printlogo


کد خبر: 240066تاریخ: 1400/8/18 00:00
اخبار

جریمه خودروهای شیشه دودی با قوت ادامه دارد
رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد برخورد با تخلف شیشه‌های دودی غیرمتعارف با قوت ادامه خواهد داشت. سردار سیدکمال هادیانفر در حاشیه نشست خبری دیروز خود به مصوبه دیوان عدالت اداری درباره جریمه خودروهای شیشه دودی اشاره کرد و گفت: از مصوبه هیات عمومی دیوان نباید سوءبرداشت شود. دیوان تاکید کرده فاصله ۳ متری برای تشخیص درست نیست و عدد ۳ متر باطل شده و جریمه‌ آن به تشخیص افسر است. وی افزود: آنچه دیوان باطل کرده، مربوط به رفع اثر است، یعنی دیگر در همان محل نباید برچسب برداشته شود که ما هم موافق هستیم. البته اگر خودرو به دلیل جریمه بیش از ۳میلیون تومان توقیف شود، باید هنگام ترخیص شیشه را نیز اصلاح کند. رئیس پلیس راهور ناجا کد جریمه مربوط به شیشه دودی را ۲۱۱۴ اعلام کرد و گفت: مبلغ جریمه ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان در کلانشهرها و ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان در دیگر شهرهاست. وی با بیان اینکه افسران در برخورد با شیشه‌های دودی می‌توانند به دفعات جریمه کنند، گفت: یعنی ممکن است یک ‌خودرویی در یک چهارراه جریمه شود و در چهارراهی دیگر نیز اگر مامور پلیس آن را مشاهده کند می‌تواند آن را جریمه کند و محدودیتی در دفعات جریمه وجود ندارد. رئیس پلیس راهور ناجا از وصول ۴۵۰ میلیاردتومانی جرایم کرونایی به حساب دولت خبر داد و گفت: ریالی از جریمه‌ها به پرسنل ناجا تعلق نمی‌گیرد.  
***
ممنوعیت به‌کارگیری نیروی جدید حق‌التدریس آزاد
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش از ممنوعیت به‌کارگیری نیروی جدید در آموزش‌وپرورش به صورت حق‌التدریس آزاد یا عناوین مشابه خبر داد. ناصر سلیمان‌زاده در اطلاعیه‌ای خطاب به مدیران کل آموزش‌و‌پرورش استان‌های سراسر کشور اعلام کرد در راستای اجرای دستور ۲۰ مهر ۱۴۰۰ سرپرست وزارت متبوع، منضم به نامه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، به‌کارگیری افراد جدید به صورت حق‌التدریس آزاد یا عناوین مشابه به هر شکل توسط ادارات کل آموزش‌و‌پرورش استان‌ها ممنوع است. وی اخیرا در تشریح وضعیت سازماندهی نیروی انسانی در سال جدید گفته است: حدود ۵۵ هزار و ۴۹۷ نفر از مشمولان قانون تعیین‌تکلیف بر اساس مجوزهای سازمان اداری و استخدامی تبدیل وضعیت شده‌اند. ۳۳ هزار و ۵۴۸ نفر نیز در قالب مجوزهای سوم و چهارم اجرای قانون تعیین‌تکلیف معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سودآموزی به دانشگاه فرهنگیان رفته‌اند. 
***
پرداخت وام بدون ضامن به زنان سرپرست خانوار
مدیرعامل صندوق امداد ولایت با اشاره به افزایش سرمایه این صندوق به هزار میلیارد تومان افزود: با تدابیر اندیشیده شده، وام بدون ضامن به زنان سرپرست خانوار پرداخت می‌شود. علی عاشوری اظهار کرد: سال گذشته اعلام کردیم شعبه دیجیتال صندوق امداد ولایت را راه‌اندازی خواهیم کرد که خوشبختانه این شعبه اسفند سال قبل راه‌اندازی شد و از ابتدای سال 1400 فعالیت خود را آغاز کرد و بدین ترتیب برخی خدمات صندوق امداد ولایت در بستر شعبه دیجیتال ارائه خواهد شد. وی افزود: بر اساس مصوبه اخذ شده از هیات عمومی کمیته امداد، از بهمن سال گذشته میزان پرداختی وام قرض‌الحسنه از 10 میلیون تومان به 15 میلیون افزایش یافته که مبالغ بیش از 10 میلیون شامل 3 درصد کارمزد خواهند بود. عاشوری با اشاره به اینکه در ۷ ماهه امسال هزار و 322 میلیارد تومان وام در قالب 150 هزار فقره پرداخت شده است، گفت: تلاش خواهیم کرد تا پایان سال به تعهدات خود در حوزه پرداخت وام قرض‌الحسنه عمل کنیم. وی ادامه داد: با تدابیری که اندیشیده شده است در قالب صندوق ضمانت، تسهیلات وام بدون ضامن برای برخی گروه‌ها در نظر گرفته شده است به طوری که زنان سرپرست خانوار بدون معرفی ضامن می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند ضمن اینکه بزودی نیز وام‌های کارگشایی به زنان سرپرست خانوار بدون معرفی ضامن پرداخت می‌شود. 
***
تأمین بیش از ۳۸۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهر تهران با کمک دولت
شهردار تهران گفت: دولت قرار است از ۳۶۰۰ دستگاه اتوبوسی که با تهاتر در حال ورود به کشور است، سهم ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهر تهران را محقق کند. علیرضا زاکانی دیروز در آیین رونمایی از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برای ورود به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی گفت: متاسفانه ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی تهران به واسطه نبود تجهیزات، با فرسودگی روبه‌رو است. بهره‌برداری از این ۱۱۰ دستگاه اتوبوس یک آغاز و اقدام جدی برای تامین نیاز ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی است. وی افزود: تا پایان سال شاهد ورود ۲۷۵ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی خواهیم بود. زاکانی با اعلام خبری گفت: دولت پس از ۱۰ الی ۱۲ سال عدم انجام تعهدات خود نسبت به شهرداری، طی توافق با وزیر کشور برای توسعه ناوگان عمومی، قرار است از ۳۶۰۰ دستگاه اتوبوس که با تهاتر در حال ورود به کشور است سهم ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهر تهران را محقق کند. شهردار تهران ادامه داد: به علاوه دولت سهم اورهال هزار دستگاه اتوبوس شهرداری را به ۲ هزار اورهال افزایش خواهد داد و عملا یک افق برای تامین بیش از ۳۸۰۰ دستگاه اتوبوس خواهیم داشت. وی بیان کرد: این موضوع ما را به موقعیت اوج فعالیت ناوگان اتوبوسرانی بازمی‌گرداند. تلاش ما نیز بازگشت به آن اوج و طی یک مسیر شامل به‌کارگیری اتوبوس‌های برقی و تغییر ریل به سمت برقی شدن است. زاکانی اظهار داشت: به همین منظور نیز برنامه‌ریزی‌هایی برای تامین ۵۰ اتوبوس با همکاری بخش خصوصی انجام شده و با برخی دستگاه‌ها نیز مذاکراتی انجام شده است تا آلاینده‌ها کاهش یابد. 

Page Generated in 0/0056 sec