printlogo


کد خبر: 240085تاریخ: 1400/8/18 00:00
آبادانی نیاز اول شهر

مصطفی خدابخشی: فرصت طلایی 4 ساله شهر تهران در دوره پنجم مدیریت شهری سوخت و این کلانشهر با جمعیتی بالغ بر 9 میلیون و 400 هزار نفر با انباشتی از طرح‌های عمرانی اجرانشده رو‌به‌رو شد. پایتخت در سال‌های 96 تا 1400 با وجود آنکه از مدیریت یکپارچه سیاسی برخوردار بود اما تنها ثمره‌ای که به آن و شهروندانش رسید، ارثیه نامیمون بدهی 55 هزار میلیاردی بود و مدیران شهری نتوانستند با وجود این همگرایی، گرهی از مشکلات شهر بگشایند. حالا بیش از ۳ ماه است مدیریت شهری ششم فرمان امور را در دست گرفته و با شعار ایجاد آبادانی در شهر این توقع را در بین شهروندان تهرانی ایجاد کرده است که در روزها و ماه‌های آینده تحولی جدی در ارائه خدمات به مردم ایجاد خواهد شد. در شرایط موجود به جرات می‌توان گفت تهران تشنه عمران و آبادانی است و ماموریت اصلی مدیریت شهری در ۴ سال پیش رو، پاسخگویی به این مطالبه عمومی است؛ مطالبه‌ای که در سال‌های گذشته به فراموشی سپرده شد و سایه سنگین خواسته‌های حزبی و جناحی بر این موضوع مهم و اساسی، سنگینی کرد. 
با توجه به سابقه جریان حاکم بر شورای ششم شهر تهران و کارنامه ثبت‌شده از آن در دوره‌های دوم، سوم و چهارم مدیریت‌ شهری، می‌توان این پیش‌بینی را داشت که یک بار دیگر خدمات‌رسانی به شهروندان در حکم خون در شریان‌های شهر به جریان افتاده و نسیم خدمت در شهر وزیدن گیرد. 
رسیدن به این نقطه مطلوب تنها با استفاده از ظرفیت مدیران ارشد و مدیران میانی کارآزموده محقق خواهد شد، لذا ضرورت دارد با وجود آنکه مدیران ارشد شهرداری تهران مشخص شده‌اند، سرعت انتصابات در مدیریت میانی شهر افزایش یابد تا از زمان ایجادشده برای سرعت‌بخشی در خدمت به مردم استفاده شود. یقینا فرصت خدمت کوتاه است و به سرعت دوره ۴ ساله مدیریت شهری ششم به پایان خواهد رسید همان‌طور که دوره ۴ ساله مدیران گذشته به اتمام رسید و نتیجه عملکردشان آن شد که هیچ کدام از نمایندگان آن جریان نتوانستند به بهشت راه یابند. مدیران شهری باید به این نکته توجه داشته باشند که در ماه‌های آخر دوران فعالیت خود می‌بایست پاسخگوی افکار عمومی باشند که در فرصت 4 ساله‌ای که مردم به آنان اعطا کردند چه اقداماتی را به انجام رسانده و چه طرح‌هایی را برای مدیران بعد از خود به یادگار گذاشته‌اند. امروز شهر تشنه آبادانی است و مدیران با نیازسنجی در اجرای طرح‌های عمرانی قابل لمس برای مردم که برگرفته از نیازهای واقعی مردم است، می‌توانند پاسخگوی اعتماد آنان در خردادماه گذشته باشند.

Page Generated in 0/0055 sec