printlogo


کد خبر: 240096تاریخ: 1400/8/19 00:00
اخبار

آغاز ثبت‌نام برای اکران «منصور» در شهرهای فاقد سینما
فیلم سینمایی «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی همزمان با اکران در سینماهای سراسر کشور، در شهرهای فاقد سینما از سوی سامانه عماریار اکران خواهد شد. به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از عماریار، فیلم سینمایی «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی و تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی همزمان با اکران در سینماهای سراسر کشور، در شهرهای فاقد سینما از سوی سامانه عماریار اکران خواهد شد. «منصور» سال‌های پایانی جنگ را روایت می‌کند، زمانی که ایران درگیر کمبود تسلیحات نظامی است. سرتیپ ستاری در تلاش برای مجهز کردن این نیرو، روی یک پروژه مهم کار می‌کند اما با تحریم‌ها و کارشکنی‌هایی رو‌‌به‌رو است که باید خود شخصا آنها را حل‌و‌فصل کند. فیلم سینمایی «منصور» در سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین در بخش‌های بهترین کارگردانی و بهترین جلوه‌های ویژه بصری شد. این فیلم از محصولات سازمان هنری- رسانه‌ای «اوج» است و محسن قصابیان، لیندا کیانی، حمیدرضا نعیمی، علیرضا زمانی‌نسب، سیدجواد هاشمی و قاسم زارع بازیگران این فیلم هستند. علاقه‌مندان برای درخواست اکران فیلم منصور در شهرهای فاقد سینما می‌توانند به سامانه عماریار مراجعه کنند. 
***
«بر سر خاک» به نمایش درمی‌آید
مستند «بر سر خاک» به کارگردانی محسن خان‌جهانی از امروز (چهارشنبه ۱۹ آبان) در سامانه «هاشور» و مراکز فرهنگی نمایش داده می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، «بر سر خاک» درباره محیط‌زیست و فرونشست خاک در مناطق مختلف ایران است. «بر سر خاک» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که در قالب طرح «اکران حقیقت» در سامانه هاشور و مراکز فرهنگی- هنری نمایش داده خواهد شد. تصویربرداری مستند «بر سر خاک» که ۲ سال طول کشیده، توسط امیر جغتایی در شهرهای مختلف انجام شده و تدوین آن را آرش زاهدی اصل بر عهده داشته است. در ساخت این مستند علاوه بر گفت‌وگو و برخی تصاویر تکان‌دهنده از فرسایش خاک در ایران، از گفتار متن با صدای شهرام درخشان استفاده شده است. عواملی که در ساخت این مستند همکاری داشته‌اند، عبارتند از صدابردار: احمدرضا طایی، صداگذار: آرش قاسمی، توازن رنگ و نور: رضا تیموری، تصویربرداری هوایی: احمد آزاد و مدیر تولید: امیر مهدی صادقی. محسن خان‌جهانی مستندهای «A.B.C.D»، «انتهای خیابان پاستور»، «آزادراه» و «کلاه شیشه‌ای» را کارگردانی کرده و در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» جایزه ویژه هیأت داوران را به دلیل توجه ویژه به بحران زیست‌محیطی خاک و توجه به پژوهش، برای ساخت فیلم «بر سر خاک» دریافت کرد. 
***
مسعود کریمی سرپرست گروه فیلم و سریال شبکه ۳ شد
مسعود کریمی‌خضرا با حکم علی فروغی سرپرست گروه فیلم و سریال شبکه ۳ شد. به گزارش «وطن‌امروز»، علی فروغی، مدیر شبکه ۳ در حکمی مسعود کریمی‌خضرا را به عنوان سرپرست گروه فیلم و سریال شبکه ۳ منصوب کرد. فروغی در بخشی از این حکم با تاکید بر لزوم توجه به ۲ مقوله عدالت‌گستری و هویت‌محوری در تولیدات نمایشی شبکه ۳، ارتقای کیفیت محتوایی و مضامین سریال‌ها و همچنین استمرار پشتیبانی و نظارت بر سریال‌های در حال تولید شبکه و تکمیل پروژه‌های گذشته را موارد مورد انتظار از مسؤول جدید گروه فیلم و سریال شبکه ۳ سیما دانست. پیش از این مهدی آذرپندار مدیریت گروه فیلم و سریال شبکه ۳ سیما را بر عهده داشت که روز گذشته به عنوان سرپرست انجمن سینمای جوانان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد. 
***
روایتی تاریخی از نگاه انسان به غذا در «به اضافه مستند»
مستند «انسان گرسنه» در جدیدترین قسمت از برنامه «به اضافه مستند» به نمایش درمی‌آید. به گزارش «وطن‌امروز»، چهل‌و‌دومین قسمت برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «انسان گرسنه» به کارگردانی کمیل سوهانی روی آنتن شبکه مستند می‌رود. مستند «انسان گرسنه» روایتگر تاریخ فرهنگی و اجتماعی «غذا» است و تلاش می‌کند نگاه انسان به غذا در طول تاریخ و تغییرات آن از گذشته‌های دور تا سال‌های اخیر را به تصویر بکشد. نسبت غذا با محیط‌زیست یکی از بخش‌های اصلی در این مستند است. نام این فیلم یعنی «انسان گرسنه» پاسخ به این پرسش است که «چرا انسان هنوز گرسنه است، با اینکه بیش از هر زمان دیگری در تاریخ، حیوانات را برای رفع گرسنگی خود می‌کشد و بیش از هر زمان دیگری از منابع زمین برای تولید مواد غذایی استفاده می‌کند؟» در این قسمت و پس از پخش مستند، میز کارشناسی برنامه با حضور محمدحسین عمادی، عضو هیات علمی دانشگاه و کمیل سوهانی برگزار شده و تاریخ فرهنگی اجتماعی «غذا» مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. این برنامه روزهای چهارشنبه ۱۹ آبان (امروز) ساعت ۸:۳۰ و جمعه ۲۱ آبان ساعت ۱۵ روی آنتن شبکه مستند می‌رود. «به اضافه مستند» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیه‌کنندگی یاسر فریادرس با آیتم‌های مختلف سه‌شنبه هر هفته ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود. 

Page Generated in 0/0112 sec