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی را در فضای مجازی منتشر کرد. 
این گروه خود را حامی فلسطینیان مظلوم معرفی کرده و اطلاعات دست اول از مسائل شخصی و زندگی خصوصی، نشانی، تلفن و سبک زندگی مقامات بلندپایه نظامی و امنیتی این رژیم را در قالب متن، عکس و فیلم در کانالی تلگرامی به نشانی justice_palestine@ به زبان فارسی فاش کرده است. 
این کانال خود را «شبکه مردمی بین‌المللی از آزادگان، جوانمردان، حامیان عدالت، مظلومان و بی‌پناهان جهان» عنوان کرده و یکی از اهداف خود را «شناسایی و افشای هویت عوامل ظلم، قاتلان مردم بی‌گناه و کودک‌کشان غاصب به ‌منظور برخورد سلبی با آنان و افزایش هزینه جنایات آنها علیه بشریت» اعلام کرده است.
 تصاویر و اطلاعات دست اولی از «رونن بار» (رئیس سرویس اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل موسوم به شاباک)، «یوسی کوهن» (رئیس سابق سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل موسوم به موساد)، «آهارون هالیوا» (رئیس سازمان ضداطلاعات ارتش اسرائیل موسوم به آمان) و دیگر مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی و اعضای خانواده آنها توسط این کانال منتشر و تأکید شده است بزودی اطلاعات بیشتری فاش خواهد شد. 
گروه سایبری «عدالت برای فلسطین» همچنین معرفی این عوامل به گروه‌های حامی حقوق بشر در همه دنیا و تلاش برای طرح دعاوی حقوق بشری و محاکمه آنها در دادگاه‌های بین‌المللی به عنوان جنایتکاران جنگی و غاصبان حقوق انسان‌ها را دیگر هدف خود عنوان کرده است. این در حالی است که همزمان حملات کاری و سلسله‌وار یک گروه هکری بین‌المللی بسیار کارکشته به نام «عصای موسی» به زیرساخت‌های سایبری اسرائیلی‌ها ادامه دارد. 
گروه عصای موسی پس از آنکه در موج اول حمله به خانه عنکبوت، فایل‌هایی شامل محرمانه‌تر‌ین اطلاعات صدها نظامی عضو یگان‌های نیروهای ویژه ارتش عبری و تصاویر شخصی از «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم را هک کرد و به انتشار عمومی گذاشت، حالا شرکت‌های امنیتی صهیونیست را هدف قرار داده است. 
در موج جدید حملات عصای موسی که از ابتدای هفته آغاز شد، سرورهای اطلاعاتی شرکت‌های امنیتی اسرائیلی هک شد و اسنادی از جمله شناسنامه، اوراق دفاتر وکلا، چک‌ها و گزارش‌های مالی به سرقت رفت. انتظار می‌رود مانند حملات گذشته این بار نیز این اطلاعات حساس در محیط اینترنت تاریک و شبکه تلگرام منتشر شود. به گزارش تارنمای واللا وابسته به موساد، «مای بروکس - کمبلر» کارشناس سایبری، حملات یک ماه گذشته گروه هکری عصای موسی را همانند گروه هکری با سابقه‌تر «سایه سیاه» (Black Shadow) علیه طرف‌های اسرائیلی موفقیت‌آمیز دانسته است. 
 
* حمله هکرها به پیمانکاران نظامی آمریکا
داده‌های یک شرکت فعال در زمینه تامین امنیت سایبری در آمریکا نشان می‌دهد گروهی از هکرها به سامانه ۹ سازمان در حوزه‌های دفاعی، انرژی، پزشکی، فناوری و آموزش نفوذ کرده‌اند. به گزارش سی‌ان‌ان، اطلاعات شرکت «پالو آلتو نتورکس» نشان می‌دهد دست کم یکی از این سازمان‌ها در ایالات متحده مستقر است. کارشناسان سایبری گمان می‌کنند عاملان این نفوذ، هکرهای خارجی هستند. به گفته آنها این هکرها در تلاشند به داده‌هایی حساس از جمله اطلاعات پیمانکارانی که با آمریکا در حوزه نظامی همکاری می‌کنند دسترسی پیدا کنند. هدف از اعلام علنی نفوذ سایبری اخیر هشدار به دیگر سازمان‌هایی عنوان شده است که هدف بالقوه هکرها محسوب می‌شوند. آژانس امنیت ملی ایالات متحده به همراه اداره امنیت سایبری و اداره امنیت زیرساخت‌های این کشور برای مقابله با این حملات سایبری بسیج شده‌اند. «رایان اولسون» از مسؤولان ارشد شرکت «پالو آلتو نتورکس» می‌گوید هکرها در جریان این حملات با سرقت گذرواژه‌ها قصد داشتند به صورت درازمدت به سامانه این سازمان‌ها دسترسی داشته باشند. به گفته او حمله به ۹ سازمانی که هدف حمله سایبری قرار گرفته‌اند تنها بخشی از یک کارزار جاسوسی است. هر چند هنوز منشأ این حملات سایبری مشخص نشده است اما مقامات شرکت مزبور می‌گویند برخی تحرکات هکرها و ابزار مورد استفاده از سوی آنها مشابه حملاتی است که پیش از این از سوی گروه‌های هکری چین انجام شده بود. شرکت‌هایی که به عنوان پیمانکار با دولت آمریکا در حوزه نظامی همکاری می‌کنند به دلیل دسترسی به اطلاعات مرتبط با امنیت ملی این کشور بارها هدف حمله هکرها قرار گرفته‌اند. این در حالی است که هفته گذشته «مارک مایلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در واکنش به پیشرفت‌های نظامی چین اعترافی کرد که نمایندگان کنگره را به وحشت انداخت. این ژنرال 5 ستاره گفت: «ما شاهد یکی از بزرگ‌ترین انتقال قدرت‌ها در دنیا در حوزه ژئو‌استراتژیک هستیم. آنها (چین) مشخصا در منطقه ما را به چالش کشیده‌اند و هدف آنها به چالش کشیدن آمریکا در عرصه جهانی است».
***
    پاسخ آتشین حماس به فراخوان شیطانی خاخام اسرائیلی     
پس از فراخوان یک خاخام افراطی اسرائیلی برای تخریب مسجد قبه الصخره در قدس شریف، گروه مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هشدار داد در صورت هر گونه تعرض به این مکان مقدس، زمین را زیر پای صهیونیست‌ها به آتش خواهد کشید. به گزارش القدس العربی، کمیته القدس و الاقصی وابسته به جنبش حماس در واکنش به فراخوان شیطانی خاخام «یعقوب هیمن» اعلام کرد یهودیان در این مکان هیچ حق تاریخی، دینی یا فرهنگی ندارند و سازمان ملل و یونسکو بر این امر تأکید کرده‌اند. حرم شریف در قدس از ۳ مسجد تشکیل شده است: مسجد الصخره، مسجد عمر و مسجدالاقصی. «قبه الصخره» کهن‌ترین شاهکار معماری اسلامی و بلندترین بارگاه و بقعه در حرم شریف است که در نهایت کمال باقی مانده است. همچنین مرکز دموکراسی و حقوق بشر «الانسان» که مقر آن در نوار غزه است، اعلام کرد این دعوت خاخام صهیونیست تأکید بر شیوه تحریک‌آمیزی است که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و مقدسات آنها در پیش گرفته است. 

Page Generated in 0/0060 sec